Direkcija za ceste napoveduje, da bo do konca januarja na 15 odsekih cest zaradi dotrajanosti infrastrukture omejila tovorni projekt glede na dovoljeno težo. Denarja za obnovo namreč v teh časih ni, saj je znano, da je bilo iz proračuna za 2014 črtano kar 61 milijonov evrov za obnovo cest.
Ukrep je potrebno izvesti, ker je redni in glavni pregled premostitvenih objektov na teh odsekih pokazal, da so objekti dotrajani do te mere, da promet težjih vozil preko njih ni več varen, je v dopisu Združenju za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) in Sekciji za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) zapisal direktor direkcije Gregor Ficko.
"Žal gre za skrajen ukrep, za katerega se zavedamo, da bo uporabnikom povzročil težave, a trenutno ni druge možnosti, kot da na kritičnih objektih začasno omejimo nosilnost," je navedel Ficko, ki pa ne ve, kdaj bi bilo mogoče omejitve odpraviti.
Glavna saleška žila zaprta
Na omejitev pa so se zelo burno odzvali tako avtoprevozniki kot nekatera podjetja, ki jih bodo zapore prizadele. Denimo v Gorenju, saj je omejitev do 25 ton predvidena tudi za odsek Črnova-Arja vas na cesti med Arjo vasjo in Velenjem. "Ta cesta predstavlja glavno prometno žilo ne le do Gorenjeve tovarne, marveč je to glavna prometnica za celotno Šaleško dolino in Koroško. Večina kamionov, ki dostavljajo v Gorenje material in sestavne dele ali odvažajo gotove izdelke, presega maso 25 ton."
Možni so sicer obvozi, vendar to pomeni več prevoženih kilometrov in posledično dvig stroškov prevoza, kar pa je zadnje, kar si v Gorenju ta trenutek želimo, so navedli v družbi.
Kranj bo še bolj zaječal
Precejšnja težava se denimo obeta tudi podjetjem na škofjeloškem in posledično v Kranju, saj želi direkcija za težke tovornjake zapreti prometno izredno obremenjen odsek Medvode - Ljubljana zaradi dotrajanega nadvoza v Mednem, to pa bi pomenilo, da bi moral ves težki promet s škofjeloškega narediti velik ovinek prek Kranja. Za primerjavo, od Škofje Loke do Ljubljane - Šentvid je 17 kilometrov poti. Vožnja prek Kranja do iste lokacije prek avtoceste pa bi pomenila 33 kilometrov oziroma skoraj še enkrat več poti, dodaten strošek za cestnino in - kar bi ostali uporabniki cest na kranjskem območju najbolj čutili - še poslabšanje že tako katastrofalnih prometnih razmer v Kranju v času prometnih konic zaradi desetletij zanemarjanja infrastrukture mimo mesta do avtoceste.
-
Boste spremembo čutili tudi vi? Preverite na zemljevidu zapor Direkcije.
Neposredno bo spremembe na svoji koži čutila tudi premierka Alenka Bratušek, ki se vozi v Ljubljano iz kranjskega predmestja.
Težave se obetajo Dravogradu in Ilirski Bistrici ... Med drugim se postavlja vprašanje, kaj bo s prevozniškimi podjetji, ki imajo sedeže na teh območjih.
Odnosu države do infrastrukture se čudijo tudi na Združenju za promet pri GZS. "Ker gre za pretežno proizvodna podjetja, ne razumemo, kako si lahko država sploh privošči takšen ukrep brez ponujene alternative za oskrbo teh podjetij," napovedane težave za podjetja, tenkočutna za čas dostave in strošek vsakega prevoženega kilometra, komentira direktor Združenja za promet na GZS Robert Sever.
Puste budale naj vozjo čez most , mogoče bodo potem , ko ga bodo s svojo težo podrli , z enim mrtvim mimogrede, pa lahko vozili brez problema okoli.Vsi avioni AA bi lahko direktno čez KR na 200m višine… ...prikaži več pristajali na pisto proti Mengešu, pa gredo 55km okoli in pristajajo proti KR . Le zakaj?
Slovenski avtoprevozniki si denar pošteno zaslužijo, država bi morala prepovedati vstop tovornjakom dvomljive varnosti iz vzhoda, pa tega ni sposobna. Ceste morajo zapret, ker so dotrajane. Če denarja ne bi kradli skorumpirani politiki, bi bile te ceste danes urejene in varne.