V Sloveniji obstaja zakon o cestnoprometni signalizaciji in vsi tisti, ki jih zadeva, torej projektanti in vzdrževalci cest, se ga morajo držati.
Kazni |
80 evrov bo od maja dalje znašala kazen za prekoračitev hitrosti v naselju, tudi če je postavitev sporna. |
Primer:
Znak za začetek naselja Trnovec v občini Medvode se začne takoj po koncu vasi Sora in omejuje hitrost vožnje na 50 kilometrov na uro. Dvesto metrov za njim v smeri proti Topolu deset metrov stran od ceste stojita dve hiši, naslednja gruča hiš je čez 1,8 kilometra, pravo naselje se začne šele čez tri kilometre. Vmes je treba ves čas voziti 50 kilometrov na uro, sicer od maja dalje tvegate kazen najmanj 80 evrov.
Kaj pravi pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah: znak za ime naselja stoji na začetku naselja, kjer se začne pozidano območje. Pozidano območje je prostor, na katerem je ob cesti več hiš, katerih pripadnost naselju je lahko razpoznavna.
Nadzor kršitev pomanjkljiv
Nadzor nad izvajanjem določb omenjenega zakona izvaja le deset inšpektorjev. Pri inšpektoratu, ki ta nadzor izvaja, so povedali, da v zadnjem obdobju ugotavljajo večje število kršitev glede postavljanja tabel in napisov za obveščanje in oglaševanje (na primer reklamni panoji).
Na domnevno nepravilno postavitev signalizacije lahko uporabniki cest opozorijo pristojnega upravljavca Direkcijo RS za ceste, če je le-ta državna, Dars za avtoceste in hitre ceste ter občino na občinskih cestah. Pristojni priznavajo, da je prometnih tabel ob cestah veliko preveč in da bodo inšpektorji potrebovali še več let za ureditev stanja.
Intervju: dr. Liper, prometno tehnični inštitut pri FGG
Ali so ceste pri nas primerno označene?
V Sloveniji obstaja zakon o cestnoprometni signalizaciji in vsi tisti, ki jih zadeva, torej projektanti in vzdrževalci cest, se ga morajo držati. V tem zakonu je natančno opredeljeno, kje lahko kakšna tabla za označbo naselja stoji.
To velja v teoriji, kaj pa praksa?
V praksi se zakon o cestnoprometni signalizaciji različno interpretira in uporablja. Napake nastajajo predvsem med vzdrževalci in upravljavci cest.
Je torej nadzor pravilen?
Na avtocesti so hitrosti veliko večje in je pravilno označevanje zelo pomembno. Na drugih cestah pa se odpravljanje nepravilnosti odvija s (pre)počasnim tempom.
Kaj pa obremenjenost cest z neprometno signalizacijo, na primer oglasnimi panoji?
Na državnem cestnem omrežju neprometne signalizacije sploh ne sme biti, tam daje direkcija soglasje za postavitev vsake table. Na drugi strani imajo občine velik finančni interes, zato je na občinskih cestah teh tabel veliko.