Avto > Mehanik leta
7075 ogledov

Če gre avto postrani, bo šlo vse postrani

tehnični pregled Saša Despot
Pravilno nastavljeno podvozje je pri novodobnih avtomobilih pomembnejše kot kadarkoli.

Sodobni avtomobili so polni elektronike, ki je zelo dobrodošla pri varnejši in udobnejši vožnji. A najpomembnejši sistemi, kot so serijski ESC nadzor nad stabilnostjo ali pa AEB samodejno zaviranje, imajo stično točko, brez katere ne morejo delovati - brezhibno podvozje. 

Če torej avto zanemarimo in vsake toliko časa ne ponastavimo optike podvozje, tvegamo ne le neenakomerne obrabe pnevmatik, temveč tudi nedelovanje bistvenih varnostnih sistemov. Na to sicer avto voznika praviloma opozori prek lučke za ESC (ali ESP). 

Zakaj je optika tako pomembna za varnostne sisteme? "Nastavitev optike podvozja je v tesni povezavi s položajem obroča volana. Če se vozilo vozi naravnost in je ob tem kot volanskega obroča zamaknjen v levo ali desno stran, elektronika ESP sistema preko senzorjev koles in senzorja kota volanskega obroča zazna neskladnost in nas na to napako opozori s prižigom kontrolne lučke na armaturni plošči. Takrat tudi sistem ESP ne deluje," pojasnjuje Primož Rožnik, član žirije pri letošnjem tekmovanju Mehanik in voznik. 

Da se ta napaka ne bi prepogosto pojavljala, je v elektronskih nastavitvah sicer dopustna določena toleranca, ki pa se zaradi novih asistenčnih sistemov, kot so asistent za ohranjanje voznega pasu (Lane assist) ali samodejnega zaviranja AEB, ter še drugi elektroniki na volanu zmanjšuje.

Pravilna nastavitev optike podvozja je torej še pomembnejša kot nekoč. V praksi mehaniki priporočajo preverjanje enkrat letno, na vsak način pa je obvezno ob vsakem popravilu podvozja.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 3
  • francl12 07:54 25.november 2018.

    temu rožniku pa seka na polno! Nehajte delat reklamo za tega nesposobneža!

  • mercedesb 17:16 24.november 2018.

    Tale na sliki mi je pa znan. A ni to ta ki je goljufal na AMZS pregledih in je bil obsijen na zapor,iz NM se mi zdi da je