Avto
14689 ogledov

Kaj nastane, ko želijo prikolico priklopiti ženske

Priključek za prikolice Semcom
Kaj nastane, ko želijo ženske pri avtu spremeniti nekaj, kar so moški ustvarili leta 1932 in od takrat tega niso več posodobili?

Kljuka za vleko avtomobilskih prikolic je v svoji zasnovi praktično nespremenjena že skoraj 90 let. Kroglasti nastavek - glava - je pričvrščena na vozilo, nanjo pa je potrebno na marsikdaj nič kaj preprost način nasaditi prikolico. To zahteva natančno manevriranje, še posebej če je prikolica težja in zato manj gibljiva. Potem pa še priklop elektrike na ločen vtikač, pri čemer je potrebno zadeti prave luknje. Ni treba omenjati, da zaradi prisotne masti in umazanije postopek ni prav nič čist.

Nič čudnega, če v raziskavi, ki so jo naredili pri švedskem podjetju Semcom, kar 50 odstotkov ljudi noče imeti opravka s prikolico, pa čeprav bi jo potrebovali - za razvoz živali, za vleko čolnov, za manjše tovore ... Med njimi je 70 odstotkov žensk. 

Prikolica PRIKOLICE Avto Doma narejenim prikolicam je odklenkalo

Ekipa tehničnih strokovnjakinj pri Semcomu se je lotila razvoja priklopa prikolice z ničle. In pri tem upoštevala, da smo v 21. stoletju, ko se lahko zanašamo tudi na moderno tehnologijo. 

Nastal je koncept avtomatskega priklopa za prikolice (ATC), katerega glavna pridobitev je, da vozniku med priklapljanjem ali odklapljanjem prikolice sploh ni treba stopiti iz avta. 

Priključek za prikolice | Avtor: Semcom Semcom

Kako deluje?

Ko je avto oddaljen še dva metra od prikolice, se med njima vzpostavi povezava, bodisi prek oblačne povezave, ali pa rezervne Bluetooth nizkoenergijske povezave. Avto se prek samodejnega upravljanja približa prikolici, ta pa ob tem prilagodi višino podpornega kolesa. 

Namesto kljuke ima avto v odbijaču le majhno odprtino s posebno vtičnico. V njej je zaklepni mehanizem, ki zaklene drog prikolice in ga trdno poveže na avto. Ob tem se avtomatsko sklene tudi električna povezava za luči. 

Celotni postopek voznik ali voznica spremljata iz sedeža na sredinskem ekranu. Poleg tega pa se na njem izpišejo tudi podatki glede skupne mase in razporeditve tovora, o delovanju zavor, omejitvah hitrosti in podobnem. 

Glede na ogromen napredek in temu namenjena sredstva v avtomobilski industriji je zelo čudno, da nihče ni naredil nič glede vlečne kljuke, in je do danes ostala tako zakompliciran del avta," je dejala Sofie Askenbom, razvijalka digitalnih rešitev pri Setcomu in vodja projekta. "Včasih potrebujemo nov pogled na stvari."

Seveda gre v tej fazi samo za koncept, kar pa bi moralo biti dovolj, da bi se marsikateri moški inženir udaril po glavi in dejal: "Saj res!" 

Priključek za prikolice | Avtor: Semcom Semcom

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 11
  • renato7 06:50 12.oktober 2021.

    Boljše mi je blo na stari prikolici tu na videu pa zgleda da je vsaka ženska lena do amena bolse da se vsaj js sprehodim do prikolice pac men je tak bolse men vaša tehnologija al kaj je že sploh ...prikaži več ne kopujem in ne gledam po spletnih straneh ker sploh ni pametno zame ne vzamite tega kot žaljenje samo svoje mnenje sm rekel

  • robih 15:43 05.december 2018.

    To pa je rešitev. Zakaj nebi naredili kar na brezkontaknti priklop? :))))) Važno, da je vse na displeju.

  • sam50 14:16 05.december 2018.

    Če bi to izumili za tovornjake,posebej tandeme,kjer se mora voznik zavleči pod nekaj deset centimetrov visoko vlečno napravo in to celo večkrat na dan,bi bilo vse pohvale vredno. Za tiste,ki pripnejo lahek priklopnik enkrat ali dvakrat v letu in to ...prikaži večo v lepem vremenu je pa to čisto odveč sranje...