V Mazdini zgodovini so limuzine, kombilimuzine in karavani srednjega razreda, ki jih je v Evropi nazadnje predstavljala mazda 6, vedno imeli pomembno vlogo. K nam so sredi devetdesetih let prvič pripeljale še kot mazda 626, od leta 2002 pa mazdo srednjega razreda poznamo kot mazdo 6.
Sprememba imena je tedaj sicer pomenila več kot le to, saj se je mazda 6 od kratkotrajnih modelov xedos, prevzela precej več sloga in postala bolj dinamična, zato je tudi pri nas hitro pridobila navdušene voznike in postala eden bolj vidnih modelov na naših cestah. Takšna je bila tudi v zadnji generaciji, ki se je dokončno poslovila lansko leto.
Na ceste pa je prvič zapeljala leta 2012, torej pred več kot desetletjem, in zahvaljujoč pravočasnim izboljšavam ostala aktualna vse do konca. Kar pa ni ostalo aktualno, je bil njen položaj na trgu. Dvanajst let je dolga doba, in če so bile ob prihodu zadnje mazde 6 limuzine srednjega razreda in njihovi kombijevski in karavanski derivati v ponudbi vseh avtomobilskih znamk še nekaj povsem samoumevnega, jih je do danes ostalo bore malo.
Vstop skozi velika vrata
Mazda je doslej tudi prisegala na klasično in deloma hibridno motorizacijo in električni pogon, z možnostjo podaljševalnika dosega, namenila le majhnemu križancu mazdi MX-30. Še pred kratkim so razvili novi 2,5-litrski atmosferski bencinski štirivaljnik. Zdaj je prišlo do spremembe in Mazda je, če je bila doslej obotavljiva, letos v elektrifikacijo stopila z velikim korakom oziroma velikim modelom, električno naslednico mazde 6, kombilimuzino mazdo 6E.
Čeprav se morda tako zdi, Mazdina odločitev za električno kombilimuzino niti ni bila nenadna. Na Kitajskem namreč upravlja tovarno v sodelovanju s kitajskim proizvajalcem Changan Automobile, iz katere že nekaj let prihajajo tudi mazde za kitajski trg. V skupnem podjetju so se lotili tudi razvoja skupne platforme za električne avtomobile srednjega razreda EPA1, na kateri že od leta 2022 sloni Chagnganov model depal SL03, od lani pa tudi mazda EZ-6.
Mazdo 6E je pri nas že mogoče naročiti. Osnovna različica opreme je v kombinaciji s pogonskim sklopom s krajšim dosegom na voljo za najmanj 43.490 evrov, z dolgim dosegom pa 45.090 evrov. Bolje opremljena mazda 6E takumi plus z osnovnim pogonom stane 45.440 evrov, z dolgim dosegom pa 47.040 evrov. Pri slovenskem uvozniku pravijo, da na vse ponujajo redni popust v višini 3.000 evrov, s katerim je tudi najdražja različica mazde 6E kandidatka za pridobitev subvencije eko sklada.
Zdaj je ta model tudi v Evropi na voljo kot mazda 6E, in ni povsem enak kitajskemu. Pri razvoju na Mazdini strani namreč ni sodelovalo le njeno kitajsko razvojno središče, ampak tudi japonsko in evropsko, ki je vsako posebej dalo lokalizirani pečat različici za svojo regijo. Kakšna je torej evropska mazda 6E, ki bo na stari celini tekmovala z avtomobili, kot so volkswagen ID.7 ali tesla model 3?
Kombilimzinska funkcionalnost
Predvsem gre za precej velik avtomobil, ki je dolg 4,921, širok 1,89 in visok 1,485 metra. Predvsem pa je po zaslugi električne platforme z baterijami pod dnom z 2,895 metra dolga predvsem medosna razdalja, kar se pozna predvsem v notranjosti, ki štirim do petim potnikom zagotavlja več kot dovolj prostora. Med kratkim preskusom v Nemčiji smo hitro ugotovili, da s prostorom nisva bila zadovoljna le voznik in sovoznik, ampak kakšnih pritožb ni bilo slišati niti z zadnje klopi.
Pri Mazdi so se pohvalili tudi s kombilimuzinskim prtljažnikom, ki v osnovi ponuja 466 litrov, povečan pa do 1.074 litrov uporabne praznine. Poudarili pa so tudi, da je nakladalna odprtina široka 964 in visoka 619 milimetrov, kar pomeni, da ob precej nizkem nakladalnem robu ne bo težav z nalaganjem prtljage. Pa tudi kakšen bicikel bo navdušeni kolesar z lahkoto naložil skozi veliko odprtino tipa "liftback".
Tudi polnilni kabli v osnovnem prtljažniku ne bodo v napoto, saj bodo skupaj z drugimi malenkostmi lahko spravljeni v prednjem prtljažniku s solidno prostornino 72 litra, odstranljivo košaro in drenažno odprtino, ki olajša čiščenje. Komur to ne bo dovolj, lahko na mazdo 6E pripne tudi zavirano prikolico do največje mase 1.500 kilogramov.
Zadnji pogon, dve različici
Prednji prtljažnik je lahko velik tudi zato, ker pod njim ni motorja. Mazdo 6E namreč poganja motor v zadku, ki skupaj z baterijo v medosju zagotavlja razdelitev mase med prednjo in zadnjo premo v razmerju 47:53 odstotkov. Razdelitev mase je torej blizu tega, kar ponuja roadster mazda MX-5 in obeta solidne vozne lastnosti. Po kratki vožnji po nemškem podeželju bi lahko rekli, da to drži. Mazda 6E gotovo ni roadsterski športnik, a slovesa športne limuzine, ki ga je imela predhodnica mazda 6 gotovo ne bo izgubila.
Za to bo gotovo poskrbela tudi izbira dveh pogonskih sklopov. Da lahko solidno opravi z dobrima dvema tonama prazne mase, je kratka vožnja gotovo pokazala. V Nemčiji smo preskusili različico s krajšim dosegom, ki pa je v bistvu močnejša. Za pogon namreč skrbi sinhroni elektromotor z močjo 190 kilovatov in navorom 320 njutonmetrov, ki kombilimuzino do 100 kilometrov pospeši v 7,6 sekunde in pospešuje do 175 kilometrov na uro.
Napaja se iz LFP baterije s kapaciteto 68,8 kilovatne ure, ki obeta doseg do 479 kilometrov. Polnjenje na 11-kilovatnem AC priključku z 0 do 100 odstotkov kapacitete traja 7,5 ure. Na DC polnilnici z močjo 165 kilovatov naj bi polnjenje z 10 do 80 odstotkov kapacitete v dobrih 24 minutah zagotovilo do 335 kilometrov dodatnega dosega. Pri Mazdi obljubljajo porabo elektrike 16,6 kilovatne ure na 100 kilometrov, čemur se je možno precej približati, saj smo med testno vožnjo s precej vožnje pa avtocesti dosegli porabo v okolici 17 kilovatnih ur na sto kilometrov.
Drugi pogonski sklop je namenjen tistim, ki cenijo večji doseg, četudi izgubijo 10 kilovatov moči. V tem primeru namreč sinhroni elektromotor ob enakem navoru razvija moč 180 kilovatov. Zato je s pospeškom 7,8 sekunde do sto kilometrov na uro morda malce počasnejši, a končna hitrost ostaja enakih 175 kilometrov na uro.
V tem primeru za zalogo energije na krovu skrbi NMC baterija s kapaciteto 80 kilovatnih ur (ta je na voljo le v Evropi), ki zagotavlja doseg do 552 kilometrov. Polnjenje na AC priključku z 0 do 100 odstotkov kapacitete traja 8,5 ure, polnjenje na DC polnilnici pa je možno z močjo le do 90 kilovatov in za prirastek z 10 do 80 odstotkov kapacitete potrebuje dobrih 47 minut. V tem primeru se doseg poveča do 386 kilometrov, poraba elektrike pa je za desetinko manjša.
Oblikovne novosti
Zunanjost, za katero so značilne gladke, tekoče linije in izraziti oblikovni elementi, ki sledijo zadnji izvedbi oblikovnega jezika "Kodo – duša gibanja" je precej nezmotljivo podobna ostalim mazdam, seveda prilagojeno električnemu pogonu. Morda je še najbolj zanimiv element na zunanjosti zadnji spojler, ki se pri hitrosti 90 kilometrov na uro samodejno dvigne in izboljša aerodinamiko. Spusti se pri hitrosti 50 kilometrov na uro, voznik pa ga lahko po želji vedno dvigne s pritiskom na bližnjico na volanskem obroču.
Notranjost je po drugi strani urejena precej na novo in predvsem drugače od tistega, kar smo bili doslej vajeni v mazdah. Morda je notranja ureditev še najbolj podobna tisti v električni mazdi MX-30. Pred voznikom je namesto okroglih merilnikov pregledni 10,2-pačni LCD zaslon, na katerega se predvajajo vsi pomembni podatki, ki se v precejšnji meri ponovijo tudi na projekcijskem "HUD" zaslonu, ki jih predvaja z optičnim vtisom razdalje 7,5 metra.
Osrednji element armaturne plošče je 14,6-palčni za dotik občutljivi zaslon infotainmenta, za katerega pri Mazdi pravijo, da so se pri njegovem snovanju naslonili na pametne telefone. Na zaslonu je zbrana večina ukazov, med drugim tudi nastavitev zunanjih vzvratnih ogledal in podobno. Morda se bodo z njim bolje od bivših lastnikov mazd znašli uporabniki kitajskih ali Teslinih avtomobilov. V vsakem primeru gre za uporabniški vmesnik, ki je saj na prvi vtis dovolj razumljiv in omogoča intuitivno prehajanje skozi menije. Dodaten zaslon za upravljanje avtomobilskih funkcij je namenjen tudi potnikom na zadnji klopi.
Infotainment omogoča tudi upravljanje s kretnjami in govorno upravljanje, možna pa je tudi uporaba aplikacije na pametnem telefonu. Ta lastniku mazde 6E med drugim omogoča tudi delitev dostopa do vozila do trem souporabnikom. Pri evropski Mazdi pravijo, da bodo ob lansiranju mazde 6E zagnali tudi lastni program za polnjenje baterij z aplikacijo, preko katere bodo omogočili dostop do več tisoč polnilnic širom Evrope in spremljanje njihovega statusa. Več informacij o tem bodo sicer predstavili avgusta.
Oblikovno popolnoma sfaljena!