Tekoči trak se nam danes v avtomobilski industriji zdi kot nekaj samoumevnega, vendar pa ima določene omejitve. Po več kot sto letih tradicionalnega načina proizvodnje avtomobilov se bomo morali zato pripraviti na revolucionarne spremembe, pravijo pri podjetju ABB.
Direktor oddelka za motorje pri podjetju ABB Patrick Matthews pravi, da je glavni generator potrebe po spremembi proizvodnih procesov elektromobilnost, ki proizvajalce avtomobilov sili, da na vseh področjih zmanjšujejo stroške. Dodaja, da je v času, ko so montažne dvorane že polne robotskih rok, odgovor še večja avtomatizacija proizvodnje.
Sprememba sistema
Vendar pa ne gre le za dodajanje še več robotov v aktualni proizvodni proces, ampak za spremembo same proizvodnje na tekočem traku, ki se od začetkov v času Henryja Forda ni prav dosti spremenila. Danes avtomobilski proizvajalci zato zaposlujejo veliko ljudi, spremembe s prehodom na elektromobilnost pa naj bi jim omogočile, da bi število delavcev korenito zmanjšali.
Proizvodnja električnih avtomobilov je namreč veliko bolj preprosta od proizvodnje avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje. Poleg tega bo električna proizvodnja najverjetneje prinesla tudi poenotenje platform in avtomobili se bodo dejansko med seboj razlikovali le po nadgradnjah. Ker bodo komponente in njihovo kombiniranje med proizvodnjo zato bolj poenotene, bo z avtomatizacijo možno veliko bolj pospešiti proizvodni proces in zmanjšati potrebe po skladiščenju komponent.
Druga prednost izdatne robotizacije je tudi možnost lažje zaustavitve proizvodnje v primeru pomanjkanja komponent ali drugih težav, kakršna je sedanja kriza z dobavo polprevodnikov. Medtem, ko morajo proizvajalci delavcem zagotoviti socialna nadomestila, lahko robote preprosto ugasnejo.
Proizvajalce sicer k zmanjšanju stroškov proizvodnje silijo tudi visoke cene materialov, ki so potrebni za izdelavo baterij za električne avtomobile. Ne le, da se padca cen teh surovin v prihodnosti ne pričakuje, ampak bi se zaradi večjega povpraševanja lahko celo še dodatno dražile.
Pospešitev proizvodnje
Pomembni prikazovalnik učinkovitosti proizvodnje je tudi število ur, ki so potrebne za izdelavo vozila. Medtem ko proizvodnja tipičnega avtomobila z motorjem na notranje zgorevanje zahteva 25 do 30 ur, je za proizvodnjo tesle model 3 potrebnih le deset ur. Ameriški proizvajalec ima morda težave s končno kakovostjo svojih izdelkov, vendar pa je njihova proizvodnja maksimalno avtomatizirana.
Za primerjavo navedimo, da Volkswagen za proizvodnjo modela ID.3 v tovarni v Zwickauu potrebuje 30 ur, kar bi direktor Volkswagna Herbert Diess rad skrajšal na 20 ur. Tovarna bo s tem postala bolj učinkovita, kar pa bo privedlo tudi do presežkov pri delovni sili. Podjetje se zato ne bo moglo izogniti odpuščanjem delavcev, kar bo gotovo privedlo tudi do sporov s sindikati.
Vendar pa proizvodnje električnih avtomobilov ne bo mogoče urediti drugače. Pri ABB ocenjujejo, do bodo do leta 2035 električni avtomobili obsegali 86 odstotkov vseh avtomobilov, ki bodo izdelani v Evropi. Do tedaj si bodo tisti, ki se bodo sposobni prilagoditi novim zahtevam, pridobili kompetitivno prednost, ki jim bo omogočila ostati v ospredju ali pa celo zgolj preživeti.
Dober naslov za privabitev bralcev. Kot prvo bi bilo dobro vedeti kaj je sploh tekoči trak in v čem je bil smisel. Preprosto rečeno delitev dela, da 1 delavec ne naredi v tem primeru avta od A do Ž ampak… ...prikaži več je delo porazdeljeno po operacijah. Glede na to, da bodo zamenjali delavce z roboti in bodo ljudje tam samo za nazdor (1 zaposleni za x robotov) in edina razlika, ki bo bo v hitrosti se praktično nič ne bo spremenilo. Ni problem v avtomatizacije problem je drugje. Vzemimo, da se vse avtomatizira
Kdo bo pa kupoval avte?Verjetno roboti ali pa lastniki ker narod itak ne bo imel denarja ce ze vse delajo roboti...