Avto > Na Štrom
6424 ogledov

V Berlinu na premieri smo si ogledali Volkswagnov novi električni adut

Volkswagen ID.7
1/12
MatijaJanežič
Volkswagen nam je pokazal svojega novega aduta v srednjem avtomobilskem razredu, električno limuzino z imenom ID.7. Novinca bomo lahko po evropskih cestah zapeljali jeseni.

Pri Volkswagnu zatrjujejo, da bodo do leta 2030 delež električnih med prodanimi avtomobili povečali na 80 odstotkov. Pri tem bo novi električni volkswagen ID.7, ki je ID.4 in Id.buzzu vzel naslov največjega električnega volkswagna, gotovo igral eno od osrednjih vlog.

Volkswagen ID.7 | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Volkswagen z ID.7 osvaja predvsem segment električnih potovalnih avtomobilov in poslovnih limuzin, segment torej, v katerem si je volkswagen passat vedno znak odrezati svoj tržni delež. Mimogrede: passat bo odslej na voljo le še kot karavanski variant, limuzinske naloge pa očitno prevzema elektrika v obliki volkswagna ID.7

Kako velik je novi volkswagen ID.7, govorijo že same mere. Volkswagnova električna limuzina namreč v dolžino meri solidnih 4,961 metra, široka je 1,862 metra, visoka pa 1,538 metra. Gotovo je zanimiv podatek to, da je oblikovalcem kljub veliki čelni površini kar 2,45 kvadratnega metra uspelo zagotoviti ugodni količnik zračnega upora le 0,23. In da limuzina po zaslugi električne platforme razpolaga z medosno razdaljo 2,966 metra, kar seveda zmanjšuje neuporabne previse in povečuje uporabni prostor v kabini.

Volkswagen ID.7 | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Novi koncept prostora

Za kabino pri Volkswagnu pravijo, da gre za povsem novi koncept prostora, ki objame voznika in potnike ter jim po zaslugi dolge medosne razdalje nudi veliko prostora tako spredaj kot tudi zadaj. Že tako prostorno kabino so optično povečali še z določenimi oblikovnimi elemeti, med katerimi so opustili klasično zasnovo kokpita, ki ob današnji tehniki ni več nujna.

Pri Volkswagnu pravijo tudi, da so predvsem prisluhnili uporabnikom svojih vozil, zato se ID.7 pohvali tudi z novo zasnovo zaslonov, kjer izstopajo projicirni zaslon (HUD) z možnostjo obogatene resničnosti, ki slike navidezno projicira 3,5 metra pred avtomobil, osrednji zaslon z diagonalo kar 38 centimetrov (15 palcev), osvetljeni za dotik občutljivi drsniki in nov koncept upravljanja klimatiziranja, ki je integrirano v prvo raven infotainmenta.

Volkswagen ID.7 | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Klimatizacija lahko namreč voznika s ključem prepozna že, ko se ta približuje avtomobilu, in zažene hlajenje ali gretje, pametni zračniki pa se samodejno premikajo in zrak v kratkem času porazdelijo po kabini. Potniki se lahko odločijo tudi za neposredno hlajenje in gretje njihovih teles ali posredno klimatizacijo kabine. Posebne želje pa lahko posredujejo govorno. Če se voznik denimo govorni asistentki, ki se imenuje IDA, potoži »Hey Volkswagen, imam mrzle roke«, ta vklopi gretje volana in topel zrak usmeri k rokam, in podobno.

700 kilometrov dosega

Volkswagen ID.7, ki je zasnovan na izboljšani modularni platformi za električne avtomobile MEB, bo na voljo v dveh pogonskih različicah, pro in pro S, ki se bosta razlikovali predvsem po različnih baterijah. V obeh primerih bo opremljen z novim pogonskim sklopom, v čigar središču je novi sinhroni motor s permanentnimi magneti, ki razpolaga z močjo 210 kilovatov. Pri Volkswagnu še niso objavili podatkov o pospeških ali največji hitrosti, so pa objavili, da bosta na voljo dve različno veliki bateriji.

Volkswagen ID.7 | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Manjša bo razpolagala z neto kapaciteto 77 kilovatnih ur in bo omogočala doseg do 615 kilometrov, večja pa bo razpolagala z neto kapaciteto 86 kilovatnih ur in bo zagotavljala doseg do 700 kilometrov. To je veliko več, kot zmorejo dosedanji električni volkswagni, in bo ID.7, izpostavljajo pri Volkswagnu, naredilo privlačnega za frekventne voznike, ki na dolgih potovanjih ne želijo neprestano polniti svojega avtomobila.

Tudi morebitno polnjenje popotnikom naj ne bi vzelo veliko časa, saj za ID.7 z manjšo baterijo obljubljajo možnost polnjenja z močmi do 170 kilovatov, ID.7 z večjo baterijo pa naj bi se polnil celo z močmi do 200 kilovatov. Če bodo polnilnice seveda to omogočale. Novi sistem za toplotno upravljanje naj bi poleg tega baterije pripravil vnaprej, da bi optimalno polnjenje čim prej steklo.

Volkswagen ID.7 | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

VW ID.7 sicer ni le šesti predstavnik družine ID, ampak je po ID.4 tudi drugi Volkswagnov svetovni električni avtomobil, saj bo na voljo na vseh celinah. Za Evropo in Severno Ameriko ga bodo od druge polovice leta proizvajali v nemški tovarni v Emdnu. V Evropi ga bomo jeseni tudi prvi lahko preskusili, za prva naročila pa bo na voljo že poleti. Še pred koncem letošnjega leta bo naprodaj tudi na Kitajskem, drugo leto pa ga bodo začeli prodajati tudi v Severni Ameriki.

dezurni@styria-media.si

Volkswagen ID.7 | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Komentarjev 9
  • Avatar karjola
    karjola 06:33 18.april 2023.

    Alora, mister novinar. zdaj pa dejstva. Napiši ceno Zavarovanja, ceno na prevoženi km skupaj s stroški vzdrževanja, življensko dobo baterije, kaj se zgodi ko se zaletiš s tem stvorom, realno koliko prevozi z enim polnjenjem pozimi in koliko poleti, cena ...prikaži veča zavornih ploščic in diskov, cena rednih servisov.

  • Klavdij Mervič 00:41 18.april 2023.

    ID.3 čez 35.000€, tale zadeva bo 70.000€. Ne, hvala. Raje kupim Teslo Model Y, čeprav se mi zdi, da so vsi proizvajalci odpustili oddelke za design. Vsi EV so noter obupno grdi, kot bi na kuhinjsko mizo prišraufal monitor. Le ...prikaži več komu je padlo na pamet, da indikator hitrosti premaknejo na sredo avtomobila??? A zato, da ti lažje žena teži, da hitro voziš?

  • janez305 21:50 17.april 2023.

    Količnik zračnega upora je na kvadratni meter. Tako da velikost čelne površine nima veze s količnikom.