- Rabljena čelada? Ne, hvala!
- Kako pravilno vzdržujemo motoristično čelado?
- Kavbojke s ščitniki in kevlarjem gredo za med
- Olje za avto ni primerno tudi za motocikel
- Rizična skupina so zdravniki, odvetniki
Ob začetku sezone je zelo pomembno ponovno pridobiti občutek za vožnjo z enoslednim vozilom. Voznikom motociklov so za obladovanje motorja na voljo različni programi – vsi skupno točko – varno na motocikel.
Na teoriji o pasivni in aktivni varnosti
Intenzivni tečaj se prične v predavalnici na teoretičnem delu, kjer se inštruktor z tečajniki motoristi najprej pogovori o motorjih in motoristični opremi, nato o splošnih nevarnostih, ki prežijo na motoriste v vsakdanjem prometu.
V nadaljevanju v teoriji obdelajo različne tehnike vožnje, pravila gledanja in usmerjanja pogleda, vožnjo v ovinek, dinamiko vozila in fizikalne zakonitosti, pravilno uporaba sklopke plina in zavor v različnih nepredvidljivih situacijah. Teoretični del traja dobri dve šolski uri.
Najprej na trial motocikle
Po teoretičnem delu sledi enourni trening ravnotežja in stabilnosti na tako imenovanih trial motorjih, ki jih udeleženci dobijo v AMZS Centru varne vožnje. Trening je odličen za vadbo usklajenega dela, saj je treba delati s sklopko, plinom ter zadnjo in sprednjo zavoro.
Udeleženci tečaj nadaljujejo na poligonu z lastnimi motornimi kolesi, s katerimi se potem podajo v promet. Na poligonu obdelajo različne elemente vadbe varne vožnje. Prva vaja je slalomom, kjer se motoristi naučijo uporabljati dve različni tehniki vožnje.
Sledi vožnja v daljših in krajših ovinkih. Zopet različne tehnike vožnje, pri različnih hitrostih, pravilno usmerjanje pogleda in drža na motorju.
Nato sledi vaja vajo umikanja nevarni situaciji, z uporabo sklopke in različnih tehnik vožnje pri umikanju. Poudarek je na zavornem sistemu prednjega, zadnjega in obeh koles. Z in brez ABS zavornega sistema.
Tečaj se zaključi z vajo zaviranja z umikanjem oviri v nevarni situaciji.