20 let star in nekaj prek 12 kilometrov dolg most Vasco da Gama v Lizboni velja za enega najlepših na svetu, pa čeprav ni niti najdaljši, niti najvišji. A poleg lepote je nekaj posebnega tudi v inženirskem smislu, ker je zaradi načina gradnje sposoben kljubovati še tako silovitim poskusom narave, da bi ga premaknila, prav tako pa je zelo trajnostno naravnan, saj naj bi brez težav zdržal še krepko v naslednje stoletje. Že od začetka je prilagojen tudi za bodoč razvoj in povečano gostoto prometa.
Zakaj takšna vzporednica z novim renault cliom, peto generacijo najbolj prodajanega evropskega avta v najbolj prodajanem B segmentu? Poleg tega, da smo se ravno v cliu zapeljali prek znamenitega mostu? Ker je tudi novi clio tehnično in simbolično več kot očitno nekaj posebnega. Ne le za Slovence, kjer je že več kot dve desetletji najbolj prodajan avto sploh in ker bo novomeški Revoz ena izmed treh tovarn, kjer jih bodo proizvajali. Poseben je tudi za Renault in kar celoten B segment, v katerega prinaša konkreten korak naprej glede tehnične sodobnosti in dobrega počutja na vsega štirih metrih dolžine.
15 milijonov podlage prodanih cliov od leta 1990 daje posebno odgovornost do kupcev. Vsaka generacija je prinesla spremembe, nazadnje je četrta iz leta 2012 z izzivalno obliko prestopila iz uporabnega racionalizma v čas emocij. A tekmeci niso spali, nasprotno ...
Renault clio je najbolj pogost avto na slovenskih cestah, saj jih je po podatkih podjetja Ardi na cestah prek 60 tisoč. Clio je že več kot 20 let vsako leto najbolj prodajan sl0venski avto. Hkrati je to drugi najbolj prodajan avto v Evropi in poleg Slovenije najbolj prodajan avto v Franciji, na Portugalskem in Turčiji.
O povsem novem petem cliu smo letos že večkrat pisali, saj se je Žurnal lahko usedel vanj že v času, ko je na vse informacije o novincu veljal še strog informacijski embargo. Po marčevski uradni premieri pa smo zdaj še prvič samostojno poprijeli za njegov mali volan in pritisnili na lep kromiran gumb za zagon. Njegovo podvozje in motorje smo preizkusili po slikovitih poteh portugalske obale in njene notranjosti.
Pet stvari, ki so me pri novem cliu najbolj presenetile
1. Clio ostaja na cesti clio.
Njegovo podvozje je bilo med sodobniki vedno znano kot bolj dinamično, zavore zanesljive, volan pa bolj neposreden. In clio ostaja zvest tem zakonitostim še petič zapored. Za novo platformo so na novo razvili prednjo in zadnjo premo ter dodali bolj neposredno delujoč volanski mehanizem. Učinek na cesti je takoj opazen v visokem zaupanju, ki ga voznik takoj osvoji do obnašanja avta ob vstopu v polzaprte in zaprte ovinke. Neravnine ga ne spravijo iz tira, je pa morda nekaj več prenašanja tresljajev v notranjost, kot bi si želel. Zelo je opazen napredek pri zvočni zatesnitvi avta, saj je potniška kabina precej tišja kot doslej.
2. Oblika!
Novi clio si s starim na zunaj ne deli niti enega dela, pa sta si vseeno tako podobna, da govorimo o evoluciji dizajna, ne revoluciji. "Dosedanja oblika je bila eden poglavitnih vzrokov za tako dobro prodajo," je pojasnil Vincent Dubroca, produkti vodja. "In želeli smo narediti konec temu, da je vsak naslednik nekega modela na zunaj le še večji." Zato je avto celo za malenkost krajši, razširjen, a tudi znižan. Ohranil je kombinacijo mišičastega pokrova in bokov, kljub kljukastim prednjim svetilom pa tudi silhueto dosedanjih svetil, medtem ko so kljuke zadnjih vrat še enkrat skrili v C stebriček. Prečiščen, a atraktiven je clio tudi zadaj. Namig - nova posebna "valencia" oranžna barva je res nekaj posebnega, saj avto na soncu in v senci prikaže v prav posebni podobi.
3. Potniška kabina z merami večjih in materiali premijskih.
Spremembe v potniški kabini so verjetno največji korak naprej pri cliu ne glede na raven opremljenosti. Razvojniki so imeli pred seboj zapoved, da morajo znotraj štirih metrov dolžine ustvariti za potnike in prtljago kar največ prostora. In tako so rezali milimeter za milimetrom odvečnega materiala ter z inteligentnim oblikovanjem armaturne plošče, sredinske konzole in sedežev uspeli ustvariti občutek prostorne in zračne kabine za vse potnike.
Armaturna plošča je oblikovana v obliki vala, ki se na sredini zalomi proti vozniku. Sredinska konzola je športno visoka, zato je prestavna ročica kratka in gladko tekoča. Dodaten prostor so dobili, ker so namesto klasične vgradili elektronsko ročno zavoro, medtem ko sta prednja sedeža z naslonjalom vred tanjša in bolje oprijemata telo. Med zanimivimi podrobnostmi so okrogla, kvalitetna in s kromom obrobljena stikala klimatske naprave, ki smo jih prvič srečali nikjer drugje kot v dacii duster, nad in pod njimi pa so klavirske tipke stikal za vklop najbolj pogostih funkcij in pomagal.
Da, plastičnost je bila ena največkrat izraženih kritik dosedanjega clia. Novi je iz povsem "drugega filma". Obrobe vrat, naslonjala, celotna armaturna plošča, vse je iz mehkega materiala, po želji v različnih barvah in teksturah. Celo streha se je iz plebejske sivine prebarvala v bolj prestižno črno. V času, ko pri glavnem nemškem tekmecu v notranjosti opažamo ravno obraten trend prehoda k očitni plastičnosti, clio dokazuje, kako visoko je začel ceniti otipno kakovost. Za clio novi v ponudbi sta specialni različici športni RS line in prestižni Initiale Paris, ki z raznimi detajli zunaj in znotraj še stopnjujeta občutek kvalitete.
Prtljažnik in druga klop
391 litrov je največ prtljažnika v razredu malih kombilimuzin in celo več, kot zmore kar nekaj avtov večjega "golfovega" razreda. Poudarek so dali na njegovi pravilni obliki, ki jo ne krni niti Bosejev premijski zvok, saj je glasbeni specialist premierno v zadnjo steno vgradil izredno tanek a enako učinkovit nizkotonec, ki ga bomo gotovo kmalu videli tudi v drugih znamkah.
Prtljažnik ima nastavljivo dno, ima pa nenavadno visok nakladalni rob, saj so prtljažna vrata postavljena na visoki liniji. Francozi pravijo, da so s tem želeli znižati stroške v primerih naletov od zadaj, saj naj bi vrata posledično precej verjetneje ostala cela.
Posebej me je zanimalo sedenje na drugi klopi in clio si zasluži pohvalo - povprečni odrasel bo imel dovolj prostora za kolena in verjetno tudi glavo, zaradi ozkih prednjih sedežev je preglednost naprej z zadnje klopi dobra, občutek pa nič več klavstrofobičen.
4. Tehnološki preskok naprej.
Četrti clio je bil v primerjavi s sodobnimi tekmeci praktično brez vseh trendovskih aktivnih asistentov za varnost in je zato že nekaj zadnjih let po tej plati deloval zelo zastarelo. No, sedaj se je v eni generaciji prebil v ospredje.
Samodejno zaviranje v sili AEB, ki deluje ob pomoči kamere in radarja, je seveda serijsko in poleg pešcev prepoznava tudi kolesarje, serijski je tudi dvostopenjski opozorilnik oziroma asistent za držanje smeri. Kot sploh prvi renault je pridobil 360-stopinjski pogled kamer, do 12 parkirnih senzorjev med drugim omogoča samodejno parkiranje. Sistem prepoznave mrtvih kotov deluje ob pomoči v zadnji odbijač nameščenih radarjev …
Clio je od sorodnikov pri Nissanu prevzel tudi sistem aktivnega tempomata s funkcijo asistence za zastoje, ki deluje v razponu od 0 do 170 km/h. Novost smo preizkusili v primestni gneči in na avtocesti in deluje zelo v redu. Le eno veliko omejitev ima, in sicer je na voljo le pri najmočnejšem bencinarju, ki ima serijsko avtomatiziran menjalnik. Pri Renaultu sicer obljubljajo, da ga bodo sčasoma vgrajevali tudi v druge različice, a verjetno bo pogoj avtomatiziran menjalnik.
Eno najlepših presenečenj pri cliu, hkrati pa jasen signal za vse avte B in C segmenta, pomeni ta podatek: čisto vsak clio bo serijsko opremljen s polnimi LED žarometi, ki zmorejo svetiti do 70 metrov dlje v primerjavi s klasičnimi H7 žarnicami. Država z ministrico Alenko Bratušek na čelu, mislim, da je ob tem tehničnem koraku "najbolj slovenskega avta" sedaj pa res skrajni čas, da se znebimo obveze po rezervnih žarnicah z nitko v prtljažniku!
Med drugim bo vsak clio imel serijsko možnost spreminjanja barvne osvetlitve notranjosti in to ločeno na treh delih kabine - vratih, pod stropom in sredinski konzoli. Še ena izmed domišljenih funkcij za povečanje dobrega počutja, ki smo jo doslej srečevali le pri nekaterih premijcih.
Ima sedem ali več kot devet palcev
Drugo napredno poglavje je clio spisal pri digitalizaciji in povezljivosti. Razen najbolj osnovnih različic bo imel vsak clio digitalne voznikove števce v dveh različnih velikostih, hkrati pa je dobil opcijo največjega sredinskega zaslona med vsemi renaulti, ki meri 9,3 palca. Največ cliov bodo sicer prodali s sedempalčnim zaslonom.
Za zelo kvalitetno grafiko stoji nov, prijaznejši vmesnik s številnimi lahko dosegljivimi in uporabnimi funkcijami. Poleg predvajanja videa omogoča povezljivostjo s telefonom prek Android Auta, Car Playa in tudi namenske aplikacije My Renault. Navigacija pri največjem zaslonu je delo TomToma, zanimiva posebnost je obveščanje o cenah na črpalkah. Vsi popravki se bodo opravili "po zraku", saj je clio podatkovno povezan s svetom prek 4G omrežja, prva leta zastonj.
5. Sodoben pogon.
O zmagovitem motorju v novem cliu ni dvoma - to je novi litrski trivaljnik TCe 100 s 73 kW moči. Nadomestil je za deci manjši motor, njegova prednost je boljša prožnost in učinkovitost. Po dvesto in več prevoženih kilometrih z njim po različnih cestah in s povprečno porabo okoli 6,5 litra je jasno, da gre za motor, ki bi moral pokriti veliko večino potreb slovenskih lastnikov. Njegova manjša hiba je menjalnik, ki je le ročni petstopenjski.
Športnejši bencinski motor pa je prav tako še sveži 1,3-litrski štirivaljnik, plod sodelovanja z Mercedes-Benzom. TCe 130 ima 96 kilovatov, serijsko povezan pa je s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom, ki ima tudi obvolanske prestavne ročice. Takšen clio potegne do stotice v devetih sekundah in je hiter tudi, ko je potrebno skočiti naprej pri srednje visokih hitrostih. Povprečno porabo na testnem krogu je imel pri okoli 7,5 litrih.
V (slovenski) ponudbi za manj zahtevne kupce bo še atmosferski motor SCe 75, medtem ko bosta imela prenovljena Blue dCi dizla oznaki 85 in 115, torej 63 in 85 kW. Njuna namembnost je jasna, v prvi vrsti so to flote in vozniki na daljše razdalje, saj imata povprečno porabo na 100 km pod štirimi litri. Kako se obnašata, bomo lahko prvič testirali šele po lansiranju avta na domačem trgu.
Prvič tudi kot hibrid!
Clio tudi pri pogonu za Renault prinaša malo revolucijo. Bo sploh prvi model v zgodovini s hibridnim pogonom. Sestavljali ga bodo 1,6-litrski atmosferski motor in dva elektromotorja, ki se bosta napajala iz 1,2 kWh baterije. Skupna moč naj bi bila okoli 100 kW.
Pri Renaultu trdijo, da bo s hibridnim cliom mogoče do 80 odstotkov poti v mestih opraviti na elektriko, prednost pred edinim pravim tekmecom, prodajni zelo uspešni toyoto yaris hibrid, pa bo tehnična sposobnost povsem ločenega delovanja posameznih pogonskih sklopov. Hibridni clio bo kupcem na voljo leta 2020, medtem ko bo naslednji model captur na voljo že tudi kot priključni hibrid.
Serijska proizvodnja v Revozu, eni od treh tovarn za clia, uradno starta julija, v Sloveniji ga bo mogoče kupiti septembra, tako kot še na vseh večjih trgih. Takrat bodo znane tudi cene, je pa že sedaj jasno, da bodo zaradi vseh vgrajenih novosti nekoliko višje od sedanjega modela. Ta pa vzporedno ostaja v prodaji še naprej, tako kot smo bili že vajeni iz prejšnjih generacij, ko je prevzel marketinško ime clio storia. Prihodnje poimenovanje četrtega clia za slovenski trg sicer še ni dorečeno, drugod mu bodo pravili clio collection.
Vse je torej pripravljeno, da v glavah kupcev ponovno začne rolati legendarni stavek iz reklame za prvega clia, ko bogati šejk stre srce svojemu prestolonasledniku, ker se mora v zameno za neskončno bogastvo odpovedati cliu: "Ima vse, kar imajo veliki."
Clio ima povsem jasen cilj, ki ga niti najmanj ne skriva - ostati najbolj prodajan avto v svojem segmentu in najbolj prodajan na več velikih evropskih trgih. In seveda tudi v Sloveniji.
andrej.leban@zurnal24.si
Prvi Renault pri hiši nam je naredil veselje ko smo ga pripeljali domov. Sreča žal ni trajala dolgo. Tesnilo na glavi, katalizator, rja, senzorji motorja.... žarnice po tekočem traku servisi pod kritiko. Vsem kupcem želim veliko sreče. Pri nas je drugi ne bo!!!
Enkrat Renault,nikdar več Renault,hvala za taka jajca..5prestav??Katerega leta smo..?
Točka 5 ni razlog za nakup. Pri downsizingu motorjev se je pojavila težava s pregrevanjem in nenadzarovanim vžigom v batih, ki so jo rešili tako, da je mešanica goriva bolj bogata s bencinom. Torej, da ne pride do težav zaradi… ...prikaži več pregrevanja, se doda bencin. Zato je poraba tako velika. Tak avto rabi 1.6 mašino brez turbota, 4 cilindre, 110 km