Avtomobil, ki v marsičem obuja duha klasičnih francoskih limuzin, kakršen je bil »duhovni oče« cele družine DS, slovita »velika žaba« citroën DS, bo pri nas mogoče kupiti v začetku prihodnjega leta. O ceni in drugih podrobnostih v zvezi z lansiranjem modela pa še ni veliko znanega, le to, da bo na voljo le s priključno hibridnim pogonskim sklopom.
Da gre za resen avtomobil, ki bi lahko bil tudi kandidat za naslednjo uradno limuzino francoskega predsednika – sedanji predsednik Emmanuel Macron se je na inavguracijo v pomanjkanju »pravih francoskih limuzin« peljal s križancem DS7 crossbackom – nakazuje predvsem z dolžino 4,93 in širino 1,85 metra ter velikimi kolesi s premerom 690 milimetrov.
Gre torej za velik avtomobil, ki je po zaslugi nove verzije modularne platforme EMP2 s podaljšano medosno razdaljo tudi precej prostoren. To se poznam predvsem na zadnji klopi, kjer bodo v skladu s premijsko naravo avtomobila morda celo pogosteje kot spredaj sedeli njegovi lastniki. Dobrih dvajset centimetrov dolžinskega prirastka je sicer edino, kar ga dimenzijsko zares loči od sorodnega peugeota 508.
Klasična limuzina
Ločita pa ga tudi oblika in karoserijska zasnova, saj gre za klasično limuzino z elegantno silhueto in precej strmo postavljeno zadnjo šipo. DS 9 nadaljuje oblikovno zasnovo znamke DS Automobiles. Spredaj izstopajo z »DS-ova krilca« in ekspresivna maska s tridimenzionalnim diamantnim učinkom, na pokrovu motorja pa je tudi giljoširana sablja »Clous de Paris«, oblikovni poudarek, ki so ga tokrat prvič uporabili na zunanjosti avtomobila. Določene oblike ohlapno spominjajo tudi na originalni citroen DS iz leta 1955.
Neprekinjenost karoserijskih linij sicer zagotavlja črta, ki od prednje maske poteka preko motornega pokrova, vetrobranskega stekla, strehe in roba prtljažnih vrat, prav tako pa so značajsko črto speljali tudi preko sicer gladkih bočnih površin med prednjimi in zadnjimi lučmi. Zadku dajejo poudarek predvsem izrazite zadnje luči.
Kot se za znamko DS Automobiles spodobi, bo prostorna notranjost urejena zelo razkošno, obljubljajo tudi veliko udobja in praktičnosti, za personalizacijo pa bodo poskrbeli s temami, ki, kot pravijo, spominjajo na pariške četrti in jih imenujejo »inspiracije DS«. Inspiraciji DS BASTILLE in DS RIVOLI sta tako urejeni v zrnastem usnju, inspiracija DS PERFORMANCE je urejena v črnem usnju, inspiracija DS OPERA pa v napa usnju »Art Rubis« z dizajnom, ki posnema pašček zapestne ure.
Udobje zadaj
Pri znamki DS Automobiles poudarjajo tudi udobje potnikov na zadnji klopi. Pri znamki izpostavljajo paket DS LOUNGE, ki je še posebej razkošno opremljen z imenitnimi materiali: alkantaro na stropu, usnjem na armaturni plošči in sedežih, ki so prešiti z vzorcem po zgledu pasu zapestne ure ter stikali s kristalno intarzijo. Tudi zadnji sedeži so v tem primeru ogrevani in zračeni, razpolagajo tudi z masažno funkcijo, k udobju pa pripomore tudi naslon za roke med potnikoma. Nastaviti je možno tudi veliko parametrov, na voljo pa so tudi priključki USB in večbarvna osvetlitev notranjosti.
Pri znamki so poskrbeli tudi za odlično zvočno izolacijo notranjosti ter za vrhunski zvok, za katerega so poskrbeli pri hišnem dobavitelju Focalu, ga optimizirali za notranjost in štirinajst zvočnikov med drugim zaščitili tudi s posebnimi jeklenimi visokotonskimi rešetkami.
Nabor infozabavnih in pripomočkov za pomoč voznikov o seveda obsežen, izstopa pa predvsem sistem DS active scan suspension, ki s pomočjo kamere in drugih tipal prilagaja vzmetenje in omogoča zares udobno vožnjo. Tudi preostali seznam je pester in obsega pomoč pri vožnji DS drive assist, ki omogoča tudi avtomatizirano vožnjo druge ravni, pomočnik pri parkiranju DS park pilot in paket DS safety, ki vozniku pomaga pri nočni vožnji, spremlja stanje njegove pozornosti, samodejno prilagaja svetlobni snop žarometov. Ostane še dostop do avtomobila brez ključa s pomočjo pametnega telefona z možnostjo podelitve digitalnega ključa petim ljudem DS smart access.
Elektrificirani pogon
Pri slovenskem zastopniku znamke DS Automobiles torej pravijo, da bodo pri nas ponudili le priključno hibridno različico limuzine DS9. Pri njej bo za pogon preko sprednjih koles skrbel bencinski priključno hibridni pogonski sklop E-tense s sistemsko močjo 165 kilovatov, ki ga že poznamo iz nekaterih drugih modelov skupine PSA in bo s pomočjo baterije s kapaciteto 11,9 kilovatne ure omogočal električni doseg med 40 in 50 kilometri. Polnjenje baterija na 7,4-kilovatnem priključku traja dobro poldrugo uro.
Elektromotor, ki je integriran v osemstopenjski samodejni menjalnik, samostojno razvija moč 80 kilovatov in navor 320 njutonmetrov in omogoča električno vožnjo do hitrosti 135 kilometrov na uro, kar pomeni, da bo lahko DS9 s polno baterijo ob upoštevanju omejitev hitrosti večino voženj opravil električno. Na voljo bo več režimov vožnje, ki se bodo prilagajali trenutnemu razpoloženju voznika.
Poleg tega priključnega hibrida bosta na nekaterih trgih kmalu na voljo še dva priključna hibrida, eden s pogonom na prednji kolesi in močjo 250 'konjev', drugi pa s štririkolesnim pogonom in močjo 360 'konjev', na voljo pa bo tudi 225-'konjski' turbobencinski štirivaljnik.
Nikoli več francoskega avta. Jajc
Se ni za bati, to je že 4 leta star model, v osnovi Peugeot 508 malo povečan in malo bolje oblazinjen prvenstveno namenjen Kitajskemu trgu. Pa zgleda, da se tam ni preveč prijel in ga lahko dobite tudi tu.