DS Automobiles je francoska znamka luksuznih avtomobilov s sedežem v Parizu, ki temelji na oblikovalski zapuščini ikoničnega DS 19, predstavljenega leta 1955. DS Automobiles je sicer mlada avtomobilska znamka, ki se v koncernu Stellantis najbolj razlikuje po tehnološki naprednosti, ki je močno povezana z obliko. Ta mora biti prefinjena, veliko je ročnega dela, pri izdelavi so uporabljeni izjemno kakovostni materiali.
Uredniki revije Classic & Sports Car so pred leti sestavili skupino najvplivnejših avtomobilskih oblikovalcev in jih prosili, naj izberejo, kateri avtomobil je najlepši v zgodovini avtomobilizma? Imena, kot je Ian Callum (znan po svojih Jaguarju in Astonu Martinu) Leonardo Fioravanti (iz slavnega studia Pininfarina/Ferrari), ustanovitelj ItalDesigna Giorgetto Giugiaro, nekdanji oblikovalec McLarna Gordon Murray, nekdanji šef Pininfarine Ken Okuyama in takratni Fordov evropski direktor oblikovanja Martin Smith so bili vsi člani žirije, ki so na prvo mesto postavili DS.
Prednost novim tehnologijam
Thierry Métroz ima kot vodja oblikovanja pri DS Automobiles na voljo manjšo ekipo, ki pa je kompaktna, tesno povezana in ima zato številne prednosti. Francoz, ki ima za seboj bogato preteklost v avtomobilskem oblikovanju, na čelu znamke je že od leta 2012, je v pogovoru za zurnal24.si pojasnil filozofijo oblikovanja vozil DS, kot tudi to, kaj lahko pričakujemo od francoskih vozil – danes in jutri. Znamka je sicer s svojim salonom, ki že z arhitekturo obliko, barvami in detajli nakazuje, da želi pri kupcu spodbuditi zelo čustven vtis, prisotna tudi v Sloveniji. Njihov cilj je vsako leto predstaviti vsaj en nov model, letos bosta to DS 9 in DS 4, ki veliko stavita prav na obliko.
A za začetek nas je zanimalo, kako se ločijo od sestrskih znamk koncerna Stellantis, kjer prav tako v ospredje postavljajo dizajn. Métroz je za zurnal24.si povedal, da to ni težko, saj je "duh avantgarde resnično v središču DNK znamke in ta duh so ohranili od originalnega DS.
Futurizem tudi v serijskih vozilih
DS je bil avtomobil z veliko tehničnimi inovacijami in, kot nam je pojasnil izkušeni oblikovalec »ta duh ohranjamo ohranjajo pri oblikovanju vseh novih DS modelov.« DS Automobiles je poleg ponudbe serijskih avtomobilov znan tudi po futurističnih konceptnih avtomobilih, ki z obliko močno izstopajo.
Na primer DS Aero Sport Lounge, aerodinamični konceptni avtomobil z zaslonom namesto rešetke, ki komunicira s pešci in drugimi vozniki ter funkcijami, ki jih je mogoče nadzorovati kar z gestam.
Pri DS Automobiles na novi platformi uvajajo novo kombinacijo materialov. Pri razvoju so uporabili strukture iz kompozitnih materialov in vroče stiskanih kovin. Uvedli so tudi nove tehnične rešitve pri varjenju in lepljenju sestavnih delov. Šasiji z visoko togostjo so preoblikovali tudi elemente podvozje in krmilnega sklopa, kar je tehnikom omogočilo tudi zelo natančne nastavitve vodljivosti avtomobila.
Métroz pravi, da imajo privilegij, da so strukturirani kot zagonsko podjetje, na kar nakazuje že oblikovalski studio, ki je povsem digitalen. Na globalni ravni ekipo sestavlja okoli 60 ljudi, prednost pa je, da vsi, tako tisti, ki skrbijo za zunanjo obliko, notranjo obliko, barve, luči, modelarji, delajo na isti platformi. Izmenjave mnenj so za enostavne in predvsem hitre, cilj pa je, da so izjemno učinkoviti.
Veliko ustvarjajo v "digitalni sobi". V tem pravijo, da so celo najboljši na svetu. To je ogromna soba za navidezno resničnost, kjer veliko dela opravijo z digitalnim modeliranjem. To pomeni, da svoje delo na velikem zaslonu vizualizirajo.
"Naš cilj je vedno narediti zelo učinkovit avtomobil," pravi Métroz, zato so njihova vozila zelo aerodinamična. To pa bi težko dosegli brez napredne programske opreme za parametrično modeliranje, s katero na primer dosežejo najmanjši možen upor vetra me premikanjem, kar po besedah sogovornika vpliva na to, da je vožnja v vozilih DS izjemno udobna in mirna.
Navidezna resničnost ključna za učinkovit dizajn
V naslednjih letih bo 80 odstotkov celotnega razvoja oblikovanja opravljeno z navidezno resničnostjo. Zato so pred leti smelo napovedali, da bodo do leta leta 2022 v kratkem času lansirali šest vozil. Po DS 7 crossbacku in DS 3 crossbacku je sledil DS 9, letos DS 4, že kmalu pa sledijo še ostali modeli znamke.
Oblikovalski studio mora sodelovati z inženirji. Oblikovalec pravi, da so znali izzvati tiste, ki sprejemajo tehnične odločitve. Podal je primer, da so jim sledili v želji, da bi imeli največja kolesa v razredu, ali pa zelo kratke previse, ki so ključni za napreden, dinamičen dizajn in tudi dinamično vozniško izkušnjo.
Žarometi v fokusu
Métroz pravi, da je prav DS tisti, ki mora narekovati tempo pri predstavitvi novih tehnologij. Pri DS 3 crossbacku so bili to na primer ročaji vrat, ki so zelo posebni in se pogreznejo v vrata, kar šele danes opažamo pri številnih premijskih znamkah. Tudi zaznavna kakovost mora biti pri znamki DS Automobiles takoj opazna že z obliko.
Ne moremo niti mimo sistema DS matrix LED vision žarometov, ki združuje matrične in smerne luči. Poleg žarometov se na primer pri modelu DS 4 nahajajo dnevne luči v dveh vrsticah diod LED na vsaki strani (skupno 98 diod LED). Žarometi se prilagajajo razmeram v prometu, kotu zasuka volana, hitrosti in vremenskim razmeram s pomočjo pet predhodno nastavljenih načinov: mesto, regionalna cesta, avtocesta, težke vremenske razmere in megla.
Pri DS Automobiles izpostavljajo notranjost vozil, ki je še posebej pri DS 4 zelo digitalna, njen uporabniški vmesnik pa so razdelili na tri cone. Notranjost je sicer urejena v razkošnih materialih, kakršni so različni tipi usnja, alkantara, kovani karbon in les, ki so jih obdelali s kombinacijo tradicionalnih in novih tehnik. Osebno pozornost so posvetili tudi sedežem iz nove trdne pene, ki so jih obdali s posebno prešitim usnjem. Veliko je tudi uporabe skritih šivov pri obdelavi usnja in drugih tehnik, tudi z uporabo vzorca »clous de Paris, ki je postal že kar zaščitni znak znamke. Sogovornik je izpostavil še to, da je DS 4 95-odstotno izdelan iz materialov, ki jih je močno ponovno uporabiti, 30 odstotkov njegove mase pa predstavljajo materiali, ki so bili reciklirani ali pa izhajajo iz obnovljivih virov. Med recikliranimi materiali so tudi polipropilen, poliester in elastomerna vlakna, torej materiali, ki bi se odvrženi v okolje dolgo razgrajevali.
"Gre za zelo specifičen in poseben del vozila, zato smo se že na začetku našega dela zavedali, kako ga bomo čim bolje vključili. Matrična razsvetljava ni posebna zgolj zaradi tehnologije. Za kupca je to izjemna pomembno, saj avto nadzoruje žaromete ... Vedno lahko vozite s polnimi žarometi in sistem samodejno prilagaja snop svetlobe, tako, da nikogar ne zaslepi," pravi sogovornik.
Prav smisel za detajle je tisti, ki jih loči od nemških premijskih tekmecev. "Razkošje" bi bila prav beseda, pravi sogovornik, ki je ponosen, da je znamka DS del voznega parka francoskega predsednika, čeprav pri luksuzni limuzini DS 9 pri snovanju niso imeli v ospredju naloge oblikovati avtomobil za predsednika, pač pa za zahtevnega kupca, ki ceni drugačen pogled na luksuz. Čeprav zna biti ta tudi nekoliko futurističen.
Métroz nam je za konec obljubil, da bomo v prihodnosti deležni še več futurizma. Zelo se veseli tudi električne prihodnosti. Prepričan je, da bo prihod platform, namenjenih električnim vozilom, z zmanjšanjem omejitev klasičnih arhitektur ponudil veliko več svobode pri oblikovanju.
O prihajajočem DS 4
Glede prihajajočega modela DS 4 je šef oblikovanja znamke Thierry Metroz poudaril, da prednji del karakterizira predvsem svetlobni odtis, ki ga sestavljajo zelo tanki matrični led žarometi, ki jih dopolnjujejo led dnevne luči v trakovih ob boku. Žarometa sta optično povezana z osrednjo masko, ki je lahko urejena v različnih vzorcih, dolgi pokrov motorja pa poskrbi, da se elementi kljub precejšnji višini dinamično iztečejo proti zadku.
Bočni profil je kombinacija fluidnih in ostrih linij, ki jih – tako kot na DS 3 crossbacku - poudarjajo tudi pogrezne kljuke vrat, za mogočen nastop pa poskrbijo že omenjena velika kolesa. Zadaj za aerodinamičen iztek poskrbi poševno spuščajoča se streha, izstopa pa tudi stebriček C iz črnega lošča. Zadnjim led lučem poudarek dajejo predvsem lasersko gravirane notranje površine.
Citroen bi se moral najprej posvetiti kvaliteti, šele nato obliki.