Avto
79034 ogledov

Novi radarji, tako vas bodo lovili po novem

merilnik hitrosti, radar Profimedia
Aktualni razpis v Ljubljani napoveduje novo generacijo merilnikov hitrosti v prestolnici, redarji bodo lahko prvič merili kar iz vozila med vožnjo. Dosedanji dobavitelj skušal blokirati razpis.

Mestna občina Ljubljana (MOL), ki jo vodi župan Zoran Janković, je maja objavila razpis za dva nova merilnika hitrosti. Pridružila se bosta obstoječim, s katerimi mestno redarstvo umirja promet v prestolnici. Po dostopnih podatkih imajo trenutno v uporabi šest radarjev za 27 stacionarnih ohišij in še dva radarja, s pomočjo katerih merijo hitrost iz parkiranih avtomobilov.

Tokratni razpis pa je poseben zaradi zahtevanih karakteristik merilnikov hitrosti, ki dajejo vedeti, da želijo v MOL narediti tehnološki korak naprej v primerjavi z dosedanjo tehniko.

Razpisna dokumentacija ima dva sklopa za dva različna merilnika, pri obeh je ob upoštevanju tehničnih pogojev najnižja ponujena cena ključni pogoj. Je pa razmeroma kratek dobavni rok, le dva meseca po podpisu pogodbe. To pomeni, da pridejo v poštev samo naprave, ki že imajo odobritev tipa Urada za meroslovje za uporabo v Sloveniji. 

Kaj iščejo ljubljanski redarji

Sklop 1: radar za merjenje med vožnjo

MOL za zdaj išče dve napravi, nobene tovrstnega tipa doslej še niso imeli v uporabi. Merilnik iz sklopa 1 mora omogočati merjenje hitrosti iz premične in nepremične točke. Z drugimi besedami, gre za napravo, ki bo lahko nadzorovala promet  iz redarskega vozila med vožnjo. 

Ljubljanski redarji od potencialnih ponudnikov zahtevajo napravo, ki bo lahko sočasno merila hitrost med 30 in 300 km/h vsaj na dveh voznih pasovih, v obe smeri in v vseh vremenskih ter časovnih razmerah.  Hkrati mora biti sposobna klasificiranja osnovnih kategorij vozil in ustrezati vsem standardom glede zaščite zabeleženih kršitev ter varovanja osebnih podatkov. Naprava bo glede na razpisne pogoje nameščena v vozilu redarstva.

Redarstvo Bled | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

"Mobilni merilnik bo nameščen tako, da bo meril hitrost skozi sprednje vetrobransko steklo ali skozi zadnje steklo prtljažnih vrat. Merilnik bo nameščen v vozilo z minimalnimi posegi v vozilo," je zapisal naročnik v pogoje razpisa, ob tem pa poudaril, da mora biti naprava kompatibilna ne glede na znamko, tip ali obliko vozila.

Kot smo pred časom že pisali, iskani tip radarja s pridom uporabljajo na Bledu, z njim pa je uspelo umiriti hitrost tudi tam, kjer klasični nadzor s stacionarnimi radarji ali drugimi merilnimi sredstvi ni mogoč. Takšno napravo je nedavno kupila tudi policija, vendar še ni jasno, ali je že v operativni rabi. 

Sklop 2: radar, ki bo vandalom precej težje dosegljiv

Radar iz sklopa B je namenjen stacionarni uporabi, ob tem pa mora dovoljevati različne načine montaže, od takšne v parkiranem vozilu ali stojalu, do ohišja ali stebra. 

Podobno kot naprava iz sklopa 1 mora meriti vse do hitrosti 300 km/h, hkrati vsaj na dveh pasovih, v obe smeri, z možnostjo ločenih nastavitev za osebni in tovorni promet ...

Razpisni pogoji za ta merilnik pa se ključno razlikujejo od tistih, ki so jih v Ljubljani uporabljali doslej. Najprej ni več pogoja v razpisu o največji deklarirani temperaturi delovanja kar 60 stopinj Celzija, s katerim so v preteklosti pri MOL zdesetkali potencialne ponudnike. Prav tako ni pogoja, da mora biti merilnik združljiv z obstoječimi ohišji, kar je avtomatsko dajalo prednost dosedanjemu dobavitelju. Je pa tokrat dodan pogoj, po katerem mora merilnik "omogočati postavitev in izvajanje meritev na višini med 6 in 10 metri." To je znatno več od trenutne višine, na kateri so sposobni meriti dosedanji merilniki v MOL. 

Prebarvan radar v Domžalah | Avtor: Občina Domžale Občina Domžale

Na MOL so za Žurnal24 potrdili, da je pogoj o možnosti postavitve precej višje kot doslej zelo pomemben in od njega ne bodo odstopili. S tem ukrepom želijo preprečiti vandalizem nad radarskimi ohišji, ki se je v zadnjem času močno razširil. "V preteklem letu so bila stacionarna ohišja poškodovana v 16 primerih, v letošnjem letu pa v 4 primerih," so nam povedali na občini. Najbolj izpostavljena lokacija radarskega ohišja je bila tista, ki stoji na Poti na Rakovo jelšo.

Številna vprašanja ...

Za zdaj na MOL še ne vedo, ali bodo lahko novi merilnik uporabljali tudi v obstoječih ohišjih. "Ni poznano, kakšne naprave bodo ponudniki ponudili, ker je javno naročilo še v teku," so nam pojasnili. 

Se je pa z razpisnim postopkom vmes že konkretno zapletlo, tako da je bil rok za oddajo ponudb podaljšan za mesec dni in se izteče šele julija.

Najprej se je s strani anonimnih potencialnih ponudnikov vsul plaz vprašanj. Kot je razvidno iz dosjeja naročila, jih je več problematiziralo pogoj hkratne zmožnosti postavitve na višino med 6 in 10 metri ter zmožnostjo uporabe na stojalu ali v zadnjem delu vozila. Naročnik je odgovoril, da je uporaba merilnika na višini med 6 in 10 metri namenjena za stacionarne sisteme, ki se namestijo na prometne drogove, stebre javne razsvetljave ali namensko infrastrukturo. "Višina 6 m do 10 m predstavlja predvideno višino namestitve merilnika hitrosti od tal in je v razpisni dokumentaciji določena kot dopustni razpon."

Eden od potencialnih ponudnikov ni bil zadovoljen z zapisom, da naj bo merilnik poleg fotografije sposoben shraniti tudi video zapis, a so ga na MOL zavrnili s pojasnilom, da možnost snemanja videa ni izrecni pogoj. Spet drugi ponudnik je želel vnesti kar dodaten pogoj z upoštevanjem najmanjše resolucije kamere, vendar so ga na občini podučili, da so se temu namenoma izognili, "saj je kakovost posnetka rezultat kombinacije več dejavnikov – med drugim senzorja, optike, algoritmov obdelave slike in osvetlitve – in ne zgolj ločljivosti, izražene v slikovnih točkah."

... in celo (umaknjen) predlog revizije

Eden od potencialnih ponudnikov, podjetje Intermatic, ki je znano iz zgodbe z odsekovnimi merilniki za Dars in policijo ter dosedanji ekskluzivni dobavitelj radarjev za MOL, je bil z razpisom tako nezadovoljen, da je še pred potekom roka za predložitev ponudb vložil predlog za revizijo.

Ker so revizijo na MOL zavrnili, je njegova zahteva romala še na Državno revizijsko komisijo (Dkom). Pri Intermaticu za Žurnal24 niso želeli pojasniti, zakaj so se odločili za ta korak.

Že nekaj dni kasneje pa preobrat - Intermatic je kar sam umaknil zahtevek za revizijo in zahteval vračilo polovice vplačane takse. Zakon o javnih naročilih predvideva, da je treba za zahtevek za revizijo po postopku naročila male vrednosti plačati 2.000 evrov takse. 

Postopek tako teče naprej, rok za predložitev ponudb poteče čez deset dni.

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 1
  • realmadrid4 12:19 30.junij 2025.

    Zato pa bo smrduh inkasant Džanković odletel!

Sorodne novice