Renault clio tako po 35 letih vstopa že v šesto generacijo po letu 1990, ko je trg majhnih avtomobilov pretresel s ponudbo, s katero se je lahko meril s predstavniki višjih razredov in opremo, ki je prej v njegovem razredu preprosto ni bilo.
V svojem razredu se je uveljavil kot eden najbolje prodajanih tekmecev, ki je zapeljal v skoraj 17 milijonov garaž v 120 državah sveta. S tem je postal tudi najbolj e prodajani francoski avtomobil. Odhajajoča peta generacija se je tudi v prvi polovici letošnjega leta uvrstila na prvo mesto v prodaji v Evropi.
Clio se je kot vsestranski mestni avtomobil v tem času povzdignil tudi v ikono, k čemur so gotovo pripomogle tudi posebne različice, kakršne so bile razkošna baccara, športni clio 16V in williams, superšportni clio V6 s silovitim sredinskim motorjem ali pa sofisticirane hibridne različice full hybrid E-tech v zadnji generaciji. Clio torej s šesto generacijo vstopa v velike čevlje predhodnikov in videli bomo, če jih bo izpolnil.
Renaultov izvršni direktor Fabrice Cambolive pravi: " Na clio smo vedno gledali kot na kulturni mejnik in pomemben del znamkine identitete. Ko pomislite na clio, pomislite na Renault, ko pa pomislite na Renault, pomislite na clio. Clio je tudi naša največja uspešnica, ki z vsako novo generacijo redefinira merila v svoji kategoriji. Enak pristop smo imeli tudi do šeste generacije ter predelali obliko, ponudbo motorjev in njegove lastnosti, ki so tudi plod sodelovanja z Googlom. "
Bolj živahen in sodoben
Pri Renaultu pravijo, da je clio z novo generacijo postal predvsem še bolj živahen, kar mu omogoča tudi nov značilni oblikovni slog, v katerem se odraža sodobni pristop znamke do oblikovanja in tehnike. Clio so tudi izboljšali na vseh področjih in ga povzdignili v najbolj učinkovit neelektrični model v ponudbi, ki dopolnjuje njihove električne modele in se pohvali z rekordno nizkim povprečnim izpustom 89 gramov ogljikovega dioksida na kilometer ter porabi do 40 odstotkov manj goriva od predhodnika.
Za obliko pri Renaultu pravijo, da že pogled na novi clio zadostuje, da vidimo, koliko dela je bilo vanj vloženega. V primerjavi s predhodnikom ima daljši pokrov motorja, medosna razdalja se je za 8 milimetrov povečala na 2,59 metra, dinamična strešna linija pa spominja na streho ultra kompaktnega kupeja. Poudari jo antena v obliki plavuti morskega psa, zaključi pa integrirano krilce.
Novi clio v primerjavi s predhodnikom nima le večje medosne razdalje, ampak je zrasel tudi v druge smeri. V dolžino meri 4,12 metra, kar je 67 milimetrov več kot doslej, v širino je za 39 milimetrov zrasel na 1,77 metra, večji pa so tudi previsi. Postal je tudi malenkostno višji in je po zaslugi dodatnih 11 milimetrov visok natanko 1,45 metra.
Dolge linije motornega pokrova se spredaj zlivajo v novo masko, ki je okrašena z diamanti, diamantni logo pa se zrcali tudi v velikih dnevnih lučeh, ki spominjajo na Renaultov logo in ih poudarijo tudi projektorski žarometi, ki so vgrajeni v črni ohišji. Aerodinamična karoserija prehaja med konveksnimi in konkavnimi linijami, ki ustvarijo občutek dinamične napetosti, za športni vtis pa poskrbijo črni okviri vdolbin za 18-palčna kolesa. Na karoseriji so ostali določeni značilni elementi kot so skrite kljuke zadnjih vrat, atletski vtis pa zaključita nagnjena zadnja šipa in močna linija zadnjih vrat. Novi clio bo na voljo v sedmero karoserijskih barvah, med katerimi sta novi rdeča "Absolute Red" in zelena "Absolute Green". Druge pa že bolj ali manj poznamo na aktualnem cliu.
Pomaga mu tudi stric Google
Povečane mere so prinesle tudi prostornejšo kabino z boljšimi materiali. Sovoznikova stran armaturne plošče je lahko oblečena v tkanino, skozi katero prodira ambientalna svetloba, ki je na voljo v 48 barvnih odtenkih, bela svetloba pa osvetljuje tudi vratne obloge. V najvišji opremi esprit alpine bo tekstil nadomestila alkantara. Oblikovalci so okvire zračnikov z inovativno tehniko obarvali z obarvanim obledelim kromom, ki ustvari vtis ožgane kovine.
Armaturna plošča je opremljena z dvema 10,1-palčnima zaslonoma v obliki črke V, ki sta orientirana proti vozniku. Infozabavni sistem OpenR Link po novem tudi v cliu poganja Google, ki omogoča tudi vrsto svojih funkcionalnosti, kot so karte, asistent in več kot 100 aplikacij, kar smo že videli tudi v drugih Renaultovih modelih. Kupcem bo v prvih treh letih na voljo tudi do 2 gigabajta brezplačnih podatkov. Z aplikacijo na mobilnem telefonu bo voznik lahko tudi ves čas povezan s svojim cliom, za dober zvok pa bo poskrbel Harman kardonov 10-kanalni predvajalnik z močjo 410 vatov.
Volanski obroč smo že videli v renaultih iz višjih segmentov in zagotavlja vrsto funkcionalnosti. Volan je sicer postal tudi bolj neposreden, saj je namesto 3,3 za celotni zasuk dovolj že 2,6 zavrtljaja. Na volanskem obroču je tudi gumb za izbiranje voznih načinov, s katerimi je povezana tudi specifična atmosferska svetloba. Vtis zaključijo še sedeži iz recikliranih materialov ter z dinamičnim vtisom.
V kabini, v kateri je še naprej dovolj prostora za pet ljudi, je tudi več odlagalnih površin, vključno z velikim pokritim predalom v sredinskem grebenu. Vozniku so na voljo dva priključka USB-C in možnost brezžičnega polnjenja telefona, zadaj pa je 12-voltna vtičnica za dodatne naprave. Pri Renaultu poudarjajo, da so s 40 milimetrov nižjim nakladalnim robom olajšali tudi nalaganje stvari v prtljažnik, ki v osnovi meri do 391 litrov.
Izboljšani hibrid
Kar nekaj sprememb bo tudi pod motornim pokrovom, kjer bodo na voljo štirje pogonski sklopi z močmi med 115 in 160 'konji'. Pri Renaultu obljubljajo, da bodo lahko vozniki z njimi dodobra izkoristili prednosti agilne platforme CMF-B in širših kolotekov ter previdno zasnovanega blaženja zvoka.
V ospredju med pogonskimi sklopi je hibridni pogonski sklop E-tech 160hp, ki z 8,3 sekunde clia dobro sekundo hitreje požene do 100 kilometrov od predhodnika in porabi le 3,9 litra bencina na 100 kilometrov. V električnem načinu lahko v urbanem okolju prevozi do 80 odstotkov poti, na avtocestah pa s polno posodo bencina obeta doseg okrog 1.000 kilometrov. Bolj ali manj gre za pogon, ki smo ga že spoznali v dacii bigster in ga sestavljajo 1,8-litrski bencinski štirivaljnik ter dva elektromotorja, ki sodelujeta z baterijo s kapaciteto 1,4 kilovatne ure.
Osnovni clio bo na voljo z 1,2-litrskim turbobencinskim trivaljnikom z močjo 115 'konjev', ki ga bo mogoče naročiti v pkombinaciji s šeststopenjskim ročnim ali dvosklopčnim menjalnikom. Pozneje pride tudi 120-'konjski' trivaljnik z možnostjo pogona na plin LPG, ki bo deloval v kombinaciji z dvosklopčnim menjalnikom.
Poleg serijske avtomatske parkirne zavore je clio opremljen tudi z več kot 29 asistenčnimi in varnostnimi sistemi, med katerimi je tudi nekaj novih. Med temi so inteligentni prilagodljivi tempomat, zaznavanje objektov spredaj in zadaj ter poprava trajektorije v sili, samodejno zasilno zaviranje med vzvratno vožnjo, opozorilo za varen izstop iz kabine ter pomočnik za zasilno ustavitev, ki v primeru voznikove neodzivnosti popolnoma ustavi vozilo. Prilagodljivi tempomat bo serijski v vseh različicah. Z višjo ločljivostjo je izboljšana tudi 360-stopinjska kamera.
V okviru programa "Human First" je clio opremljen tudi z naprednim sistemi za ugotavljanje voznikove utrujenosti in nepozornosti, infoitainmentu pa sta dodana tudi prikaz varnostnih karakteristik vožnje in trener za varno vožnjo. Clio je opremljen tudi s QR kodo QRescue, ki intervencijskim službam v primeru nezgode posreduje pomembne podatke.
Spredaj Ford fiesta, zadaj pa Opel Astra. Razočarnje nad izvirnostjo.
Priporočljivo bi bilo, da se bolj ukvarjajo s kvaliteto teh avtomobilov, kot pa z oblikovanjem !