Na trgu je veliko dodatkov, s katerimi je mogoče vozilo opremiti po lastnih željah in okusu. Največkrat se vozniki odločajo za lahka platišča, izbočene odbijače in masko, pragove, nastavke za izpušne cevi, strešna okna, kromirane kljuke in ogledala. V notranjosti pa se odločajo za športnejše prestavne ročice, volanske obroče ali sedeže. Ponudba dodatkov je od znamke do znamke precej različna, največ jih je na voljo za najbolj priljubljene avtomobile.
Za okoli 500 evrov vložka se lahko voznik avtomobila (odvisno od znamke in starosti) nadeja enega športnega odbijača, spojlerja in kakšnega detaja. Najcenejša 16-palčna aluminijasta platišča stanejo okoli sto evrov, 17-palčna so dražja za najmanj tretjino.
Pri slednjih morate biti pozorni na ustrezna potrdila, da je oprema skladna s predpisi, saj vas bodo brez tega na tehničnem pregledu zavrnili. Temu se je najlažje izogniti, če se odločite za tovarniške, a zato največkrat dražje dodatke. Na Ljubljanskem potniškem prometu, ki izvaja homologiranje vozil, največ kršitev predpisov zaznavajo v zvezi z neustreznimi platišči ali zatemnevanjem stekel. Opozarjajo na previdnost zlasti pri nakupu rabljenih vozil z dodatno opremo, saj morajo novi lastniki od prejšnjih pridobiti tudi ustrezna potrdila o dodatkih.
O lepotnih dodatkih smo se pogovarjali z Markom Krambergerjem iz Porsche Slovenija.
Na kaj morajo biti pozorni lastniki avtomobilov, ki želijo nanje namestiti lepotne
dodatke?
Predvsem na vgrajene dele, da imajo homologacijsko potrdilo proizvajalca o
ustreznosti z vozilom. Naknadna homologacija je namreč lahko precej draga ali sploh ni
mogoča.
Katere dodatke za zunanji ali notranji videz kupci najraje naročajo?
Največ se odločajo za sprednje spojlerje, stranske pragove in zadnje spojlerje.
Priljubljeni so tudi manjši dodatki, kot so kromirane kljuke ali stranska ogledala in
podobno.
Kaj lahko kupec pričakuje, če je pripravljen v lepotne dodatke vložiti recimo 500 evrov?
Za 500 evrov bolj malo. Mogoče dodatke na ogledalih, zadnji spojler, morda
kakšna ročka v notranjosti, nato pa že zmanjka denarja.
Koliko časa vzame vgradnja delov?
Naročene dele dobimo v treh dneh, nato pa je odvisno od dogovora s kupcem, kdaj
lahko pripelje avtomobil. Stranka bo pri večjih posegih brez avtomobila en dan, pri manjših nekaj
ur.