Od rojstva passata prve generacije je minilo že 37 let. V tem času je bilo v svetu proizvedenih in prodanih preko 15 milijonov primerkov, samo v Slovenij pa je bilo v zadnjem desetletju prodanih preko 11.000 passatov.
Volkswagnov manjkajoči člen v verigi prodajnih uspešnic golfa in pola prvič na trg prihaja družno, tako kot limuzina, kot karavan. Oblikovno povzema zadnje linije Volkswagnove modelne palete. Spremmebe morda navzven vsem ne bodo bistvene v primerjavi s predhodnikom, vendar pa nizka silhueta in ravne linije novinca naredijo modernega in bolj dinamičnega in predvsem prestižnega. Prav tak naj bi zadovoljeval potrebe tako poslovnega, kot družinskega življenja. Notranjost je deloma znana že iz passata CC, novi pa so sedeži in oblazinjenje, obloge vrat in protihrupna zasteklitev.
Zaradi številnih izboljšav na področju udobja, kakovosti in varnosti, kakor tudi vgrajenih asistenčnih sistemov se Passat vse bolj približuje najvišjim avtomobilskim segmentom, čeprav cenovno ostaja v srednjem razredu. Že v osnovni opremi Trendline z motorjem TDI je na primer že serijsko opremljen s sistemom start-stop in sistemom za regeneracijo zavorne energije (rekuperacijo).
Passat je naredil korak naprej tudi v smeri bolj varčnih in ekoloških motorjev. Vsi motorji – razpon moči od 77 kW (105 KM) do 220 kW (300 KM) – so bolj varčni, saj porabijo do 19 odstotkov manj goriva. Osnovni dizelski motor je 1.6 TDI z močjo 77 kW (105 KM) in velikim navorom (250 Nm), ki porabi le 4,3 l goriva na 100 km, emisija CO2 pa znaša 114 g/km. Zaradi zmanjšane gibne prostornine (t. i. downsizing) in tehnologij, kot je na primer sistem start-stop, tudi bencinski motorji porabijo manj goriva.
Nove varnostne funkcije
novi passata je na testiranju Euro NCAP dosegel najvišjih pet točk za varnost. Novi model ima tako vrsto sistemov za povečanje varnosti, kot sta funkcija zaviranja v sili pri mestni vožnji in sistem za zaznavanje utrujenosti voznika, ki je del serijske opreme od izvedbe Comfortline naprej. Kot del opcijskega tempomata z avtomatskim uravnavanjem razdalje (ACC) se funkcija zaviranja v sili pri mestni vožnji v nujnih primerih pri hitrosti pod 30 km/h aktivira avtomatsko in tako pomaga preprečevati nalete. Sistem za zaznavanje utrujenosti voznika, ki je za vozila Volkswagen in sploh v tem razredu na voljo kot novost, nenehno spremlja voznikovo pozornost. Če ugotovi, da se je ta zmanjšala, voznika na to opozori z zvočnim signalom, z napotkom na zaslonu v kombiniranem instrumentu pa ga pozove, naj naredi postanek.
Bogata motorna paleta
Za novi Passat je na voljo sedem 4-ventilskih motorjev z direktnim vbrizgavanjem goriva. Štirje izmed njih so visokotehnološki bencinski motorji s tlačnim polnjenjem: 1.4 TSI z močjo 90 kW (122 KM), 1.8 TSI z močjo 118 kW (160 KM), 2.0 TSI z močjo 155 kW (210 KM) in V6 z močjo 220 kW (300 KM). Najzmogljivejši motor ima šest valjev, ostali po štiri. Paleta motorjev TDI obsega štiri 4-valjne agregate v treh različno zmogljivih izvedbah: 1.6 TDI z močjo 77 kW (105 KM), 2.0 TDI z močjo 103 kW (140 KM) ter 2.0 TDI z močjo 125 kW (170 KM). Razen motorja TDI s 77 kW (105 KM) je vse motorje novega Passata mogoče kombinirati z menjalnikom z dvojno sklopko (DSG). Pri motorju 3.6 V6 FSI je ta kombinacija celo serijska.
Cena za vstopni bencinski 1,4-litrski TSI model in opremo trendline je 20.603 evrov, najcenejši dizel - 1.6 TDi z Bluemotion tehnologijo - stane 21.635 evrov.