Izdelanih je bilo več kot 40.000 primerkov BMW M3 coupé četrte generacije. Zdogbo bo nadaljeval BMW M4 coupé. Značka “M4” je referenca na modelno serijo, ki zagotavlja osnovo za novi M model – in prvič bo kupe predstavljen kot različica s štirimi bočnimi vrati. Logika narekuje, da bo drugi krščen kot BMW M3 limuzina.
Športni geni in emocije
“Štiri generacije BMW M3 so združile gene iz sveta motošporta in uporabnost za vsakdan znotraj celotnega koncepta, nabitega z emocijami,” pojasnjuje dr. Friedrich Nitschke, predsednik BMW M GmbH.
Motor je srce vsakega M modela. Nov, turbinsko polnjen šestvaljnik, ki je vgrajen v oba nova avtomobila, združuje odlike sesalnega motorja z visoko vrtilno frekvenco in prednosti tehnologije turbopolnilnika.
431 poskočnih "vrancev"
Namesto štirilitrskega osemvaljnika v strem M3 (z 420KM in 400 Nm), je zdaj pod motornim pokrovom vrstni šestvaljni motor z visoko vrtilno frekvenco s tehnologijo M TwinPower Turbo je bil razvit na novo. Največja moč, ki jo razvije je 431 KM. Njegov največji navor 550 Nm je na voljo preko širokega območja števila vrtljajev in prekaša zabeležene številke predhodnega BMW M3 za okoli 40 odstotkov. Prenovljen motor porabi manj goriva od predhodnika, tudi emisije so nižje za četrtino. Oba, BMW M3 Limuzina in BMW M4 Coupé, pospešita od 0 do 100 km/h v 4,1 sekunde (z dodatnim 7-stopenjskim menjalnikom M DCT).
Zaradi maksimiranja vozne dinamike in zagotavljanja odlične učinkovitosti, so inženirji dosegli prihranek pri masi za okoli 80 kg v primerjavi s primerljivo opremljenim predhodnim modelom. Masa praznega BMW M4 coupé po DIN znaša 1497 kilogramov. Zasluga za to gre inteligentnim ukrepom oblikovanja v okviru lahke konstrukcije. Ta vključuje večjo uporabo lahkih materialov, kot sta s karbonskimi vlakni ojačena umetna masa (CFRP) in aluminij, za številne komponente podvozja in karoserije. Oba modela imata karbonsko streho.
Občutek za dirkanje v ospredju
Eden glavnih ciljev v razvoju je bil zagotoviti, da lahko nova avtomobila ponudita impresivno moč z dirkališča. Zaradi prisotnosti hladilnega sistema z dirkalno specifikacijo, ki zagotavlja optimalno temperaturno ravnotežje za motor, oba turbopolnilnika in menjalnik, se takšna zmogljivost ohranja v vsakem trenutku.
Da bi se poudaril dirkalni značaj obeh modelov z vidika tehnične kompozicije in precizne uglašenosti avtomobilov, so inženirji v razvojni fazi tesno sodelovali s profesionalnimi dirkači BMW Motorsport. Na primer, voznika Bruno Spengler in Timo Glock, ki dirkata v prvenstvu DTM, sta sodelovala v obsežnem testiranju in uglasitvah komponent na Severni pentlji Nürburgringa.
Foto: Oba nova M-a so testirali na legendarni Severni pentlji Nürburgringa – najzahtevnejšem dirkališču na svetu.