Direkcija za ceste opozarja, da je trenutna ureditev financiranja vzdrževanja državnih cest neustrezna. Letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu so po zakonu o letnih dajatvah za uporabo vozil v cestnem prometu prihodek države, kar pomeni, da gredo vsa sredstva v državni proračun in se ne odvajajo posebej na račun upravljalca cest izključno z namenom vlaganj v ceste.
Od aprila 2010 do junija 2012 pa so bila vsa sredstva, zbrana s to dajatvijo, namenjena vlaganjem v železniško infrastrukturo, saj je to določal zakon o zagotavljanju sredstev za naložbe v javno železniško infrastrukturo. Šele z lanskim junijem, ko je stopil v veljavo zakon o zagotavljanju sredstev za investicije v prometno infrastrukturo, je direkcija za ceste dobila možnost, da pridobi del sredstev, zbranih z letno dajatvijo za uporabo vozil v cestnem prometu. Sicer so ta sredstva namenjena infrastrukturi kot celoti (ceste, železnice, letališča, pristanišča), kako so dejansko razporejena, pa se določi ob vsakokratnem sprejemu državnega proračuna.
Lani se je tako iz naslova letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu v proračun steklo približno 108 milijonov evrov, od tega pa je direkcija za ceste za vlaganja v cestno infrastrukturo prejela približno tretjino teh sredstev, okoli 33,8 milijona evrov. Preostalo je znova šlo v tire.
Na direkciji kot skrajno nesprejemljivo ocenjujejo dejstvo, da so bila v preteklosti namenska sredstva, zbrana za vlaganje v ceste, povsem preusmerjena na železnice. S tem je bil, tako na direkciji, povzročen triletni izpad prihodka, ki ima danes za posledico propadanje in slabšanje lastnosti voziščnih konstrukcij na pretežnem delu cest v upravljanju direkcije.
"To občutijo prav vsi uporabniki državnih cest, s katerimi upravlja Direkcija RS za ceste," so poudarili na direkciji in pojasnili, da je v letošnjem proračunu za redno vzdrževanje namenjenega nekaj več denarja, in sicer 56,9 milijona evrov.
postaja Hodoš, razširitev tovorne postaje Koper, dela se postaja Divača, obnavlja proga Koper Divača, celotno popravilo proge Kočevje Grosuplje in še mnogo drugega.
Zakaj pa se potem nebi cesta sama preživljala? Dajmo cestnine na km vsake državne ceste in boste vidli, da bomo začeli peš hodit!
Naj se ta zeleznica prezivlja z zasluzenim...zakaj naj bi avtomobili zalagali zeleznico iz katere ni bilo nikoli nic...sama zguba,nedelavnost, .....Naj tole sranje ukinejo ker samo zgubo dela od pradavnine