Od danes pa do konca meseca poteka usklajena nacionalna akcija za preprečevanje uporabe naprav, ki med vožnjo zmanjšujejo vidno ali slušno zaznavanje voznikov. Daleč najpogostejši, a ne edini so seveda mobilniki.
V akciji sodelujejo različne organizacije, od policije in redarskih služb do Agencije za varnost v prometu (AVP) in nevladnih organizacij.
Policisti že prvi dan akcije poostreno nadzirajo promet. Kot so sporočili iz PU Ljubljana, so v komaj dveh urah ljubljanski in gorenjski policisti odkrili kar 132 kršitev. "Najpogostejša razloga za uporabo telefona med vožnjo pri kršiteljih sta bila nujen službeni klic ali pa da so se samo na hitro oglasili," so izgovore kršiteljev povzeli policisti.
Kot je za zurnal24.si dodatno pojasnila tiskovna predstavnica Nataša Pucko, so že uporabili pristop, ki so ga napovedali pred nekaj dnevi, ko pri nadzoru pomaga v civilna oblačila oblečen policist. "Policist opazovalec v civilu spremlja promet v križišču ali na drugi izpostavljeni prometni površini in sporoča kršitelje policijski patrulji, ki je stacionirana nekoliko naprej. Policisti kršitelja nato ustavijo in izvedejo postopek."
Takšen poostren nadzor na območju Policijske uprave Ljubljana bo potekal tudi jutri, in sicer preko večjega dela dneva.
Koliko časa ne gledate na cesto med pisanjem SMS-a?
Pri AVP in policiji opozarjajo, da se z uporabo mobilnega telefona med vožnjo zmanjšuje zbranost voznika in njegova pozornost na dogajanje na cesti in njeni okolici. Voznik lahko spregleda ključne informacije z okolja, zato se poveča tveganje za nastanek prometne nesreče.
"Tuje raziskave in študije dokazujejo negativni vpliv uporabe mobilnega telefona med vožnjo na voznika, predvsem gre za slabši reakcijski čas, počasnejše zaznavanje in reagiranje na prometno signalizacijo, daljši zavorni čas, zmanjšano zaznavanje okolice in prometa, večje tveganje pri odločitvah," pri AVP navajajo izsledke ameriške raziiskave iz leta 2013.
"Najbolj je kritično pisanje SMS sporočil, saj voznik v povprečju ne gleda na vozišče kar 23.2 sekund. Raziskave kažejo, da je tudi uporaba prostoročne opreme za telefoniranje med vožnjo lahko prav tako pomemben dejavnik odvračanja pozornosti voznika, kot običajna uporaba mobilnega telefona brez prostoročne opreme."
Predlog, da bi policisti imeli širši dostop do podatkov o mobilnikih
Pri AVP opozarjajo tudi na težave, ki jih imajo policisti pri ugotavljanju, ali je bila za neko nesrečo kriva uporaba mobilnega telefona. Zato si prizadevajo, da bi imeli policisti omogočen dostop do podatkov mobilnih operaterjev, s čimer bi zagotovili prave podatke, v kolikšni meri je mobilni telefon dejavnik nastanka prometnih nesreč v Sloveniji.
"Poleg tega je agencija podala tudi pobudo za strožjo zakonodajo pri sankcioniranju kršiteljev, in sicer bi po predlogu veljala uporaba mobilnega telefona za vožnjo kot hujši prekršek, za katero bi kršitelj poleg denarne kazni dobil tudi pet kazenskih točk."
dezurni@zurnal24.si
Tudi to je oslarija. Otroci nimajo kaj uporabljat telefona. Vsi še samo v te telefone bulijo.
Večina voznikov je v rush hourju samih v avtu. Kako se to izide s preverjanjem uporabe telefona, pa si narišite sami.
kar se meni zdi pod nivojem osnovne kulture je, da nekdo vijuga ali ovira promet na 4 pasovnici, prides vzporedno in seveda nekdo buliv ekran in pise sms. glavo bi mu odtrgal, ker je v tistem trenutku metek. ampak mu… ...prikaži več samo nakazes in je se nesramen. pa sem drugace zelo strpen voznik. ampak take lahkomiselnosti enostavno ne morem spregledati. ker ni posledica starosti ampak posledica popolnega nezavedanja morebitnih posledic. kar me pa res iztiri za popi*dit. je pa profesionalni vozniki 20 toncev ali pa vozniki avtobusov. s takimi pa brez milosti. 20 tonec spesta osebno vozilo in je tankovska granata, ne metek. voznik mestneg avtobusa pa odgovarja za desetine potnikov in stevilne pesce.