Avto
17858 ogledov

Poslavlja se prav poseben Renaultov model, še dva v vrsti

Renault Twizy Saša Despot
Še ta mesec se končuje proizvodnja modela renault twizzy, nekaj mesecev kasneje bosta sledila še zoe in novomeški twingo. S katerim modelom ga bodo nadomestili v Revozu?

Renault je v fazi celovite prenove svoje modelne palete, ki v skladu s sprejeto strategijo novega vodstva koncerna daje velik poudarek na svežih baterijskih modelih, še kar nekaj let pa ne bodo pozabili niti na klasični pogon, čeprav bodo tudi tega vse bolj elektrificirali. 

Medtem ko so nekatere znamke šele zares začele predstavljati svoje povsem električne modele, pa bo Renault v zaporedju nekaj mesecev končal izdelavo kar treh različnih baterijskih modelov. 

Najprej, še ta mesec, se končuje izdelava malega twizzyja, ki je bil bolj podoben skuterju kot avtu. A vseeno je imel štiri kolesa, streho in volan, po zaslugi majhnosti in bagatelnega rajdnega kroga se je odlično znašel v mestni vožnji. Čeprav nikoli ni postal masovni izdelek, pa lahko dobrega 2,3 metra dolgo vozilce vidimo širom po evropskih mestih.

Na trg je prišel že davnega 2011, izdelovali pa so tako različico 45, ki ga je bilo mogoče voziti že s kategorijo AM, kot tudi klasično različico, s katero se je pognal vse do 80 km/h. Kar veliko glede na novodobne konkurente (ami ...), ki so verjetno tudi eden od razlogov za slovo ostarelega twizzyja. Mimogrede, poganjal ga je motor, ki so ga razvili v slovenski podružnici Mahleja.

Renault ZOE | Avtor: Anže Petkovšek Električno vozilo Renault ZOE Anže Petkovšek

Marca prihodnje leto slovo jemlje še en pionir, renault zoe. Gre za tisti baterijski model, ki je s ceno in zmogljivostmi dolgo veljal za najboljšega konkurenta klasičnim avtom B segmenta ter je bil svoj čas najbolj prodajan električni avto na svetu sploh. 

Čeprav je bil vmes precej posodobljen, pa z zastarelo platformo ne more več konkurirati modernim tekmecem. A Renault že pripravlja odgovor, nasledil ga bo model renault 5, ki bo glede na podobe koncepta zares atraktiven in dostojen naslednik. 

Sredi 2024 se bo v zgodovino odpeljal twingo

Vse bližje koncu pa je tudi renault twingo. Tretja generacija legendarnega malčka očitno ne bo dobila neposrednega naslednika, kar je velika škoda, saj gre trenutno za enega najbolj cenovno dostopnih avtov na trgu, tako v klasični bencinski kot električni različici. Nekateri evropski mediji so ga praktično že pokopali in napovedujejo, da proizvodnja twinga sploh ne bo dočakala novega leta. A v novomeškem Revozu so za Žurnal24 zatrdili, da se bo tretja generacija zares poslovila prihodnje leto, ko bo minilo 10 let od njegove premiere na Ženevskem avtosalonu.

"Proizvodnja twinga, tako električnega kot z bencinskim motorjem, je predvidena do sredine leta 2024," pravijo. 

Renault Twingo Electric | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Uradno še nič o Revozu leta 2030

Velika uganka pa je (vsaj uradno), kaj bo sledilo za tovarno v Novem mestu. V skladu s prestrukturiranjem celotnega koncerna pod skupnim okriljem načrta Renaulution bo namreč Renault proizvodnjo baterijskih vozil na novi platformi za manjša vozila CMF A skoncentriral v tovarnah v Franciji, kjer bodo poleg renaulta 5 izdelali tudi sorodnega križanca renault 4 in naslednjo nissan micro.

Ena od dejavnosti bodo še naprej tudi vozila s termičnim pogonom, pri katerem pa bodo iskali sinergije razvoja in izdelave s kitajskim koncernom Geely (Volvo, Polestar, Lotus ...). Znotraj divizije Power za 'klasične' avte in gospodarska vozila znamk Renault in Dacia bo pet razvojnih centrov in 17 tovarn po vsem svetu. Mednje bo očitno sodil tudi Revoz. 

V Revozu po koncu sodelovanja z Daimlerjem pri izdelavi smartov for four trenutno poleg twinga proizvajajo le še model clio. "Razmerje proizvodnih količin med modeli je trenutno naslednje: 48 odstotkov cliov, 27 odstotkov twingov EV in 25 odstotkov twingov s termičnim motorjem," so nam povedali v tovarni. V Sloveniji sicer ostane le malenkostni delež proizvedenih vozil, veliko večino vseh treh modelov izvozijo, od tega daleč največ v Francijo.

O načrtih za naprej glede na to, da je tudi aktualni clio že vstopil v drugo polovico svoje življenjske dobe, pa ostajajo v Novem mestu še zelo skrivnostni: "Glede modelov, ki bodo nadomestili trenutne modele po izteku njihove življenjske dobe, zaenkrat še ne moremo povedati ničesar konkretnega."

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 1
  • Idioti 16:45 28.september 2023.

    Odjebite Renauld in začnite s Kitajci delat el. avte . Vaša karoserija , njihove baterije .