Mestna občina Ljubljana (MOL) je maja objavila razpis, s katerim je želela prestaviti v višjo prestavo glede umirjanja hitrosti v Ljubljani. Šlo je za dva radarja, vsak med njiju pa je imel lastnosti, ki jih dosedanje naprave v uporabi MOL še niso imele.
Prvi iskani merilnik hitrosti bi sodil v novo generacijo naprav, ki so sposobne meriti hitrost kar med premikanjem, torej med vožnjo avta, v katerega so vgrajene. Kako deluje ta princip, smo že podrobno opisali na primeru gorenjskih redarjev, ki takšno napravo že uporabljajo. Kmalu naj bi prvo tovrstno napravo začeli uporabljati tudi pri policiji.
Druga iskana naprava pa bi bil po besedah župana Zorana Jankovića uperjen proti vandalom - v razpis so namreč postavili pogoj, da je mogoče napravo dvigniti kar med 6 in 10 metrov v višino. Kot je utemeljil župan, bi takšna višina onemogočila vandalom, da bi premazali ohišje naprave, kar se pri sedanjih radarjih zelo pogosto dogaja. (podobno kot na spodnji fotografiji). Janković je še dodal, da bo to preizkus in če se bo izkazal za dobrega, bodo v prihodnje kupili še več takšnih merilnikov.
Tokratni razpis ni bil pisan na kožo dosedanju ponudniku, saj se je podjetje Intermatic na razpisne pogoje pritožilo. Gre za podjetje, ki že vrsto let praktično ekskluzivo pri dobavi novih merilnikov in ohišij za ljubljansko občino, potem ko se je pred leti MOL na enem od razpisov konkurence znebil z nenavadnim pogojem, da morajo naprave imeti potrdilo o delovanju pri temperaturi 60 stopinj Celzija, vsi kasnejši razpisi pa so pogojevali kompatibilnost z obstoječimi (Intermaticovimi) ohišji. Nato je v času korone prišel še dvig meje na 40.000 evrov, znotraj katere lahko občine nove naprave nabavljajo z neposrednim povabilom enemu ponudniku.
Občina je pritožbo zavrnila, zato se je Intermatic pritožil še na Državno revizijsko komisijo. A le nekaj dni kasneje je že sledil umik pritožbe.
Kazalo je, da bo občina razpis pripeljala do konca, ko je sledil nov preobrat - MOL je z odločitvijo, sprejeto sredi avgusta, zavrnil vse prejete ponudbe in zaključil postopek brez izbire za oba sklopa.
Slabi pogoji in "ne potrebujemo"
V obrazložitvi, pod katero je lastnoročno podpisan župan Zoran Janković, je navedeno, da je prišlo v sklopu za mobilni merilnik do nejasnosti oziroma določenega neskladja v zvezi z različno zapisanimi pogoji v dokumentaciji in sicer v delu, ki govori o obvezni predložitvi dokazil o ponudnikovih že uspešno izvedenih dobavah merilnika. V MOL so se zavezali, da bodo postopek javnega naročila ponovili pod spremenjenimi pogoji.
Še bolj nenavadna pa je odločitev, zakaj ne bodo nabavili 'protivandalskega' merilnika, ki bi ga bilo mogoče dvigniti precej višje od dosedanjih naprav v uporabi, torej tudi na že obstoječe cestne portale: "Naročnik je ob ponovni presoji smotrnosti predmetnega nakupa presodil, da predmeta javnega naročila ne potrebuje."
Na MOL oziroma na mestno redarstvo smo se obrnili s prošnjo po pojasnilu glede 180-stopinjskega zasuka glede na županove besede izpred dveh mesecev. "Razlog za to je, da smo ugotovili, da v tem trenutku ne potrebujemo stacionarnega merilnika, saj nadzor hitrosti lahko uspešno izvajamo tudi na druge načine, kot je izvajanje meritev hitrosti z vozilom," so povedali pri redarstvu, ki ga vodi Roman Fortuna.
Na vprašanje, ali lahko zatrdijo, da "ponovna presoja smotrnosti" ni v nikakršni povezavi z dejstvom, da je eden od potencialnih ponudnikov vložil predlog za revizijo in po zavrnitvi s strani naročnika tega nato vložil še na DKOM, ter jo nato nenadoma še v času roka za podajo ponudb tudi umaknil, so v odgovorili: "Da, to lahko zatrdimo."
"Načrtovanje morebitnih dodatnih nakupov stacionarnih ohišij bomo prilagodili glede na stanje prometne varnosti," so še dodali v redarstvu. In napovedali, da bodo razpis s posodobljenimi pogoji za mobilni radar ponovili že septembra.
MOL ima trenutno v uporabi šest stacionarnih samodejnih merilnikov hitrosti, ki jih seli med 26 različnih lokacij po prestolnici. V uporabi imajo tudi dve napravi, ki merita iz parkiranih službenih vozil.
Velika zamuda s celostno cestno strategijo
MOL že dlje časa obljublja sprejem dokumenta Celostna prometna strategija MOL 2025-2032, v kateri naj bi podrobneje predstavili tudi politike vodenja in umirjanja prometa v naslednjem obdobju. Javnost na končno besedilo strategije zaman čaka že več kot pol leta. V MOL so nam pojasnili, da je priprava strategije še vedno v teku in da oblikovanje končnega besedila predloga dokumenta še ni zaključen. Župan ga bo mestnemu svetu predvidoma predložil v obravnavo na oktobrski seji, obljubljajo na občini.
A se je ukenjal?
Se počutimo kot da smo v arestu,vse pod kamero
MOL že dlje časa obljublja sprejem dokumenta Celostna prometna strategija MOL 2025-2032--------- Kakšna celostna prometna strategija? A za njih je prometna strategija postavljanje samforjev na vsakih 10 metrov, ter ožanje cest z navideznimi kolesarskimi potmi?