Urad za meroslovje je predstavil precejšnjo tehnično novost pri novodobnih merilnikih hitrosti, ki delujejo po principu Dopplerjevega efekta. Po domače radarjih. Nove naprave so že na tržišču, temu pa so se prilagodili tudi na uradu, ki ima izključno zakonsko pristojnost odobritve tipa nekega novega merila in overitve vsakega merilnika posebej. Šele nato ga lahko dobijo v roke policisti in redarji ter na podlagi verodostojnih meritev kaznujejo prehitre.
Kaj je pri novi generaciji superradarjev drugače?
Merilniki hitrosti, ki delujejo na podlagi Dopplerjevega pojava, so v zadnjih desetih letih doživeli izjemen razvoj. To je tudi posledica dejstva, da je avtomobilska industrija naredila velik preboj pri sistemih za zagotavljanje varne vožnje vozil z uporabo radarjev, ki omogočajo zaznavanje položaja in hitrosti večjega števila vozil hkrati.
"Eden zadnjih korakov, je bil prehod iz 24 GHz tehnologije na 77 GHz tehnologijo. Slednje omogoča še hitrejše in bolj natančno spremljanje posameznih vozil ter celotne prometne situacije," pravijo na uradu.
"Prednosti nove 77 GHz tehnologije so uporabili tudi proizvajalci merilnikov hitrosti. Če bolj enostavno povemo, so merila predhodne generacije bila sposobna določiti položaj merjenega vozila na meter natančno, sedaj pa je mogoče z novo tehnologijo govoriti o centimetrski natančnosti."
Nova tehnologija bo med drugim omogočala hkratno merjenje hitrosti več vozil med vožnjo s pomočjo prestreznika - policijskega oziroma redarskega vozila.
Kot pojasnjujejo na uradu, bo upravljanje s takšnim merilom preprosto in ne bo zahtevalo dodatnih posegov pri meritvah iz parkiranega vozila oziroma vozila med vožnjo. Hkrati je tudi sama vgradnja v vozilo pri novi generaciji merilnikov precej poenostavljena.
Ostali v prejšnjem stoletju
Slovenska policija za meritve hitrosti iz vozil trenutno še vedno uporablja videonadzorni sistem Provida. Ta deluje na osnovi skoraj že pozabljene tehnologije tahografa, ki je bila aktualna konec prejšnjega tisočletja. To pomeni, da naprava hitrost drugega vozila določi glede na lastno hitrost prestreznika, kar tehnično zahteva precejšnje prilagoditve policijskega vozila.
Sistem obvezno zahteva sledenje domnevno prehitremu vozilu v razdalji več sto metrov, zato se mora policist obvezno podati v nevarni lov za vsakim voznikom posebej. Ker je treba z napravo v času aktiviranja upravljati, mora poleg sedeti še en policist.
Sistem, ki deluje po principu tahografa, je tudi hitreje dovzeten za napake, saj na pravilnost meritve lahko vplivajo številni dejavniki, celo gume na policijskem vozilu. Zato je tudi dovoljena toleranca pri Providah višja.
Urad z naprednim generatorjem prehitrih vozil
Urad za meroslovje se lahko pohvali, da je med prvimi v Evropi, ki že ima ustrezno laboratorijsko opremo za izvajanje meritev nove generacije merilnikov. S 1. julijem so uradno začeli uporabljati novi generator radarskih tarč, s katerim bodo lahko izvedli postopke ugotavljanja skladnosti nove generacije merilnikov hitrosti na 77 GHz radarski opremi. Določeni preskusi se bodo lahko izvedli kar v laboratorijskih pogojih namesto z vozilom na cesti oziroma na dirkalnem poligonu.
Na spodnji fotografiji primer kompaktnega novodobnega merilnika za vgradnjo v vozilo (levo) in generatorja tarč (desno).
"To predstavlja manjše stroške za vložnika in manjši ogljični odtis samega postopka ugotavljanja skladnosti," pravijo na uradu in poudarjajo, da so s tem postavil nov mejnik v Sloveniji na področju merjenja hitrosti v cestnem prometu.
V kolikor bi jih res skrbelo število mrtvih in poškodovanih bi ti lahko že sam prometni znak onemogočal prehitro vožnjo ,avto bi sam upočasnil. Denar , samo denar in udiranje ljudi.
Voziti po predpisih in bo mir
Kriva so podjetja, ki slabo plačujejo svoje inženirje, ti pa potem od same jeze delajo take naprave.