Avto
43 ogledov

Šoltes bi znižal omejitve za 10 km/h

Igor Šoltes Žurnal24 main
Evropski poslanec Igor Šoltes je v govoru v podporu sistemu e-klic izrazil mnenje, kako bi lahko zmanjšali število smrtnih nesreč na evropskih cestah.

Predsednik stranke Verjamem in evroposlanec Igor Šoltes je stopil na govorniški oder na plenarnem zasedanju Evropskega parlamenta v Strasbourgu med debato o uvajanju sistema e-klic za vozila. Kot je znano, je že dosežen načelni dogovor, da bo sistem, ki bo avtomatsko javil lokacijo ponesrečenega vozila klicnim centrom, obvezen za nova vozila do leta 2018. V Sloveniji sistem poskusno že deluje, saj je bila naša država med "testnimi" članicami. 

Šoltes je med govorom ocenil, da bi morali znotraj preventive poseči tudi na polje omejitev hitrosti. "Varnost v cestnem prometu je zelo pomembna in število prometnih nesreč na letni ravni vzame še vedno preveč življenj, na letni ravni v EU kar 26.000 smrtnih žrtev. Več je potrebno storiti na preventivi in dejstvo je, da bi se število žrtev v cestnem prometu lahko zmanjšalo že z znižanjem povprečne omejitve hitrosti za 10 km/h. Preventiva mora zajemati tudi nadaljnje ozaveščanje in akcije na področju t. i. treznega voznika."

Kako natančno si je Šoltes zamislil nižanje hitrostnih omejitev, ni znano. Dejstvo je, da ima večina članic podobno urejene omejitve kot Slovenija, čeprav so med članicami tudi izjeme, saj denimo v Španiji na avtocesti velja omejitev 120 km/h, v Nemčiji na nekaterih odsekih omejitve sploh ni, prav tako nekatere članice na glavnih cestah izven naselij dopuščajo hitrost 100 km/h. Praviloma pa so članice v zadnjih letih omejitve kvečjemu dvigovale, pa je zaradi napredka tehnike vozil število nesreč z najhujšimi posledicami vseeno stalno upadalo. Lani se je prvič zgodila stagnacija pri prometni varnosti na ravni EU, kar pa neodvisni prometni strokovnjaki pripisujejo predvsem varčevanju na področju investicij v infrastrukturo in preventivne akcije. 

Vse poglavitne prometne predpise in posebnosti lahko sicer turisti in drugi, ki potujejo prek nacionalnih meja, vedno preverijo v brezplačni spletni in mobilni aplikaciji, ki so jo pred časom pripravili v EU. Več TUKAJ.

Komentarjev 27
  • mph 16:34 30.april 2015.

    Zame je največji bebo nekdo, ki si da nick po enem največjih kapitalističnih zločincev. Drugače pa Šoles ni nič in vse, oportunist, neoliberalec, ... kar hočeš, je pa žalitev za levico takšne označit za levičarje. Desnosučni pa ste itak vsi ...prikaži več pač desnosučni, tam ne more bit pomote, praviloma podporniki nacfašidomobranstva, klera, ... in vseh ostalih negativnosti.

  • francelj 09:31 30.april 2015.

    Kardeljev vnuček je navaden množični morilec! Tudi pri maksimalnih hitrostih, za 10 km/h manjših od zdajšnjih, bodo še vedno mrtvi, za katere bo zdaj kriv Šoltes. Dokončna rešitev tega vprašanja je vendar preprosta: zmanjšajmo hitrost vsega na cestah na 0 ...prikaži več km/h, pa končno (zaradi prometa) ne bo več mrtvih. Samo še tisti, ki bodo med hojo na cesti zboleli in umrli naravne smrti.

  • Ronald Reagan 08:02 30.april 2015.

    Kaj pa je po tvoje če ne levičar?Lahko je še samo vnuk največjega klavca v sloveniji...in debil 1. vrste...kot ti, bebo...