Izpušni sistem je stvar avtov z motorjem na notranje zgorevanje in naj z baterijskimi avti ne bi imeli nobene povezave.
Vendar pa je koncern Stellantis storil ravno to - v ZDA je prijavil patent za izpušni sistem za električna vozila. Namen ni posnemanje klasičnega zvoka motorja, ampak povečanje varnosti pri upravljanju z baterijami.
Patent, imenovan 'Izpušni sistem za električna vozila', je bil 16. januarja 2025 objavljen pri ameriškem patentnem uradu (USPTO), poroča Auto, motor und sport.
Zakaj bi električna vozila potrebovala izpuh?
V patentni prijavi je zapisano, da bi se lahko baterije v primeru hudega trčenja ali močne poškodbe pregrele. Gre za pojav, ki ga nekateri imenujejo 'temperaturni preboj'. Ob tem lahko pride do sproščanja vnetljivih plinov, kot so vodik, metan, etan, propan in butan. In ti plini se pri visokih temperaturah lahko vnamejo.
Da bi preprečili tovrstne požare, Stellantis predvideva sistem za nadzorovano odvajanje teh plinov iz baterijskega sklopa. V patentu je razvidno, da bi izpušni sistem potekal skozi spodnji del vozila, kjer bi bili plini varno odvedeni proč od baterije.

Tudi električni avti s katalizatorjem
Da pa se plini ne bi vžgali za vozilom, bi jih lahko prej kemično obdelali s posebnim katalizatorjem. V patentni dokumentaciji je zapisano: "V izpušnem sistemu baterije plini prehajajo skozi več obdelovalnih območij. Tam se kemično obdelajo, iz njih se odstrani delež nevarnih sestavin ali pa se ta vsaj zmanjša."
Kdaj oziroma če sploh bomo videli Stellantisov sistem v praksi, je težko napovedati. Stellantis ima sicer v lasti znamke, kot so Peugeot, Citroën, Opel, Jeep, Chrysler, Fiat, Alfa Romeo, ...

Električna vozila so v osnovi zelo varna, verjetnost požara je pri njih statistično manjša kot pri klasičnih vozilih z motorji na notranje zgorevanje. Njihove baterije so pod strogim nadzorom elektronskih sistemov in opremljene s tekočinskimi hladilniki, ki skrbijo za optimalno temperaturo.
Kljub temu bi omenjeni sistem dodatno izboljšal varnost v skrajno redkih primerih nevarnosti toplotnega pobega.
Seveda pa tudi dodatno podražil izdelavo in vzdrževanje avtov.
... pa rezervoar za gorivo, pa....
Pa gretje blatnikov, pa…