Višje sedenje, vsa možna napredna tehnologija, ki deluje vrhunsko, odlična kombinacija osemstopenjsega samodejnega menjalnika in šestvaljnega turbodizelskega stroja, ki od 0 do 100 km/h pospeši v 6,0 sekunde in z neverjetno lahkoto pospeši do 250 km/h. Hkrati ponuja obilje prostora v kabini in prtljažniku. To je serija 6 GT. Samo dve slabši točki smo našli. Test.
Prvi v nemilosti
BMW serije 6 gran turismo (GT) je nov poskus bavarskega hibrida med limuzino in križancem, pri katerem sta udobje in tehnologija v ospredju. Če bi morali iskati model, s katerim je BMW v zadnjih letih požel največ kritik, potem je bila serija 5 GT gotovo med dobitniki medalj, morda celo “najžlahtnejše.” Avto sam po sebi ni bil tako slab, a je vsaj Evropejce odvračala njegova podoba, ki je bila veliko bolj podobna kitu kot pa morskemu psu, s katerim primerjamo dinamično oblikovana BMW vozila. Pa čeprav se je avto med vožnjo dobro trudil ponuditi lastnikom nekaj več, kot je bila to sposobna klasična limuzina 5.
Zamenjava je BMW 6 GT (ali Gran Turismo). In to kakšna? Vidi se, da so se oblikovalci in inženirji potrudili in pred nas postavili izdelek, ki je vse nekaj drugega kot predhodna petka GT.
Zdaj je atlet in prostornež
Nova serija 6 Gran Turismo je dobila obrise serije GT, vendar pa bolj kot predhodnica že v zasnovi ponuja atletsko, športno držo. Višina vozila se je zmanjšala za dobra dva, zadnji del za skoraj 6,5 centimetra. Hkrati se je povečala dolžina vozila, za skoraj devet centimetrov (V dolžino ga je kar 5,1 metra, oziroma toliko kot standardne različice serije 7!), medtem, ko v širino ostaja nespremenjen. Vse te spremembe, streha ostaja kupejevska, prispevajo k bolj športni in privlačni zunanji podobi, vendar pa nova silhueta ni ogrozila notranjega prostora ali praktičnosti, ki jo ta tip vozila ponuja. Zadaj ima tri sedeže polne velikosti.
Prostornost zadaj je primerna zahtevnejšim potnikom, kupci pa se lahko odločijo za električno nastavljive stole, kjer lahko kot naslona s pritiskom na stikalo spreminjamo.
Velikanski prtljažnik
Naslonjalo zadnjega sedeža je deljeno v razmerju 40:20:40 razdeljeno, odvisno kaj želimo prevažati v ogromne prtljažniku s 610 litrov prostornine kar je kar 110 litrov več kot v seriji 5 GT. Ob podrtju sedežev v ravno dno dobilo za 1.800 litrov prostora. 6 GT ima serijsko električna zadnja vrata iz enega kosa, mehanizem jih odpira in zapira zelo hitro, inženirje in oblikovalce pa lahko pohvalim tudi, ker je nakladalni rob zdaj opazno nižji in poravnan z dnom prtljažnika. Nalaganje velikih predmetov je povsem enostavno. Ob lesenih sankah je ostalo povsem dovolj prostora za vso kramo, ki jo štiričlanska družina potrebuje, da bi preživela aktiven konec tedna v naravi.
Spredaj in zadaj se sedi razkošno, spredaj še posebej. Tako kot v predhodniku se sedi precej višje kot v klasični seriji 5. Razlika s klasično petico je precej opazna. Postavitev stikal in pomagal je povzeta po petici in sedmici. To pomeni digitalni merilniki in samostoječ zaslon na vrhu armaturne plošče, med meniji pa se enostavno in hitro premikamo z okroglim vmesnikom, nameščenim med sedežema, okoli katerega so zbrana stikala (bližnjice). Testni avtomobil je bil bogato založen tudi z dodatno opremo, kot so sedeži opremljeni s sistemom za masažo in telovadbo - v avto sem se usedel tudi zgolj zato, da sem se sprostil v sedežih, tako udobni in funkcionalni so.
Ponoči koketira s pešci
BMW je vanj vgradil vso najsodobnejšo asistenčno tehnologijo, med drugim je serijska tudi video kamera. Radarski tempomat deluje vse do 210 km/h, voznika razbremenjuje asistent za krmiljenje, ki je na avtocesti sam namesto nas obračal volan in s pomočjo oči (kamere na vetrobranskem steklu) bral črte na cesti in vozilo vseskozi pravilno usmerjal po sredini voznega pasu, če le hitrosti niso bile prevelike. Med različnimi scenariji preprečevanja trkov je tudi opozorilo pred bočnim trkom in pomoč pri izogibanju. Zanimivo, v garaži je ob vzvratni vožnji sistem sam zavrl vozilo, torej ne zavira samodejno le med vožnjo ali kot se premikamo naprej. Avto tudi opozori na prednostno cesto in na napačno smer, zelo zanimivo pa se mi je zdelo opozarjanje pešcev, ki so hodili ob robu ceste v temi, ko avto, ko pešca opazi, na hitro "posveti" z žarometi, ki so seveda polni led in odličen pripomoček v temi. Vse je avtomatizirano. Serijo 6 GT je mogoče s pomočjo posebno oblikovanega ključa za zagon motorja z malim zaslonom na daljavo parkirati, z določenimi sistemi (avtoradio ...) smo spet upravljali z gestami. Med različnimi storitvami s polja povezljivosti je zanimiva funkcija Remote 3D View, ki omogoča voznikom, da v živo spremljajo svoje parkirano vozilo in njegovo neposredno okolico na svojih pametnih telefonih.
Odličen na avtocesti in med ovinki, manj v parkirni hiši
Torej ima vse, kar imajo najmodernejši BMW in še veliko več prostora in udobja, kot ga ponuja petica. Tudi pelje se zdaj odlično, še posebej, če je pod motornim pokrovom trilitrski turbodizelski šestvaljni motor, ki je kombiniran z natančnim in hitrim osemstopenjskim menjalnikom. Motor razvije (195 kW/265 KM) in največji navor, kar 620 Nm, kar je zadostovalo za vožnjo v vseh situacijah. Tudi povprečna poraba plinskega olja, 8,7 l/100 km/h ni pretirana. Za nameček je v snegu za skrb manj poskrbel xDrive veskolesni pogon. Motor in menjalnik omogočata bliskovita prehitevanja (v šestih sekundah z mirovanja doseže 100 km/h) in stabilno in mirno vožnjo pri velikih hitrostih, tudi na račun dvižnega spojlerja, ki se med pospeševanjem neopazno dvigne iz zadka vozila pri manjših hitrostih pa je pospravljen.
Med ovinki se nisem počutil bistveno slabše kot v petici, predvsem pa je to še bolj kot športno, udobno vozilo. Samoizravnalno zračno vzmetenje na zadnji premi je na voljo serijsko, za še višji nivo udobja pa lahko poskrbi izbira prilagodljivega podvozja z zračnim vzmetenjem, ki lahko avto dvigne za dodanih 20 mm ali spusti za 10 mm. Avto se pri 120 km/h sam bolj stisne k tlom. Podvozje izdatno poskrbi, da je nagibanja v ovinkih čim manj. Še posebej občutna je zelo dobra zvočna zatesnitev, pri čemer tudi na avtocesti do izraza pride odličen audio sistem.
Našli smo le dve šibki točki v primerjavi s petico. Okretnost na majhnih prostorih, v garažnih hišah, na parkiriščih, kjer pa nas iz zagate vedno reši odličen sistem videokamer, ki na centimeter natančno prikažejo oddaljenost od še tako "nevidne" ovire ali zidu. Druga šibka točka pa je cena, saj je skoraj 10 tisočakov dražji od limuzinske serije 5 in 6.500 od karavanske serije 5 touring.
Podatki o vozilu: (BMW 630d xDrive Gran Turismo)
Motor: 2.993 cm3, šestvaljni, turbo dizelski
Največja moč: 195 kW (265 KM) pri 4.000 vrt/min.
Navor: 620 Nm med 2.000 in 2.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 5.091 × 1.902 × 1.538, medosna razdalja 3.070.
Prtljažnik (v litrih): 610-1800
Poraba na testu: 8,7 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust 154 g CO2/km.
Zmogljivosti: 250 km/h, 6,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 67.550 € (osnovni) / 79.550 € (testni) / 119.756 (testni z doplačili)
Plusi: Oprema, motor, podvozje, uporabnost, prostornost, materiali, tehnika;
Minusi: Cena, okretnost;