V začetku pomladi, ravno na dan, ko je bila pri nas razglašena epidemija, sem se lahko v nemškem glavnem mestu popeljal z novo električno opel corso, ki glede na prvi vtis veliko obeta, a jo bom z zanimanjem preskusil bolj podrobno. A na korenitejši preskus električne različice Oplovega majhnega avtomobila, ki je na avtomobilskem prizorišču že skoraj štiri desetletja, od leta 1982, ko je na ceste zapeljala prva od šestih generacij, bo treba še malo počakati.
Tokrat je na test prišla bolj konvencionalna bencinska različica, pri kateri je za pogon skrbel 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik z močjo 74 kilovatov oziroma natanko 100 nekdanjih 'konjev'. Na papirju torej gre za konjenico, ki ne bi smela razočarati, po drugi strani pa niti ne preveč navdušiti. A zgodilo se je prav nasprotno.
Motor namreč razvija tudi soliden navor 205 njutonmetrov, ki v kombinaciji z dobro preračunanim šetstopenjskim ročnim menjalnikom in solidnim podvozjem deluje veliko bolj živahno, kot bi pričakovali. Morda ne pretiravam, če rečem, da ima avtomobil celo razveseljivo športno naravo.
Športni paket
Tudi zaradi prijemov za zmanjševanje mase, ki so jo v primerjavi s predhodnico shujšali za dober metrični cent, se corsa skozi ovinke pelje presenetljivo živahno in brez prehudega nagibanja karoserije, lahkotno okretna pa je tudi na mestnih ulicah.
K temu gotovo pripomore tudi dovolj lahek a tudi natančen volan, ki solidno komunicira z voznikom in mu tudi zadovoljivo posreduje podatke s ceste. In takšna je bila testna corsa že v navadnem voznem programu, imela pa je tudi športni program, v katerem se je njen odzivnost še nekoliko okrepila in je še nekoliko dodatno pihnila na dušo dinamično navdahnjenih voznikov.
Testna corsa je vse to poudarjala tudi s športnim paketom opreme GS line in z dvobarvno karoserijo, ki ji kljub temu, da je v bistvu šlo z sivi avtomobil s črno streho, ni mogoče očitati puščobe, tudi zato ne, ker so ji Oplovi oblikovalci urezali zelo dinamične linije.
Te mogoče niso tako ostre, kot pri francoskem sorodniku peugeotu 208, ampak so veliko bolj zaobljene in corsi dajo precej drugačen značaj. Morda bi lahko rekli, da so Oplovi oblikovalci izkoristili prostost, ki so jim jih dali francoski šefi, in corso oblikovno skoraj povsem ločili od francoskega bratranca.
Precej analogna
In to velja tudi za notranjost, kjer najdemo prijetne valovite linije, na Peugeotovo lastništvo znamke pa v bistvu zares spominjata le prestavna ročica in zaslon infozabavnega sistema. Corsa je tudi veliko bolj klasični avtomobil z analognimi merilniki (ki so sicer lahko tudi digitalni) in veliko klasičnimi gumbi. A naj vas to me premoti. Infozabavni sistem je povsem na ravni sodobnih zahtev in solidno deluje.
Morda je ob vsej avtomatizaciji nekoliko presenetilo le povsem ročno upravljanje klimatske naprave, sploh ob dejstvu, da je bila testna corsa opremljena celo z matričnimi led žarometi. Za te lahko zagotovimo, da zelo učinkovito vzdržujejo svetlobni snop in zasenčijo le pomembne segmente.
Corsa je vedno veljala za razmeroma prostoren avtomobil in tudi za zadnjo generacijo bi lahko to potrdili. Spredaj se sedi udobno, voznikov delovni prostor je urejen povsem v skladu z razrednimi pričakovanji, nekaj dobrega pa lahko rečemo tudi o zadnji klopi, kjer je prostora tudi za kolena večjih potnikov presenetljivo veliko. Seveda v okviru tistega, kar lahko od dobre štiri metre dolgega avtomobila sploh pričakujemo. A malce več prostora na zadnji klopi se odrazi v le za kanček več kot 300-litrskem prtljažniku, ki je sicer čisto soliden, a se ne uvršča ravno v razredni vrh.
Takšna dobro opremljena in solidno motorizirana opel corsa stane malo manj kot 21 tisoč evrov, če upoštevamo še serijski popust, pa manj kot 18 tisoč evrov, kar je čisto v redu, sploh če nam je všeč to, da voznik in sovoznik uživata v udobju in prostornosti, solidno pa je poskrbljeno tudi za potnike na zadnji klopi, če so ti še otroci, pa še bolje. Ob tem pa dodajmo še, da je corsa tudi precej varčen avtomobil, saj poraba bencina na testu ni segla čez šest litrov na sto kilometrov.
Podatki o vozilu: opel corsa 1.2 turbo GS line
Motor: turbobencinski, trivaljni, 1.199 ccm
Največja moč: 74 kW (100 KM) pri 5.500 vrtljajih
Največji navor: 205 Nm pri 1.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 188 km/h, 9,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4,060 x 1.765 x 1.433, medosna razdalja 2.538
Prtljažnik (v litrih): 309
Poraba: 4,3 litra/100 km (kombinirani cikel NEDC), izpusti CO2: 96 g/km
Cena v evrih: 19.805 (17.809 s popustom; osnovna različica: 12.990)
Plusi: Privlačen videz, udobje, oblika, oprema, motor, menjalnik, vozne lastnosti.
Minusi: Ročna klimatska naprava v izdatno opremljenem avtu.
Kot povprečen korejec,nič boljši,če bi prišel pred 7.,8.leti še nekak,no way..
Skoraj 20.000 za to drekasto skropucalo? Ni čudno, da avtomobilska industrija propada in še bo.