Nižji srednji razred limuzin in karavanov je v zadnjih letih doživel večjo krizo. Prodaja upada, kljub temu pa so to avtomobili, ki jih najpogosteje kot rabljene uvažamo v Slovenijo. Nekateri so skušali prodajo svojih modelov nad gladino obdržati z atraktivnimi kupejevskimi izvedenkami (peugeot 508 in VW arteon), spet drugi z nižjimi stroški s hibridnoizvedenko (mondeo hibrid), pri Oplu pa so ubrali svojo pot. Insignio, ki je kot velika uspešnica prve generacije zapeljala leta 2008, v drugi generaciji pa jo poznamo od leta 2017, so pri Oplu tehnološko močno nadgradili in ji spet dodelili elemente, ki narekujejo trende v tem razredu vozil.
Novosti pri admiralski ladji, kakor pri Oplu imenujejo insignio, se bolj kot na zunanjo obliko, kjer so spremembe malenkostne - spredaj je dobila širšo aktivno masko za boljše rezanje zraka s kromanim okvirjem, drugačen je odbijač, nekoliko so spremenili tudi obliko matričnih LED, nanašajo na motorno paleto in asistenčne sistem. A ne gre spregledati novih pametnih žarometov. Če so prej v en modul spravili 16 led žarnic, jih je zdaj v majhnem modulu kar 84. Prav matrični žarometi, ki so jih sprva razvijali skupaj s Hello, nekaj kar v tem razredu vozil nismo bili vajeni, zdaj pa s kar 84 led žarnicami v vsakem žarometu (doplačilo v paketu še z drugimi elementi 1.600 evrov). Na ta način se žarometi v slabi vidljivosti odzivajo hitreje in natančneje, hkrati pa ne slepijo drugih udeležencev v prometu.
Znotraj je sprememb veliko več. Nanašajo se tako na petvratno limuzino grand sport kot sports tourer karavansko različico. V kabini je nov predal za brezžično polnjenje pametnega telefona, bolj napredna je grafika navigacijskega sistema, predvsem pa je bolj napredna na področju sistemov za pomoč vozniku (sistem forward collision alert s samodejnim zaviranjem in prepoznavanjem pešcev, sistem za preprečitev zapustitve voznega pasu, nov sistem za prepoznavanje vozil v mrtvem kotu, prilagodljivi tempomat, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, sistem za pomoč pri parkiranju, dobila je prvi projekcijski zaslon, nova je kamera za vratno vožnjo in sistem za opozarjanje na prečni promet ...).
Najbolj pomembne novosti so se zgodile na področju motorne ponudbe. AAluminijasti agregati so novi, dva bencinska in dva dizelske, vstopni dizel je trivaljnik. Pri Oplu pravijo, da so z napredkom na področju tehnologije agregatov dosegli nizke emisije brez uporabe hibridne tehnologije. Vstopna bencinska insignia tako v zrak izpusti manj kot 100 gramov CO2 na prevožen kilometer, pri Oplu pa izpostavljajo teste na katerih je bila poraba z dizelskim motorjem manjša od štirih litrov. Izziv bomo sprejeli tudi sami, ko dobimo v roke testni avtomobil. Pri Oplu pravijo, da je porab goriva z novimi motorji v povprečju do 18 odstotkov manjša.
Če so predhodnico poganjali bencinski in dizelski motorji iz treh različnih družin, povsem novi tri- in štirivaljni motorji pripadajo eni sami novi generaciji. 1,5-litrski dizel z 90 kW (122 KM) je osnova. Trivaljni motorji so do 50 kilogramov lažji od predhodnikov v prejšnjem modelu in poganjajo tudi novo astro.
GSi ni le šminka in kup opreme, ampak tehnološko spada v posebno kategorijo pri družini insignia. Na zunaj je posebnosti kar nekaj, naj omenimo velike kromirane šobe za zajem zraka spredaj, zadnji spojler za ustrezen potisk ob podlago na zadnji osi in dve zaključni cevi izpuhi oblečeni v krom. V potovalni kabini najdemo usnjeno oblazinjenje integriranih športnih sedežev (razvitih posebej za model GSi) s certifikatom ortopedov AGR, usnjen športni volan in aluminijaste stopalke. Dinamično prilagodljivo podvozje FlexRide močno in zanesljivo držo na cesti zagotavlja v kombinaciji s štirikolesnim pogonom z nadzorom vektorjev navora ter zmogljivimi Michelinovimi športnimi pnevmatikami. Insignia GSi je standardno opremljena z mehatronskim podvozjem FlexRide, ki v delčku sekunde prilagaja blažilnike in krmiljenje. Krmilna enota spreminja tudi umeritev stopalke za pospeševanje in točke prestavljanja avtomatskega menjalnika.
Paleto motorjev trenutno dopolnjujeta 2,0-litrski štirivaljni dizelski motor s 128 kW (174 KM) in 2,0-litrski bencinski motor s 147 kW (200 KM) in 169 kW (230 KM) za športno različico GSi. 2,0-litrska bencinska motorja sta prva Oplova motorja z izklopom valja. Kadar voznik ne potrebuje večje moči, prilagodljivo krmiljenje odmične gredi izklopi dva valja in tako znatno zmanjša porabo goriva. Na izbiro sta točni šeststopenjski ter osem- ali povsem novi devetstopenjskim avtomatski menjalnik.
Insignia |
2.0 Turbo |
GSi 2.0Turbo |
1.5 dizel |
1.5 dizel |
Moč (kW/KM) pri vrt./min |
147/200 pri 4250–6,000 |
169/230 pri 5000 |
90/122 pri 3250 |
90/122 pri 3250 |
Navor (Nm pri vrt./min) |
350 pri |
350 pri |
300 pri |
300 pri |
Za slovenski trg so skrčili nabor opremskih paketov, sploh povsem osnovne so črtali, saj se v Sloveniji prodajajo nadpovprečno opremljene insignie. Kar 80 odstotkov se jih je do zdaj prodalo z drugim najvišjim paketom opreme. Osnovno opremljena dizelska insignia z ročnim menjalnikom stane 25.580 evrov oziroma 25.100 evrov v obliki popustov ob sklenitvi financiranja. Taka insignia je med drugim opremljena s polnimi led žarometi, sistemom za prepoznavanje prometnih znakov, elektronsko dvopodročno klimatsko napravo, samodejnim zaviranjem pri manjših hitrostih, sistemom za prepoznavanje pešcev, opozarjanje na spremembo voznega pasu ... Doplačilo za samodejni menjalnik je 1.100 evrov, za štirikolesni pogon, kjer je na voljo 1.600 evrov.