Nabritega mini cooper S cabria s platneno električno pomično streho, ki ga je poganjal dvolitrski prisilno polnjeni bencinski motor z 141 kilovatov moči (192 KM) smo na test prevzeli v začetku jeseni, ko je bilo ozračje podnevi še razgreto, pa tudi večeri so bili prijetni za sprehajanje v kratkih rokavih ali tankih jopicah. Ravno idealen čas za vožnjo s kabrioletom.
V poletni pripeki se mi tovrstni avtomobili zdijo enako neuporabni kot pozimi. Kabriolet s streho gor je pač zame nesmiseln - v kabini se potnik počuti utesnjeno, no mini, za razliko od konkurentov (fiat 500C in DS3 cabrio), močno odstopa vsaj z voznimi lastnostmi, saj je nadprovprečno zabaven tudi s postavljeno streho.
Zadnja sedeža primerna le za otroke
Tretja generacija kabrio minija je preslikana zgodba kombilimuzinskega modela. Oblikovno razlik z izjemo strehe praktično ni. Dobil je napredne žaromete led, tudi od zadaj je zaradi led grafičnega podpisa ponoči opaznejši in atraktivnejši. Pika na i na testniku je bila streha z edinstveno tkano grafiko Union Jack - britanska zastava ne strehi je eden od zaščitnih znakov tega legendarnega modela.
Tudi kabrio je v primerjavi s predhodnikom konkretno zrasel. Skoraj za 10 centimetrov v dolžino, in skoraj za pet v dolžino. Tudi medosje so raztegnili za dodatne tri centimetre. Ko sem pred testom bral podatke, sem si predstavljal, da bo na zadnjih dveh sedežih zaradi tega kaj bolj udobno, a sem se uštel. Za otroke v otroških sedežih je že dovolj prostora, pa še takrat boste imeli naslon prednjega sedeža povsem umazan od njihovih čevljev. Vožnja za odraslega pa je zadaj prej kazen kot užitek. Pač nuja, če želiš kam priti.
Materiali in tehnika nadpovprečni
No, zaradi prirastka v centimetrih v vse smeri, tudi nekaj višji je, pa je pridobil prtljažni prostor, na papirju kar konkrento. Pri Miniju pravijo, da je večji za četrtino, saj je volumen ob zaprti strehi 215 litrov, pri odprti pa 160 litrov. Dovolj, da vanj strpamo dva ali tri nahrbtnike za nedeljsko pohajkovanje. Da bi s seboj vozili otroške vozičke, pa kar pozabite.
Mini prepriča z materiali in s tehniko. Voznikovo okolje je lepo na oko in prijetno na dotik. Testni model je krasilo rjavo usnje na sedežih s stilskimi vzorci. Sedeži so primerno dolgi, ponujajo veliko prijema na vseh delih telesa. Retro izgled dopolnjuje prepoznaven krožni zaslon na armaturni plošči, okoli katerega so led elementi, ki svetijo v različnih barvah, vsepovsod je polno stikal, ki spominjajo na pilotsko kabino. Zaradi tega ergonomsko ni slabo zasnovan, saj z vrtljivim vmesnikom med sedežema hitro in enostavno brskamo med meniji. Testnik je imel še projekcijski zaslon, sistem za pomoč pri parkiranju, sistem vozniškega pomočnika (driving assistant) z aktivnim asistentom za uravnavanje hitrosti, sistem za opozarjanje pred naletom in trkom s pešci s funkcijo zaviranja, pomočnik za dolge luči in sistem za prepoznavanje prometnih znakov, pametni klic v sili ... Torej, skoraj vse, kar moderni avtomobili danes ponujajo.
Bistov vsega je veter v laseh
A vse to smo že spoznavali v prejšnjih testih minijev. Bistvo kabrioleta je "veter v laseh". Posebnost je avtomatizirana platnena streha, ki ima nov elektronski mehanizem delovanja. Med odpiranjem je treba držati za stikalo. Streha se zloži v 18 sekundah, hitro. Še bolje pa zato, ker lahko to storimo kar med vožnjo, do hitrosti 30 km/h in nam, če začne deževati, zaradi tega ni treba zapeljati na stran in ustaviti vozila. Za nameček aplikacija mini connected voznika opozarja pred dežjem.
Posebej kabrioletu je prirejena tudi dvopodročna samodejna klimatska naprava, ki med vožnjo z odprto streho zrak bolje usmerja proti potnikov. Še vedno pa je treba s seboj prevažati plastično zložljivo protivetrno zaščito, ki se jo namesti za prednja sedeža in brez katere je vožnja po cesti s hitrostmi nad 80 km/h z odprto streho zaradi močnega piša vetra moteča. Ko je zaščita nameščena, sta zadnja sedeža neuporabna, ko pa ni nameščena, zaščita krati prostor v že tako okrnjenem prtljažniku. Pa še nekaj me je zmotilo. Ko je streha spuščena, je nameščena visoko na zadku. Takrat se mora voznik zanašati le na stranski vzvratni ogledali.
Štirivaljnik še enkrat več prepričal
Cooper S je z dvolitrskim twin-turbom in samodejnim menjalnikom zelo hiter stroj, velika moč v nekaj hipih plane na cesto. Pospeški prepričajo, končna hitrost, čeprav je visoka, tukaj ne šteje. Silovitim pospeškom vedno sledijo zmogljive zavore, ki vlivajo visoko mero zaupanja. Pri vsem tem za dodaten adrenalin s pokanjem iz cevi poskrbi glasen izpušni sistem. Kljub podaljšanemu medosju in strešnemu mehanizmu je to med ovinkih še vedno avto, ki mu je težko para med vsemi modeli s prednjim pogonom. Zadek vedno sledi liniji, odnašanje nosu je redkost. Kljub temu, da smo se varčni in počasni vožnji večino časa testa izogibali, poraba goriva s povprečjem devetih litrov ni previsoka. Brez težav bi jo namreč ukrotili tudi pri okoli sedmih litrih.
Me je pa pa zapeklo v prsih, ko sem pogledal na cenik vozila z vsemi dodatki, ki jih sicer testnik ni imel malo. Cooper S spada tik pod sam vrh mini kabrio ponudbe. Tistemu, ki 141 kilovatov moči, ki jih zagotovi dvolitrski štirivaljnik, ni dovolj, lahko poseže po JWC različici z 170 kilovatov moči (231 KM), tisti, ki pa si cooperja S ne more privoščiti in bi vseeno rad šminkiral, pa lahko izbere trivaljno turbobencinsko različico z 75 kilovatov moči (102 KM) ali 100 kilovatov moči (136 KM), ali pa dizelski trivaljnik oziroma štirivaljnik. V vsakem primeru je treba za vozilo odšteti vsaj 22 tisočakov. Za cooperja S pa se cene pričnejo pri 29.700 evrih. Če želite takega, kot smo ga vozili mi, potem pripravite 47 tisočakov! Ja, je kar zalogaj.
Podatki o vozilu: (mini cooper S cabrio)
Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.968 ccm
Najvišja moč: 141 kW (192 KM) med 5.000 in 6.000 vrtljaji
Navor: 280 Nm med 1.250 in 4.600 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 3.821 x 1.727 x 1.415, medosna razdalja 2.495
Najvišja hitrost: 215 km/h
Pospešek: 7,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 565 – 1680 litrov
Poraba na testu: 9,2 litra
Izpusti CO2 (tovarna): 139 g CO2/km
Cena (v evrih): 32.074 € (testnik) / 44.400 € (testnik z dodatno opremo)
Plusi: Oprema, vozne lastnosti, dizajn, užitek v vožnji
Minus: Cena, uporabnost zadnjih sedežev, zložena streha zakriva pogled nazaj;