Renault s koleosom v resnici nikoli ni meril na prodajni vrh razreda. Mu je v agresivni evropski in azijski konkurenci vendarle manjkalo sestavin, po katerih bi izstopal glede naprednosti, vožnje, motorjev ali nasploh tistega "uau" občutka. Nekako se tudi ni zmogel otresti vtisa, da se pod šik francosko obleko skriva mešanica azijskega pristopa, tudi izdelujejo ga le v Južni Koreji.
Zdajšnja druga generacija je na trgu šest let in je v tem relativno kratkem času postala priča velikanskim spremembam na področju pogonov, pa tudi pričakovanj kupcev. Veliki suvi, za katerimi so se poželjivo obračale oči še pred nekaj leti, so začeli stopati v ozadje, mesto v prvi vrsti je pripadlo bolj agilnim in vsestranskim križancem, od katerih se s sestavinami in tehnologijo marsikateri odkrito spogleduje s premijskim razredom. Konkurenti, kamor sodijo kia sorento, hyundai santa fe, nissan x-trail, VW tiguan allspace, škoda kodiaq in še kateri, pa so vmes prav tako močno pospešili na področjih, od katerih kupci dandanes pričakujejo veliko - polsamodejna vožnja, povezljivost, učinkovitost … Koleos se zdi v tej druščini s svojimi leti vse bolj osamljen, česar ne more več skrivati.
Le s petimi, a prostornimi sedeži
Koleos s 4,67 metra ni največji med našteto konkurenco, sorento ali santa fe sta danes občutno daljša. In tako kot kodiaq ali allspace lahko tudi sedemsedežna! Prav tu je ena od velikih pomanjkljivosti koleosa za tiste, ki v času izumrtja klasičnih enoprostorcev potrebujejo več kot le pet sedežev. Za one, ki jim je to dovolj, pa je koleos zelo prostoren avto. Nobeden od potnikov ne bi smel imeti pritožb, kam z okončinami. Prtljažni prostor meri 498 litrov, kar je za tak avto na spodnji strani sprejemljivega, prav veliko dodatnega uporabnega prostora pod prtljažnim dnom ni. Naslonjala se delijo 2:1. Renault izdeluje prostornejše družinske avte, le da to niso suvi.
Na zunaj sicer avtu ne gre očitati zastarelosti, medgeneracijsko pomlajene gube, podpis LED luči in okrasje, ki je lastno initial paris opremi, ga lahko naredijo opaznega. Le pri tej opremi so že serijski polni LED žarometi. Matričnih ni.
Voljno usnje in drugi svetleče-mehkobni materiali težje skrijejo staranje v notranjosti. Medtem ko je danes v oblikovalskem jeziku prevladala čistost, je v koleosu občutek bolj "težak", v govorici izpred desetletja. Tako naletimo na stikala, ki smo jih videli tudi v že upokojenih daciah, tempomat se še vedno vklaplja prek stikala med sedežema, delno digitaliziran voznikov zaslon se zdi danes v modi "lebdečih" rešitev kot iz votline. Kakovost izdelave se zdi v redu, nikakor pa ne vrhunska. Že tlesk z vrati pove svoje.
V najvišjo opremo je vgrajen R-link 2 infozabavni sistem s 23-centimetrskim zaslonom (8,7 palcev). V svojih časih je veljal za velikega in zmogljivega, tako zaradi povezljivosti s svetom kot raznih nastavitev, zamere pa so že takrat letele na neintuitivno upravljanje s klimatsko napravo, ki terja napor že za nastavitev hitrosti ventilatorja. Manjša renault clio in captur sta kot člana nove generacije Renaultovih vozil na tem področju že naredila korak naprej (pravzaprav delno nazaj - na fizične gumbe). Koleos je sicer poln USB priključkov, poveže se s Carplayem in Android Autom.
Koleos je v letih, odkar je na cesti, postopno obogatil seznam asistenčnih sistemov. Standarden je danes radarski tempomat, mogoče si je omisliti 360-stopinjski pogled kamer in podobno. Dovolj za držanje konkurence za rep, ki pa pri napredku pri polsamodejni vožnji, prepoznavanju drugih udeležencev, osvetljevanju in izkoriščanju kamer (Hyundai, Kia) lahko zmore že precej več.
Avto se v initial paris opremi odkupi s poudarkom na dobrem sedenju na elektrificiranih sedežih, pri katerih pride v vročih dneh zelo prav možnost hlajenja. Dobro je tudi ozvočenje.
Nov motor mu dobro dene
Testni avto je poganjal bencinski motor, kar je zanimiva in občutno cenejša alternativa dizlu dCi 190. TCE 160 sicer še ne pozna tehnologije mehkega hibrida, kar je v kombinaciji z brezstopenjskim menjalnikom rezultiralo v počasnem speljevanju z mesta in občutkom elastike. Pri zmerno zahtevni vožnji pa se je prav dobro odrezal, s hitrim vrtenjem in lovljenjem tempa. Poraba je s skoraj devetimi litri sprejemljiva. Pri tem pogonu se moč prenaša le na prednji kolesni par, vseeno se lahko s koleosom zaradi 19-centimetrske oddaljenosti od tal zapelje tudi na bolj robusten teren. Je pa podvozje za pobiranje kratkih neravnin dokaj trdo nastavljeno, v ovinkih naredi svoje masa, k zmanjšanju občutka okornosti ne pripomore niti volan, saj ne glede na tip nastavitve deluje ohlapno, nenaravno. Kupiti koleosa iz velike želje po dinamičnosti bi bila napaka.
Najboljše na koncu: cena
Koleos se zaveda, da se mu rok uporabe, ki velja za nove avte iz salonov, počasi izteka. A v aktualni situaciji se zdi kot iz preteklosti tudi njegov cenik, kar se pravzaprav izkaže kot najmočnejši prodajni adut, ob katerem razne pomanjkljivosti hitro bledijo. Če se vstopni koleos začne celo pod 30 tisočaki, je vrhunska oprema initiale paris z bencinskim motorjem na razpolago za 36.200 evrov, ob dodatni opremi in dodatnih popustih pa končna cena ne bi smela biti pretirano višja. Enako opremljen koleos z dizlom in štirikolesnim pogonom stane 42 tisočakov, pri čemer je povsem resno vprašanje, ali potrebujete in eno in drugo.
Za dobrih 36 tisoč evrov pa se danes tako veliki in opremljeni avti iščejo že z reflektorji.
Koleos v tej podobi se počasi poslavlja. Pri Renaultu so že namignili na naslednika, ki pa bo le še električen. In gotovo s precej višjo ceno.
Podatki o vozilu (renault koleos TCe 160 initial paris EDC)
Motor: 1.333 cm3, bencin, štirivaljnik
Moč: 116 kW (158 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 270 Nm pri 1.800 vrt./min
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.672 × 1.843 × 1.673, medosna razdalja 2.705
Poraba na testu: 9,3,1 litra/100 km (mešani cikel), CO2: 153 g/km (WLTP)
Zmogljivosti: 200 km/h, 7,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik v litrih: 498 - 1.706
Cena v evrih: od 36.200
PLUSI: Prostornost za potnike, bencinski motor, cena.
MINUSI: Leta.