Avto
3676 ogledov

Toliko jih je praktični del izpita vožnje opravljalo več kot desetkrat

Šola vožnje Saša Despot
Preverili smo, kako uspešni so bili v letu 2019 kandidati pri pridobivanju vozniškega izpita za osebni avtomobil. Preverili smo, ali so bolj uspešne ženske ali moški kot tudi to, kakšno je razmerje v uspešnosti glede na kraj izvajanja izpitne vožnje?

V Sloveniji trenutno deluje 136 šol vožnje. Agencija za varnost prometa (AVP) ugotavlja, da se s strani šol vožnje po izvedenih strokovnih nadzorih kaže vse več zanimanja glede pravilnega izvajanja usposabljanja, pravilnega poslovanja in vodenja predpisanih evidenc. Pri nadzorih tako Agencija ugotavlja, da večina šol vožnje izvaja usposabljanje kandidatov dobro, strokovno in skladno s predpisi, kar se kaže tudi pri uspehu njihovih kandidatov za voznike na izpitnih vožnjah.

AVP in raziskava vpliva mobilnikov Eksperiment agencije Avto AVP testira, kako voznikovi možgani gledajo v napačno smer

Iz AVP so nam posredovali podatke o uspešnosti kandidatov v letu 2018, iz katerih je razvidno, da je v prvem poskusu praktični del izpita opravilo 14.693 kandidatov, v drugem in tretjem poskusu skupaj 8.016 kandidatov, v četrtem in petem 1.433 kandidatov, med šestim in desetim opravljanjem 202 kandidata, več kot desetkrat pa trije.

Šola vožnje | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Zanimalo nas je tudi razmerje v uspešnosti med opravljanjem vozniškega izpita med moškimi kandidati in ženskimi kandidatkami. Skupaj je v prvem poskusu vozniški izpit na praktični vožnji uspešno opravilo 62,52 odstotka moških, oziroma 47,77 žensk. Od skupaj 15.423 moških kandidatov, jih je vozniški izpit v prvem poskusu opravilo 10.426 kandidatov, v drugem do tretjem poskusu 4.299 kandidatov, 619 jih je izpitno vožnjo opravljalo štiri do petkrat, 78 6-10-krat in eden več kot desetkrat.

Pri ženskah jih je 4.267 od skupno 8.924 kandidatk izpitno vožnjo opravilo v prvem poskusu, 3.717 v drugem do tretjem poskusu, 814 v četrti ozirom peti vožnji, 124 se jih je na izpitno vožnjo podalo med šestkrat in desetkrat, dve pa več kot desetkrat.

Vozniški izpit Slovenija Tujec mora pri nas še enkrat opravljati vozniški izpit

Najmanj uspešni pri opravljanju izpitne vožnje so bili v območju 1 (Koper, Nova Gorica in Postojna), kjer je bila uspešnost 48,44 odstotna, v območju 2 (Ljubljana, Domžale, Kranj, Jesenice), je bila uspešnost 55,10 odstotna, v območju 3 (Celje, Trbovlje, Slovenj Gradec, Velenje) 58,73 odstotna, v območju 4 (Novo mesto in Krško) 53,79 odstotna in v območju 5 (Maribor, Ptuj, Murska Sobota) 63,86 odstotna.

Šola vožnje | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Šole vožnje in električna vozila

Agencija za varnost prometa skladno z zavezo »Evrope k zeleni prihodnosti« podpira rabo električnih vozil, saj so prijaznejša okolju. Pri AVP so za zurnal24.si poudarili, da kandidat, ki se usposobi na vozilu z električnim pogonom in s takšnim vozilom opravi vozniški izpit, dobi v vozniško dovoljenje kodo administrativne omejitve, da lahko vozi le vozila z avtomatskim menjalnikom.

Pri AVP ugotavljajo, da se kljub izboljšavam še vedno pojavljajo pomanjkljivosti na področju šol voženj. Najpogostejše nepravilnosti oziroma pomanjkljivosti, ugotovljene pri strokovnih nadzorih, so nepravilno vodenje evidenc, pri šolah vožnje, ki imajo v register šol vožnje vpisano kategorijo za enosledna vozila, se pojavljajo napake pri izvajanju praktičnega dela usposabljanja kandidatov, v smislu podatkov v evidencah, ker se program usposabljanja ne izvede v celoti oziroma v skladu s predpisi. Ugotavljajo tudi ne-obveščanje ali pa prepozno obveščanje o kraju in času izvajanja teoretičnega dela usposabljanja kandidatov za voznike motornih vozil, in ne-izvajanje usposabljanja kandidatov za voznike motornih vozil v skladu s predpisi (tako teoretičnega kot praktičnega dela usposabljanja). Nekaj ugotovljenih nepravilnosti se nanaša tudi na neizpolnjevanje kadrovskih pogojev, ustreznih poslovnih prostorov in ustrezne vadbene površine.

Mercedes-Benz GLC kamera | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Vozniški izpit Avto Vozniški izpiti bodo po novem bistveno dražji

Asistenčni sistemi in šole vožnje

Vozila s sistemi aktivne varnosti, kot so sistemi za opozarjanje na zapuščanje prometnega pasu, opozarjanje na oviro pred vozilom, prikaz razdalje sledenja, zaznavanje prometne signalizacije, opozarjanje na vozilo v mrtvem kotu zunanjih vzvratnih ogledal itd., se lahko uporabljajo na izpitu, če voznika zgolj opozarjajo na njegove napake in na nevarnosti, z vozilom pa še vedno mora upravljati voznik. Enako velja tudi za naprave, kot so parkirni senzorji, pomoč pri parkiranju, obveščanje o največji dovoljeni hitrosti na cesti ali njenem delu, kamera za vzvratno vožnjo itd. V kolikor pa pride do sprožitve sistemov, kot so sistemi, ki pomagajo preprečiti ali ublažiti trk, kadar do nevarnosti trka tudi dejansko pride, pa se kandidata oceni z negativno oceno. 

Avtošola Novosti Svet Velike spremembe na področju opravljanja vozniškega izpita

Kakšne spremembe v povezavi s pridobitvijo vozniškega izpita se obetajo v letu 2020? V letu 2020 so v skladu s predlogom Pravilnika o usposabljanju kandidatov in Pravilnika o vozniškem izpitu predvidene novosti, kot so možnost vodenja evidenc v šoli vožnje v elektronski obliki, praktični del vozniškega izpita kategorij AM, A1, A2 in A se ne bo opravljal od 15. novembra do 15. marca 2020, razen na priobalnem območju Republike Slovenije, ki je določeno s predpisom, ki določa uporabo zimske opreme, kjer se izpiti ne opravljajo od 1. decembra do 28. oziroma 29. februarja naslednjega leta, kar sedaj v zakonodaji ni eksplicitno navedeno.

Komentarjev 2
  • Pepe007 13:55 17.februar 2020.

    Tržna luknja: Za avtošole bo treba skonstruirati električni avto, ki bo imel menjalnik z nekaj ročnimi prestavami. Denimo tri in vzvratno. Kandidat se ne bo mučil, ne bo pa imel omejitve za vožnjo samo z avtomatskim menjalnikom. Pa baterijo, ki ...prikaži več se v dveh minutah menja in je dovolj 100 km dosega.