Pri AVP si že dlje časa prizadevajo, da bi ljudje prepoznali nevarnost uporabe mobilnika med vožnjo, najsi gre za telefonske pogovore ali pa celo za pisanje SMS-ov in spremljanje socialnih omrežij. A marsikateri voznik in voznica zase trdita, da sta večopravilna in da slušalka na ušesu ali v rokah ne vpliva na varnost med vožnjo.
AVP upa, da bo vlada med skorajšnjo reformo zakona o pravilih cestnega prometa prepoznala nujnost temeljitega pretresa vprašanja mobilnikov med vožnjo, podobno, kot so to letos storili v Veliki Britaniji. Tam se je sicer morala zgoditi najprej huda tragedija, da je voznik tovornjaka med distrakcijo treščil v stoječo kolono in ubil več ljudi. Tudi v Italiji so pričeli precej strožje kaznovati tiste, ki telefonirajo za volanom.
Pri AVP si želijo, da bi se zdramila tudi slovenska javnost in pričela obsojati tovrstno početje, podobno kot imamo dandanes večinsko negativen odnos do alkohola za volanom.
V sodelovanju s slovenskim podjetjem za aplikativno nevroznanost Blckb v teh dneh AVP kot prva tovrstna organizacija za prometno varnost v regiji izvaja znanstveno – raziskovalni eksperiment, v katerem z uporabo sodobne EEG tehnologije spremljajo dogajanje v možganih voznikov, ki se med vožnjo odzovejo na telefonski klic, SMS sporočilo in sporočilo na družabnih medijih.
Inštruktor je moral pritiskati na zavoro
18 prostovoljcev obeh spolov in iz različnih starostnih skupin je opravilo vožnjo, pri čemer je posebna kapa s senzorji razbirala delovanje t. i. možganskega valovanja, ki je zelo različno glede na to, kaj človek v tistem trenutku počne in kako je osredotočen.
Kamera je istočasno snemala voznika, da bo mogoče podatke iz "kape" primerjati z nekim dogodkom v prometu, denimo ko je pozornost zbudil zvok dobljenega SMS-a. Pridobljene podatke bodo v prihodnjih dneh znotraj druge faze projekta temeljito analizirali in sredi meseca junija javnost obvestili o znanstvenih izsledkih vpliva delovanja telefona na vožnjo. A že izkušnja v prvi fazi je dala vedeti, da je vpliv uporabe mobilnika med vožnjo velik - v avtu šole vožnje, s katero je testni voznik opravljal test v realnem prometu, je namreč sedel tudi inštruktor, ki je moral v večih primerih posredovati z zaviranjem ali celo prijetjem volana, da se ni zaradi distrakcije testnega voznika zgodila nesreča.
Ob tem pri Blckb opozarjajo, da še zdaleč ni problem le v tem, da človek odmakne pogled s ceste na zaslon mobilnika, temveč da gre telefonski pogovor lahko tako okupira možgane, da se voznik in voznica ob tem zamislita, imata "razcepljeno pozornost," poveča pa se kognitivna obremenitev v možganih. Prav to sta glavna dejavnika za nevarnost uporabe mobilnega telefona med vožnjo in povečano možnost nesreč.
"Ni problem le, kam gledajo naše oči, temveč tudi, kam gledajo možgani," ob tem opozarjajo na dejstvo, ki se ga vozniki in voznici pri opravičevanju uporabe telefona med vožnjo premalo zavedajo.
andrej.leban@zurnal24.si
V raziskavi vsekakor dokazujejo da ni razlike, ker pač hočejo pobirati denar od voznikov. Vsakemu je logično, da se pogovor po telefonu niti malo ne razlikujo pogovoru s sovoznikom.
Blede se ti. Preberi celo besedilo, potem pa komentiraj!
Ravno take raziskave dokazujejo, da ni bistvene razlike.