Mercedes-Benz je zadnje mesece predstavil nekaj atraktivnih novosti, denimo model manjše limuzine CLA, čez dober mesec pa bo uradno predstavil še svojega novega zastavonošo, serijo S. Oba imata zaradi vodje zunanjega dizajna pri Mercedes-Benzu Roberta Lešnika močan slovenski pečat. A v trenutnih razmerah je predvsem prodajna usoda slednjega na evropskih trgih še zelo v zraku zaradi spora med matično družbo Daimler in Evropsko komisijo, ki je dosegel vrelišče.
Pred dnevi je evropski komisar za industrijo in podjetništvo Antonio Tajani namreč zavrnil kakršnokoli možnost po podaljšanju prehodnega obdobja glede hladilnega sredstva v klimatskih napravah. Od 1. januarja 2013 je tako za Bruselj situacija jasna: hladilnega sredstva s kodno oznako HFC-134a se v na novo homologiranih osebnih in lahkih dostavnih vozilih ne sme več uporabljati, saj zaradi vsebnosti fluora ne zadosti več zaostrenim pravilom o toplogrednem obremenjevanju okolja. Sprva bi morala prepoved veljati že od januarja 2011, a so v Bruslju nekoliko popustili in rok podaljšali za dve leti, ker avtomobilska industrija takrat še ni imela na voljo dovoljšnih proizvodnih zmogljivosti za sredstvo HFO-1234yf, ki se je izkazalo kot najboljše nadomestilo za HFC-134a.
Zdaj pa je težava z dobavo po mnenju Tajanija preteklost. Če novi modeli, ki so za prodajo homologirani po 1. januarju 2013, ne uporabljajo novega sredstva, jih v državah članicah ni mogoče registrirati, saj v nasprotnem članice tvegajo bruseljske ukrepe, je odločno pribil pred kratkim.
Bruselj do narave prijaznejši kot do ljudi?
A lanskega septembra je Daimler objavil šokantno poročilo, po katerem je novo sredstvo morda prijaznejše do narave, ne pa nujno do voznikov. Na njihovih testih, ki naj bi simulirali mogoče resnične nesreče, se je namreč 10 od 14 avtomobilov vžgalo, potem ko je HFO-1234yf iz pretrgane napeljave prišel v stik z vročimi deli avtomobila. Prav tako se pri gorenju tega sredstva sproščajo zelo toksične snovi. Zato je gigant, takrat še z jasno podporo drugih nemških proizvajalcev, napovedal, da bo staro sredstvo uporabljal še naprej vse do varnejše rešitve. Po mnenju številnih je namreč hladilno sredstvo prihodnosti čisti ogljikov dioksid, a bi potrebovali še nekaj dodatnega časa za iznajdbo ustrezne tehnološke rešitve za njegovo uporabo v avtomobilih.
V Bruslju pa so v odgovor dali jasno vedeti, da čakanje na takšno rešitev ne pride več v poštev in jih zanima zgolj skladnost sredstva z novimi ekološkimi pravili. Hkrati so v kabinetu komisarja za Žurnal24 povedali, da komisija ni prepričana o verodostojnosti Daimlerjevih testov, saj naj bi varnost novega sredstva potrdili tako v združenju avtomobilskih inženirjev kot nemška zveza gasilcev in nemško združenje avtomobilskih proizvajalcev VDA. Prav tako v Bruslju pravijo, da imajo proizvajalci veliko izkušenj pri zavarovanju vnetljivih snovi v avtomobilu, zato Daimlerjevi izgovori ne držijo vode.
Daimler namignil na rešitev
Daimler, ki je v bitki s komisijo vmes ostal osamljen, z vztrajanjem veliko tvega, menijo analitiki. Tako so poleg razreda S na kocki vse napovedane izpeljanke razreda A, zelo velik pomen na globalne prodajne številke bi imela tudi prepoved derivatov v Evropi uspešnega razreda B. A morda imajo v Stuttgartu vendarle že na vidiku elegantno rešitev. Na naša vprašanja, kako bo prepoved vplivala na njihovo prihodnost, so namreč na kratko odgovorili takole: "CO2 je daleč najbolj obetavna rešitev, saj je tako ekološko sprejemljivo kot varno sredstvo. Zato smo našim inženirjem dali nalogo, naj razvijejo sistem klimatske naprave za uporabo CO2." Iz tega sledi ugotovitev, da utegnejo biti pri Daimlerju skupaj z Audijem, Porschejem in Volkswagnom, ki so se družno lotili pospešenega razvoja, kmalu korak pred tako okolju prijaznimi bruseljskimi uradniki.
V vmesnem času pa pri Daimlerju upajo na dogovor z EU, po katerem bi za vmesno obdobje plačevali nekakšno kompenzacijo za nadaljevanje uporabe spornega sredstva.