Avto
15153 ogledov

V Nemčiji že skoraj 1:1, pri nas še 1:3

Prodaja avtov prodajalec Profimedia
Slovenija glede avtov z dvomestno rastjo, a še vedno daleč od trendov na največjih trgih glede električnih vozil.

Avtomobilski trg v EU je aprila še naprej opazno okreval. Prvič so registrirali 803.188 osebnih vozil, kar je 17,2 odstotka več kot pred letom, so danes v Bruslju sporočili iz evropskega združenja avtomobilskih proizvajalcev Acea. To je že deveti mesec zapored, ko je bilo registriranih več osebnih avtomobilov kot v istem mesecu leto prej.

Solidno rast so po navedbah združenja dosegli na vseh glavnih avtomobilskih trgih v EU. Izstopata pa Italija z 29,2-odstotno rastjo števila novih registracij ter Francija z 21,9-odstotno rastjo. V Sloveniji so aprila prvič registrirali 10,7 odstotka več avtomobilov kot aprila lani, povzema poročilo STA.

Aktualno poročilo Acea je dostopno TUKAJ.

Električni počasi, a vztrajno lovijo dizle

Število registracij novih popolnoma električnih avtomobilov se je aprila povečalo za skoraj 52 odstotkov, njihov delež v vseh novih registracijah je poskočil za skoraj tri odstotne točke na 11,8 odstotka. Večina držav je zabeležila dve- ali celo trimestne stopnje rasti, vključno z dvema največjima - Francijo (+34,8 odstotka) in Nemčijo (+34,1 odstotka). V Sloveniji so prejšnji mesec prvič registrirali 171,7 odstotka več popolnoma električnih avtomobilov kot pred letom.

Prav tako se je aprila v EU povečala prodaja hibridnih električnih vozil, in sicer za 22,7 odstotka. Prodaja priključnih hibridov je medtem upadla za 5,5 odstotkov.

Vnovič so se uspešno prodajali tudi avtomobili z bencinskim motorjem. Aprila so jih prvič registrirali 17,3 odstotka več kot aprila 2022 in imajo zdaj na evropskem trgu 38,2-odstotni delež. Dizelski avtomobili, ki so jih aprila prvič registrirali približno enako kot pred letom, pa predstavljajo 14,7 odstotka trga.

V Sloveniji je bilo aprila registriranih 307 baterijskih vozil (+171 odstotkov v primerjavi z aprilom 2022), 84 priključih hibridov (189 odstotkov), 436 hibridov (-13 odstotkov), 2.552 bencinskih (+4 odstotke) in 911 dizlov (+19 odstotkov). Skupaj je trg v primerjavi z letom prej zrasel za 10 odstotkov.

Razmerje med baterijskimi in dizelskimi avti je pri nas še vedno okoli 1:3. V Nemčiji bodo baterijski kmalu že ujeli dizle, v Franciji so jih že presegli. Nasprotno pa v Italiji prodajo v odstotkih še precej manj električnih kot pri nas. 

Trgovci si lahko manejo roke

Težave z dobavo elektronskih čipov in drugih delov so dolgo časa vplivale na proizvodnjo in prodajo avtomobilskih proizvajalcev. Zdaj pa se je v prvih štirih mesecih letos število novih registracij povečalo za skoraj 18 odstotkov na 3,5 milijona vozil. To je sicer še vedno skoraj 23 odstotkov manj kot v enakem obdobju leta 2019, torej pred izbruhom pandemije covida-19.

Med štirimi glavnimi trgi EU je največjo rast na letni ravni zabeležila Španija (+33,7 odstotka), sledijo Italija (+26,9 odstotka), Francija (+16,7 odstotka) in Nemčija (+7,9 odstotka). V Sloveniji je bila letna rast 6,7-odstotna.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 8
  • sandi76 09:13 18.maj 2023.

    Čez par let pa kaos na polnilnih postajah, kjer bodo avtomobili v vrstah čakali na polnjenje !

  • rd2dmk2 06:19 18.maj 2023.

    in kje je kriza in inflacija ? samo kupuj , kupuj in zapravljaj. NA PUF. sam ne potem jokat tako kot uni s švicarji. in za povrh, koga briga avto. zakaj ne poveste da je proizvodnja avtodomom razprodana za pet ...prikaži večt let naprej.. ste najdli mogoče sam ensam primerek čist malo hibriden, pa ne model, en sam kos. torej folk kupuje subvencioniran električni avto ker mu pamal ostane pa še naftnega avtodoma. zavest na polno.

  • Boschtjan Zupanchich 14:43 17.maj 2023.

    Ja, in elektrika pride iz cvetlic na travniku .... kajneda .... Bedaki Bedni Neekološki !!! ! !!! Izpuh pa skrivajo v Šoštanju in podobnih mestih !!! ! !!! Hinavci Zlobni Pokvarjeni Bedni !!! ! !!!