Na ženevskem avtomobilskem salonu smo se na
zurnal24.si pogovarjali s prvim možem komunikacij podjetja
Citroën Slovenija Sadkom Mezgecem, ki je predstavil Citroënove načrte, vezane na
Slovenijo, in pogled na dogajanje na trgu avtomobilov v prihodnjih letih.
Kakšne načrte ima letos Citroën na slovenskem tržišču?
Citroën je na avtomobilskem salonu v Ženevi predstavil kar nekaj novosti. Limuzina
C5 je bila prvič predstavljena januarja na Dunaju in v Bruslju, v Ženevi smo razkrili še karavansko
različico, po novem poimenovano C5 tourer, včasih je bil to break. Bistveni napredek od prejšnjega
modela je bil narejen na vseh področjih, še posebno pa pri varnosti, tako pri aktivni kot pasivni.
V prvi polovici leta na slovensko tržišče prihaja novi berlingo, ki je v primerjavi s sedanjim
precej zrasel. Je udobnejši in ne nazadnje sodobnejši. Tretja novost na slovenskem prostoru bo nemo
za prevoz oseb, ki bo kupcem na voljo že konec julija, ko se začne tudi prodaja C5 in berlinga.
Katere modele lahko pričakujemo v prihodnjih letih?
Že prihodnje leto prihaja novi C3, letos pride že nemo za prevoz oseb. Širša kot je
paleta, bolje je. Če nisi navzoč na trgu, v boju s konkurenco in stalno aktiven, potem izgubiš.
Konkurenca te sili, da izdeluješ nove in nove modele. Danes ni zamenjave za avtomobil, ki je v
programu, vsak avto je večji, širši, tudi zato se pojavljajo med razredi, tako da včasih ne veš,
kam bi ga sploh umestil.
Ženevo so novosti dobesedno preplavile.
Res je. Konkurenca je velika. Audi A4 karavan, peugeot 308 SW, fiat je predstavil
konkurenčni model našemu nemu ... Boj med letom bo hud.
Kako gledate na prodor Indijcev? Tata nano je letos prva zvezda ženevskega avtosalona.
Težko je napovedovati, kaj se bo zgodilo. Že resne namere Tate o nakupu Jaguarja in
Land Roverja lahko pomenijo, da želijo prodreti tudi v Evropo. Čas bo prinesel svoje. Res pa je, da
tudi cena naredi svoje, je zares ugodna, a moram pripomniti, da ljudje dandanes ne gledajo več
toliko nanjo. Ne kupujejo več najosnovnejših različic. Želijo imeti sodobne, izpopolnjene in varne
modele, opremljene s preverjenim motorjem. Ni jim žal dati denarja za to. Kupci so postali zelo
zahtevni in podučeni glede novih avtomobilov.
Avtomobilov in s tem avtomobilskih razredov in podrazredov je vedno več. Je mogoče prodati
toliko različnih modelov, kot smo jim priča v zadnjih letih?
Se da. Pred leti so modele za tržišče delali razvojniki, oblikovalci, zdaj pa
modele določa marketinška služba. Vodilo v Citroënu in verjetno tudi kje drugje je to, da bomo za
vsakega kupca, ki pride v salon, naredili avto posebej zanj. Do leta 2010 bomo dobili ogromno
avtomobilov, konkurirali bomo sami sebi.
Pa bo večje število avtomobilov in modelov njihovo ceno potisnilo navzdol?
Možno, da bo. Že med seboj si bodo določeni modeli konkurirali, potem so tu še
drugi proizvajalci. Če ne boš imel ugodne cene, bo težko zadovoljiti prodajne načrte. Imam občutek,
da bodo cene ostale vsaj enake, če se ne bodo znižale.
7
ogledov
V pričakovanju berlinga, nema in C5
Berlingo, nemo za prevoz oseb in limuzina C5 so tri vroče novosti, ki jih bo Citroën junija ponudil slovenskim voznikom.