leto 2022 je bilo pri Hyundaiu razmeroma mirno, ko gre za proizvodnjo novih modelov. Povsem drugače je letos. Na slovenske ceste smo že pospremili povsem električni ioniq 6, prenovljenega malčka i10, tokrat pa smo bili prisotni pri uradnem začetku prodaje nove generacije uspešnice kona. Zanimivo, Hyundai je kot osnovo postavil električno kono, kar je glede na visoko povpraševanje na evropskih trgih (več kot 60 odstotkov) povsem razumljivo. Kona pa bo s prilagoditvami tudi v drugi generaciji na voljo v bencinski in polno hibridni različici, po katerih bo na slovenskem trgu največje povpraševanje. In prav s tema dvema različicama se začenja prodaja v Sloveniji, električna prihaja čez mesec ali dva, cene za EV pa še niso določene.
Kona, srednje veliki športni terenec, je Hyundaieva zgodba o uspehu. Kompaktni SUV z alternativnimi pogoni se je rodil leta 2017. Postopoma so v ponudbo dodali povsem električno različico, leta 2021 pa še športno kono N – prvi SUV divizije Hyundai N. Pri Hyundaiu so se izognili tudi krizi čipov, vsaj z vidika evropske prodaje. Leta 2019 se je število registracija povečala na 105.000 enot, leta 2020 na skoraj 127.000, lani pa se je zanjo odločilo še vedno zelo spoštljivih 110.000 kupcev.
Elektrika kot osnova
Enake ambicije ostajajo tudi z novo generacijo, ki je že na prvi pogled zelo drugačna, predvsem pa večja (+14,5 centimetra) in upamo se trditi, da se bodo za vozilom obračale glave, sploh pri različici N, ki dodaja še bolj športne zunanje in notranje elemente. Dizajn v številnih pogledih črpa navdih iz revolucionarnega ioiq 5. Zagotovo je oblika bolj dinamična in bolj spominja na SUV-kupe in ne na klasični SUV. Ker je bila osnova električna različica iz nje pa izhajata tudi hibridna in bencinska je bil cilj inženirjev in oblikovalcev zagotoviti nizek količnik zračnega upora (0,27). Ta je ključna osnova za električna vozila, saj ima vpliv - enako velja za vse izvedenke - tako na manjšo porabo elektrike ali bencina, večji doseg in bolj udobno vožnjo (manj hrupa). Po zaslugi nove platforme K3 je kona nove generacije tudi opazno večja, dimenzijsko pa je umeščena med modela bayon in tucson.
Kona sicer v dolžino meri 4,35 metra (različica N je še malenkost večja), kar pomeni tudi več prostora v prtljažniku, ki je v primerjavi s predhodnikom večji kar za 30 odstotkov oziroma 105 litrov (skupaj 466 litrov, oziroma 1.300 litrov, ko so zadnji sedeži zloženi). V kabini je zahvaljujoč šest centimetrov prirastka medosne razdalje bistveno več prostora za potnike, zrasla je tudi v širino in višino.
Kona se je v kabini precej spremenila, ne le oblikovno, ampak tudi funkcionalni in vozniško. Pri Hyundaiu so ji privoščili tehnologije tehnoloških posebnežev ioniq 5 in 6. Na armaturni plošči se pojavi tako imenovani C-Pad s parom integriranih 12,3-palčnih zaslonov in 12-palčnim head-upom zaslonom. Kona celo predstavlja tehnologijo Connected Car Navigation Cockpit (ccNC), ki prinaša napredno grafiko in enotnost med zasloni, vključno s 360-stopinjskim pogledom na okolico. Posodobitve programske opreme po zraku ali odklepanje z digitalnim ključem v pametnem telefonu ali s pomočjo pametne ure so za kono nekaj samoumevnega. Novi so tudi volan in sedeži, sedežna klop v drugi vrsti se zloži tridelno v razmerju 40:20:40.
Za vsakega nekaj
Kona je bila deležna tudi poplave asistenčnih sistemov, ki so združeni pod imenom SmartSense. Med novostmi so spremljanje voznikove utrujenosti s kamero (Driver Status Monitor), napredni parkirni asistent, ki omogoča parkiranje na daljavo, sistem za preprečevanje naleta, ki upravlja manever izogibanja. Prilagodljivi tempomat se ne odziva samo na vozila spredaj, ampak tudi na omejitve hitrosti in profil poti na podlagi navigacijskih podatkov, kar bo še posebej pomembno v primeru električne različice.
Trenutna ponudba pri Hyundaiu vključuje dva bencinska motorja, 1,0-litrski T-GDI, ki razvije 88,3 kW (120 KM) in do 200 Nm navora (največja hitrost je 180 km/h). Na voljo je le v kombinaciji z dvokolesnim pogonom, na izbiro pa je z ročnim šeststopenjskim menjalnikom (izhodiščna cena 26.000 evrov) oziroma sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom (28.100 evrov). Različica z ročnim menjalnikom je lahko opremljena z 48-voltnim hibridnim sistemom, ki dodatno pomaga pri varčevanju z gorivom.
Za tiste, ki iščejo več moči je na voljo 1,6-litrski T-GDI motor s 145,6 kW (198 KM) in do 265 Nm navora (največja hitrost je 210 km/h). Pri tem motorju je na izbiro tudi štirikolesni pogon. Osnovna cena s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in dvokolesnim pogonom je 28.300 evrov, oziroma 30.500 evrov v primeru štirikolesno gnane različice. Samodejni sedemstopenjski robotizirani menjalnik nakup podraži za 2.200 evrov.
Hibridna kona kombinira 1,6-litrski bencinski štirivaljnik z direktnim vbrizgom in stalni električni motor. Sistemska moč je 103,6 kW (141 KM) in do 165 Nm navora. Za električno moč skrbi majhna litij-ionska baterija s kapaciteto 1,56 kWh. Ta popolnoma hibridni pogon je na voljo s šeststopenjskim robotiziranim dvosklopčnim menjalnikom in pogonom na prednji kolesi. Cene se začnejo pri 32.400 evrih.
Pri Hyundaiu izpostavljajo še 5-letno garancijo brez omejitve prevoženih kilometrov, ki vključuje tudi pet let asistence na cestah in šest let brezplačnih preventivnih pregledov. Garancija na baterijo je pet let oziroma 160.000 prevoženih kilometrov. Pri uvozniku računajo, da bi letos na slovenskem trgu prodali 200 vozil kona.
Zelo grd avto ! Opeka na kolesih !
Garancija na baterijo je pet let oziroma 160.000 prevoženih kilometrov. In potem daš za novo 8000 evrov-ekološko ni kej pa drago