Mešanček. Rapid spaceback je hibrid karavana in kombilimuzine s petimi vrati.
Čehom je “eksperiment” uspel, saj je izdelek že na pogled bolj všečen od sicer še uporabnejše petvratne limuzine, ki pa v “hatchem” naklonjeni Sloveniji ne bi smela konkurirati spacebacku. Ta je dobil še tretje bočno steklo in zadnji strešni spojler, če ima še sončno streho, pa je daleč od tega, da bi bil grdi raček. Tisti, ki bi radi na cesti izstopali, bodo morali poseči po kakšnem drugem koncernskem modelu z drugo značko na nosu.
V nasprotju z golfom ali octavio ni narejen na novi modularni platformi, ampak na izboljšani polovi. S standardnim rapidom si deli medosno razdaljo. To v praksi v primerjavi s konkurenčnim hyundaijem i30 pa tudi golfom pomeni več prostora za potnike na zadnji klopi. Tudi preglednost nazaj in čez ramo je zaradi velikega stekla odlična, najvišji paket opreme pa prinaša še parkirna tipala.
Praktična notranjost
Čeprav je prtljažnik v primerjavi z limuzino konkretno manjši, ostaja s 415 litri konkurenci nedosegljiv. Tudi zaradi široke odprtine brez težav zadosti potrebam mladih družin z vozičkom. V primerjavi z enoprostorci je nakladalni rob višji, deljiva zadnja klop pa se ne zloži v ravno dno, zato nastane grda stopnica.
Hvalimo podlogo, ki je na eni strani iz tkanine, na drugi pa iz pralne plastike (če prevažamo umazane čevlje ali psa). Materiali znotraj na otip niso prijetni kot pri večji octavii, a so kakovostni in trpežni, črnino plastike všečno razbije ponaredek kroma. V odlagalne površine na dosegu rok spravimo večje plastenke, naslon za voznikovo roko služi kot predal, v hrbtišču sedežev so žepi.
1,2-litrski bencinar ob športni vožnji sicer porabi 7,5 litra bencina, z umirjeno nogo je poraba liter nižja. Takrat lahko ob ekonomičnosti konkurira 1,6-litrskemu dizlu, ki pa je glasen in trese. Tisti, ki želijo več, naj posežejo po 1,4-litrskem motorju TSI, po potrebi tudi dvosklopčnem menjalniku DSG. Spodobno opremljen testnik z dodatki seže do 16.330 evrov, kar je že nekoliko čez mejo nizkocenovnika, ki se ji približamo z barantanjem pri trgovcu.
Motor: Motor: 1.197 cm³, bencinski, 77 kW (105 KM) pri 5.000 vrt.; navor: 175 Nm med 1.550 in 4.100 vrtljaji
Poraba na testu: 7,5 litra/100 km, izpust 125 g CO2/km
Zmogljivosti:193 km/h, 10,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena:od 10.990 evrov/16.330 evrov (testnik)
AvtoTest
Cena, videz, prostoren prtljažnik.
Ne pozna samodejnega vklopa žarometov.
Trikraki volan in sedež, nastavljiv po višini in dolžini, pihata na dušo dinamičnim. Blaženje je dobro, a glasno. Vozniku je pri prestavljanju v napoto ročna zavora. Začuda ne premore samodejnega vklopa luči. Hvalimo povezljivost z mobilnimi telefoni in glasovno upravljanje.
1,2-litrski motor TSI s 77 kilovati moči je srednja izbira. Ne ponuja presežkov, a je dovolj zmogljiv pri prehitevanju, kar pa zahteva veliko ročnega dela z šeststopenjskim menjalnikom. Volan je informativen, podvozje čvrsto in stabilno.
Že znotraj koncerna je velik, a golfa in leona prekaša s prostornostjo, in skromnejšo opremo, krepko tudi s ceno. 500 evrov dražji limuzinski rapid ima uporabnejši prtljažnik, videz in blaženje pa sta pri spacebacku boljša.
V osnovni različici z jeklenimi platišči je res videti poceni, z najvišjo in 2.900 evrov dražjo opremo (elegance) pa je že prav všečen. Samodejna klima je le enopodročna, a delo opravlja dobro. Prav tako preverjen in odziven je tempomat.