“Vreden je milijone,” nas je ob mizi zbrane novinarje podučila dama, ki sta ji bili umetnost in razkošje več kot očitno položeni v zibko. S prstom je pokazala na pod strop visečo jekleno skulpturo z deli teles, prepletenimi v verigo. Sanjska francoska Provansa tako ne osuplja le z bleščečo naravo, sinjim nebom, vonjem sivke in arhitekturnimi presežki, ampak tudi z neprecenljivimi umetninami. Nisem se preveč čudil, saj je nekoč gostila Van Gogha, Cezanna in Picassa, nedaleč stran od imenitne Ville la Coste so nastale njegove Avignonske gospodične. Vprašanje, kaj bi Picasso naslikal danes, če bi bil na mojem mestu… Pred menoj je bila mogočna podoba leva, iz oči v oči pa sem si zrl z njegovo pomanjšano različico na štirih kolesih.
Kot pomanjšani 3008, a s svojim karakterjem
Da, novi Peugeot 2008 že na daleč kaže, čigav športni terenec je. Izdajo ga dnevne luči, ki v obliki treh levjih krempljev svetijo s pomočjo LED-tehnologije, med prepoznavne elemente spredaj sodi še srdit obraz oziroma integrirana okrasna maska z veliko odprtino, na zadku pa črna plastika, ki povezuje LED-luči. Drzen videz podkrepijo koti, gube in črte vzdolž telesa. S svojo mogočno in prepoznavno stilsko zasnovo je novi 2008 prava umetnina, njegove linije in splošna razmerja pa dokazujejo, da gre za rasnega športnega terenca. Poleg klasičnih barvnih odtenkov so v ponudbi še prodorne barve karoserije, ki stilsko zasnovo navdajo s še več energičnosti.
Kdo so kupci kompaktnih križancev P2008 v Sloveniji?
Pri uvozniku za vozila Peugeot v Sloveniji so nam odgovorili, da kupce kompaktnih križancev v segmentu, kjer se nahaja 2008 (B2 SUV) lahko v osnovi razdelimo na dve starostni skupini, in sicer starejši od 60 let, ki jim je všeč višje sedenje v vozilu in s tem boljši pregled nad cesto. Po drugi strani pa privlačijo tudi mlajše kupce (pri Peugeotu 60 % žensk), ki jim pogosto predstavlja drugi avto v družini.
Takole na prvi pogled novi 2008 lahko deluje kot pomanjšan 3008, od katerega je krajši le za 15 centimetrov. Velika Peugetova uspešnica je v drugo namreč močno zrasla, kljub temu da je narejena na platformi CMP za manjše avtomobile. Od prve generacije je novi 2008 daljši za 14 centimetrov ter namesto 4,16 meri 4,3 metra ter širši za 30 milimetrov, vseeno pa je avtomobil dovolj samosvoj, kompakten in okreten, da ne bo ogrožal večjega brata. Poleg privlačne in nekoliko futuristične oblike se novi 2008 izkaže tudi na drugih področjih, sploh ker je nabit s sodobnimi tehnologijami.
Imenitna notranjost s pridihom futurizma
V kabini oči hitro poiščejo i-cockpit, saj je po zaslugi digitalnih 3D merilnikov zdaj postal 3D i-cockpit. Vau! V praksi deluje impresivno in pred časom, med vožnjo je vse skupaj pregledno in informativno, ima pa tudi svoje prednosti. 3D grafična zasnova z dvema slojema digitalnih merilnikov z izbočeno grafiko v obliki holograma namreč dinamično poudarja podatke o vožnji. Ti se približujejo voznikovemu vidnemu polju glede na stopnjo pomembnosti ali kritičnosti, s čimer se odzivnost skrajša za približno pol sekunde.
Navdušijo tudi natančna izdelava in velik preskok materialov, ki so otip in oko prijazni, v nižji razred pa vnašajo kar nekaj plemenitosti in premijske odličnosti. Nekaj trde plastike so sicer pustili, pod osrednjim zaslonom na dotik (7 ali 10 palcev) na vrhu armaturne plošče je klavirska plastika in s tem magnet za prstne odtise, a vse skupaj ne pokvari sicer odličnega vtisa. Pohvalno so pod zaslonom klasične tipke, s katerimi intuitivno dostopamo do glavnih sistemov, kot so klima, zračenje,… Slovenskega jezika še vedno ni med jeziki, zato pa delujeta Android Auto in Apple Carplay.
Vozilo bo v Sloveniji na voljo v začetku leta 2002, predvidoma februarja. V letu 2020 je načrt prodaje v Sloveniji 1.200 vozil peugeot 2008. Že od začetka bo na voljo električna različica. Plan prodaje za leto 2020 je 50 električni e-2008. Prednaročilo ni potrebno, saj ima uvoznik rezervirane proizvodne količine. Razmerje prodaje bo v letu 2020 naslednje: 4% elektrike, 77% bencin in 19% dizel.
Vratne plošče in vstavki na armaturni plošči so obdani s karbonsko oblogo, pri samodejnem menjalniku je na voljo tudi prestavna ročica menjalnika z električnim upravljanjem, v predal pred njo pa je integrirano tudi priročno stojalo oziroma držalo za mobilne telefone. Poleg površine za indukcijsko polnjenje so na voljo tudi štirje priključki USB, dva spredaj, med temi tudi USB-C in dva zadaj. Najbolj zahtevni avdiofili bodo navdušeni nad Hi-Fi sistemom Focal, kjer deset zvočnikov skupaj z 12-kanalnim ojačevalnikom z močjo 515 W zagotavlja vrhunski zvok.
Prostoren, bogato opremljen in vzorno motoriziran
V novem 2008 se na 2,6 metra medosne razdalje (za štiri cm več kot prej) spredaj sedi zelo dobro, volan ostaja majhen in kompakten, po želji so sedeži odeti v alkantaro ali usnje, voznik - sploh višji - pa bo najboljši položaj za volanom ujel v kombinaciji s samodejnim menjalnikom. Tudi na zadnjih sedežih je dovolj prostora, tako za kolena kot tudi glave, potniški prostor je dovolj svetel, po želji pa ga lahko preplavlja dodatna svetloba po zaslugi pomične panoramske strehe. V zadku ponuja prtljažnik s 434 litri prostornine, za dodatno prilagodljivost pa poskrbi dvonivojski pod, s katerim se po preklopu zadnje sedežne klopi pridobi povsem ravno dno.
Na voljo so štirje opremski paketi, Active, Allure, GT Line in GT, ki v kombinaciji z bogato motorno paleto in pestrim naborom varnostno-asistenčnih sistemov zadovoljijo še tako zahtevnega voznika. Za pogon bo v osnovi skrbel 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik PureTech (74, 96 in 114 kW oziroma 100, 130 in 155 KM), zmogljivejši različici premoreta tudi samodejni menjalnik, 1,5-litrski turbodizel BlueHDi pa bo proizvedel 74 kW (100 KM) in 96 kW (130 KM). Bogat tehnološki arzenal na področju varnostno-asistenčnih sistemov med drugim poskrbi za pol avtonomno vožnjo, samodejno parkiranje in samodejno zaviranje v sili.
Varnost
Bogat nabor varnostno-asistenčnih sistemov zajema sistem Drive Assist, ki odpira pot pol avtonomni vožnji in združuje:
- aktivno pomoč pri zadržanju vozila na voznem pasu v kombinaciji s sistemom Lane Positionning, ki izbere točen položaj vozila na voznem pasu,
- prilagodljivi tempomat s funkcijo Stop & Go pri samodejnem menjalniku EAT8.
Za varnost aktivno ali pasivno skrbijo še:
- samodejno zaviranje v sili zadnje generacije, ki zazna tudi pešce in kolesarje tako podnevi kot ponoči, in sicer od hitrosti 5 km/h do 140 km/h),
- sistem Park Assist, ki samodejno upravlja smer vožnje pri uvozu in izvozu iz parkirnega mesta, pri čemer med vozili po parkiranju ostane zgolj 60 cm razmaka,
- aktivni opozorilnik na nenamerno menjavo voznega pasu (ali prekoračitev talne črte),
- opozorilnik na voznikovo nepozornost, ki po potrebi priporoči premor,
- samodejni preklop dolgih luči, da se lahko voznik še bolj osredotoči na cesto,
- razširjeni sistem za prepoznavanje prometnih znakov (enosmerna cesta, stop) s priporočilom za prometne znake z omejitvijo hitrosti,
- nadzor mrtvega kota,
- električna parkirna zavora.
Doma na asfaltu, a zmore tudi lažja brezpotja
Skozi slikovito provansalsko podeželje sem zapeljal različico z vrha ponudbe, GT s 155-konjskim turbobencincem in 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom ter šibkejšega turbodizla Allure s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Medtem ko prvi prekipeva od moči in v športnem načinu zadovolji tudi bolj zahtevne voznike, se je drugi odlično zlil z umirjenim provansalskim podeželjem, za dizle značilen hrup pa je pritajila odlična zvočna izolacija. Slednjega priporočam tistim, ki se veliko vozijo na relacije, saj je varčnost njegova glavna značilnost. Prva izbira na slovenskih cestah bosta najbrž 100- ali 130-konjski turbobencinec, oba v praksi odlikujejo varčnost, uglajenost in zmogljivost, ročni menjalnik pa je natančen in prijazen za uporabo.
Za vožnjo "à la carte" je na voljo tudi izbirnik načina vožnje “eco”, “normal” in “sport”, ki nekoliko pritaji ali okrepi levji karakter, pustolovcem pa sta na voljo še sistem Grip Control in funkcija za nadzor hitrosti med spustom. Pogon je vedno le prednji, vendar sta 16-centimetrski odmik od tal in robusten značaj dovolj za skok z asfalta. Bližnjic skozi vinograde in oljčne nasade z novim 2008 to pot nisem iskal, zato pa sem toliko bolj užival na asfaltni cesti, ki je njegov naravni habitat. Novi 2008 je uravnotežen in udoben avto, zasnovo športnega terenca pa vešče prikriva tudi med hitreje odpeljanimi zavoji. Ni vrag, da ne bo navdušil mladcev, ki si konca tedna ne predstavljajo brez izleta na obalo ali v gore.
Elektrika se mu odlično poda
Pri Peugeotu (tudi) z 2008 ne sklepajo kompromisov, zato je “elektrika” serijska in takšna, kot mora biti: z dovolj zmogljivim motorjem in dosegom, ki presega povprečne dnevne potrebe slovenskih voznikov. Na pogled sem ga kar malce težko ločil od modela s termičnim motorjem, električno različico so naposled izdali diskreten monogram “e” na boku in okrasna maska v barvi karoserije, ki jo krasi logotip leva z dikroičnim odsevom. V notranjosti ugajajo sedeži iz alkantare, zaslona pa v realnem času prikazujeta delovanje pogonskega sklopa in stanje baterije.
Koliko znaša delež prodanih SUV vozil znotraj znamke modelov Peugeot v Sloveniji?
SUV oziroma križanci v modelski paleti znamke Peugeot v Sloveniji predstavljajo že več kot 50 odstotkov vseh registracij (leta 2018 59,1 odstotka). Najbolj uspešen pri nas je model 2018. Leta 2015 je bilo prodanih 801 enot, nato pa 1024 (2016), 1166 (2017), 1472 (2018) in letos 1266. Po uspešnosti prodaje sledi model 3008, ki so jih lani prodali 748, letos pa 870 in model 5008 s prodajo 323 enot leta 2018 in letos 210. Peugeot je pri nas lani skupaj prodal 2543 SUV vozil (za primerjavo skupaj osebnih vozil 4304), letos pa v še ne polnem letu 2346 SUV vozil (skupaj pa 4250 osebnih vozil)
Po pritisku gumba za zagon motorja se pričakovano ni slišalo nič, le instrumentna plošča je izdajala, da je vse pripravljeno za vožnjo. Motor z močjo 100 kW (136 KM) in 260 Nm navora (razpoložljivega od 0 km/h dalje) že po nekaj kilometrih dokaže, da omogoča udobno vožnjo v vseh situacijah. Pospeški so solidni (8,1 s do 100 km/h), končna hitrost presega slovenske omejitve, sistem pa ponuja tudi tri načine vožnje, ki ustrezajo vašim voznim izkušnjam.
V “eko” načinu bo optimiziran doseg, avtomobil pa bolj zaspan, običajni “normal” način se osredotoča na čim večjo vsakodnevno uporabo in udobje na cesti, športni način pa 2008 spremeni v malo raketo, a hitreje pada doseg. Prek prestavne ročice sta na voljo tudi dva načina za generiranje energije pri zaviranju: zmerni način, kjer so občutki podobni kot pri zaviranju z motorjem z notranjim izgorevanjem ter silovitejši za nadzorovano upočasnitev s spuščanjem pedala za plin.
Baterija s kapaciteto 50 kWh zagotavlja 310 kilometrov avtonomije po standardu WLTP in vsaj v mestu številk ne bo težko doseči. Glede na kratek preizkus bo realen doseg ob umirjeni vožnji okoli 270 kilometrov (oziroma porabo okoli 15 kWh), zgolj na avtocesti pa pričakovano manjši. Baterije električnega 2008 so pametno umeščene v pod, kar zagotavlja enako bivalno udobje in prostornino prtljažnika kot pri običajnih izvedenkah, hkrati je težišče dovolj optimalno, da ne kvari voznih zmogljivosti, zaviranje pa odlično. Pri e-2008 so na voljo trije načini polnjenja. Na klasičnem gospodinjskem priključku se polni 16 ur, za polnjenje na 11 kW stenski polnilnici boste potrebovali dobrih pet ur, na ultrahitrih polnilnicah pa boste 80 odstotkov baterije napolnili v pol ure. Polnjenje je možno upravljati tudi daljinsko prek zaslona povezljive navigacije ali z aplikacijo MyPeugeot na pametnem telefonu, ga sprožiti ali zaustaviti ter pregledati stanje napolnjenosti.
Na letu proti domu sem na hitro strnil vtise o novincu, ki k nam pripelje konec januarja. Ni kaj, novi Peugeot 2008 ponuja zanimivo kombinacijo privlačne oblike, kakovostne izdelave, tehnološke naprednosti in motorno paleto za vse potrebe in navade, zato ima upravičeno visoke cilje, ki segajo na sam prodajni vrh. Sam sem bil navdušen in hkrati presenečen nad dinamičnim videzom in občutki v vožnji, ki jih ponuja 2008, električna različica pa je le še tista pika na i, ki je konkurenca (še) ne premore.