Za peugeota 208 pri slovenskem uvozniku pravijo, da je glede prodaje zaradi vseh svojih lastnosti pripravljen stopiti prav na zmagovalni oder v svojem hitro se spreminjajočem razredu.
Ime je ostalo isto, a avto je povsem nov. Dizajn, tehnologija in možnost široke izbire. Tudi pri pogonih. To so trije stebri povsem novega 208, ki gradi na spoštovanja vrednih 19 milijonih prodanih primerkih vseh predhodnih generacij, med katerimi sta v spominu še posebej ostali številki 205 in 206.
In čeprav se morajo male klasične male kombilimuzine vse bolj umikati malim križancem, pri Peugeotu verjamejo, da zmore 208 poleg obstoječih pridobiti nove, zahtevnejše in mlajše kupce. Da, tudi moškega spola.
Z novim peugeotom 208 smo se pred dvema mesecema družili že na mednarodni predstavitvi in takrat navdušeno vozili tudi njegovo povsem električno različico. Prav to je namreč ena izmed glavnih posebnosti pri 208, da je tako kot njegova sestrična opel corsa v novi generaciji na voljo tudi kot povsem baterijsko vozilo za tiste, ki jim takšno vozilo že pride prav in so pripravljeni na nekoliko višji začetni vložek, a nižjega kasnejšega.
Predstavitev s prve vožnje si lahko preberete spodaj.
Česar doslej nismo vedeli, so cene za Slovenijo. O tem takoj po kratkem povzetku. Dvestoosmica je postavljena na povsem novo platformo CMP, ki je namensko izdelana z mislijo po klasičnem ali električnem pogonu. Od predhodnika je sicer avto daljši za okoli osem centimetrov, a še vedno ostaja znotraj povprečja razreda, je pa tudi nekoliko širši in nižji.
Dizajn je tisti, ki je pri manjših avtih še kako pomemben in na tem področju za 208 lahko pripišemo kljukico, saj bo opazen že na daleč. Celotna postava daje videz dinamičnega in sodobnega vozila, še posebej pri višjih opremah, ko se "čekanastim" LED dnevnim svetilom v blatniku pridruži še LED osvetljava glavnih žarometov. Črni spojler na zadku je vedno serijski, tudi druge športne črnine pri preudarni izbiri opreme ne manjka, navsezadnja je serijska tudi rumena kovinska barva, ki bo gotovo zelo popularna med kupci. Pri opaznosti torej gotovo ne varčuje.
Električni 208 se na zunaj od klasičnega razlikuje le po podrobnostih. Prepoznati ga je mogoče po dvobarvnem levu, na katerem se srebrna barva dopolnjuje z modro, prav tako je modrikasta maska. V notranjosti novi model poudarja prostornost za potnike ne glede na vrsto pogona, saj so pri električnem baterijske celice skrite pod prednje in zadnje sedeže, medtem ko se vsebina in razni elementi kopičijo v odvisnosti od stopnje opreme.
Vstopna oprema active ima še klasične merilnike, medtem ko je od druge opreme allure dalje že serijski novi 3D i-cockpit, ki ga 208 uvaja premierno pri Peugeotu. Gre za naslednjo generacijo digitalnih merilnikov, katerih posebnost je zmožnost prostorskega izrisa informacij glede na pomembnost. Pri opremi GT-line pa ima malček med drugim že tudi možnost izbire ambientalne svetlobe v osmih različnih barvah. Takrat so serijski tudi glavni LED žarometi.
Pri vstopni opremi je sredinski zaslon sedempalčen, pri višjih pa desetpalčen. Pod njim so v dveh vrstah tipke, prek katerih je mogoče upravljati z nekaterimi najpogostejšimi funkcijami. Temperaturo in moč ventilatorjev je treba še vedno nastavljati prek menijev.
Peugeot 208 je na testu Euro NCAP prejel štiri od petih možnih točk, kar pa ne pomeni, da ni z raznimi serijskimi ali doplačljivimi asistenčnimi sistemi dobro podkovan. Skupaj z doplačili pozna kar 11 različnih elektronskih pomagal, med drugim tudi radarski tempomat, aktivnega asistenta za držanje smeri, parkirnega asistenta, ki tudi samodejno zavira in prestavlja (avtomatski menjalnik) ...
Ne dve ampak tri veje pogona
Na razpolago je pet različnih pogonov. Pri klasičnih "termičnih" je trivaljni 1,2-litrski bencinar na voljo v treh različicah: 55 kW (75 KM), 74 kW (100 KM) in 96 kW (130 KM). V primerjavi s prejšnjo generacijo sta torej oba vstopna bencinarja šibkejša od predhodnikov. Šibkejši ima petstopenjski ročni menjalnik, 74-kilovatni poleg šeststopenjskega še izbiro osemstopenjske avtomatike, slednja je pri najbolj poskočnem bencinarju serijska.
Dizel naj bi zaradi potreb izbralo le še med 5 do 10 odstotkov kupcev, njim je namenjen 1,5-litrski motor s 74 kW (100 KM) s šeststopenjskim menjalnikom.
Glavna novost pri pogonu pa je elektrika. Elektromotor ima 100 kW (136 KM) moči in 200 Nm navora od nič vrtljajev dalje. Zaradi tega avto zmore pospešiti do 100 km/h v pičlih osmih sekundah, najvišja hitrost je 150 km/h. Po WLTP ciklu avto z enim polnjenjem opravi do 340 kilometrov poti. Avto je mogoče polniti tudi z enosmernim tokom in močjo do 100 kW. Takrat se prazna 50 kWh baterija do 80 odstotkov napolni v pol ure. Na domači trifazni polnilnici z 11 kW moči bi avto isti rezultat dosegel v treh urah. Električni 208 se od bencinskega in dizelskega razlikuje tudi po možnosti dodatne, najbolj športno zveneče opreme z imenom e-GT.
Cene za 208 se po ceniku začnejo pri 13.300 evrov, 74-kilovatni bencinar z allure opremo stane 16.625 evrov. Električni 208 uradno starta pri 31.200 evrov. Ampak … Uvoznik je pripravljen model z osnovnim motorjem in opremo ponuditi za 11.990 evrov, če se kupec odloči za Peugeotovo financiranje, ki vključuje petletno podaljšano jamstvo. Z gotovino je avto dražji za 500 evrov.
Pri električnem 208 pa je akcijska vstopna cena z že vključeno subvencijo Ekosklada (7.500 evrov) spuščena na 21.490 evrov, poleg pa kupec dobi še nekaj dodatne opreme in tudi domačo polnilnico v vrednosti tisoč evrov.
Več mladih in moških
Doslej so imeli pri Peugeotu med kupci modela 208 kar tretjino starejših od 60 let, še tretjino pa starih med 45 in 60 let. Moških kupcev je bila le četrtina. Z novim modelom nameravajo pri uvozniku zelo spremeniti ta razmerja, saj naj bi bilo po novem 40 odstotkov kupcev moškega spola, prav tako naj bi bistveno znižali povprečno starost. S takšnim pristopom želijo leta 2020 predati kar 1.200 ključev novega 208, s tem pa bi se avto uvrstil med prve tri najbolj prodajane v svojem razredu. 100 izmed teh avtov naj bi bilo baterijskih. Veliko stavijo tudi na pristop takojšnje dobave iz zagotovljene zaloge.
brez veze se neizplača, brezvezno nakladanje
Za to ceno se BEV v celoti izplača v 10 letih že pri letno prevoženih 20.000km, če upoštevamo samo razliko pri porabi goriva, pustimo cestnino pri registraciji, servisi, še posebej večji, bistveno manj delov in s tem okvar, ob neprimerno… ...prikaži več bolj dinamični in udobni vožnji. Ne nabijati, ker očitno ne razumete koncepta nočnega polnjenja in po potrebi na hitrih DC polnilnicah.
A zdej smo pa dolgočasni, če nam električni avto ne ustreza. Če naredim 400 km v enem kosu in si ne morem privoščiti dveh postankov po eno uro! Ko bodo imeli električarji doseg 600 km in polnjenje do 80% v… ...prikaži več 10 minutah, pa ne bom več dolgočasen. Pa ne mi nabijat z avtomobili za 60000 EUR!