Tudi avtomobili so umetnine, razstavljene v muzeju. V BMW muzeju v Münchnu so razstavljeni številni slavni BMW art avtomobili, najbolj slavni bavarski avtomobili, ki so jih poslikali znani umetniki. Od leta 1975 v sodelovanju s priznanimi mednarodnimi umetniki nabralo že 19 poslikanih avtomobilov.
Leta 1975 je dirkalnik BMW 3.0 CSL, ki ga je poslikal ameriški umetnik Alexander Calder, postal uvod v zdaj legendarno umetniško serijo izdelkov. Ideja o BMW Art Cars ni bilo nekaj, kar je načrtoval PR oddelek BMW. Francoski dirkač in ljubitelj umetnosti Hervé Poulain se je obrnil na Alexandra Calderja, da bi ustvaril prvi Art Car. Potem, ko je v trgovini z igračami kupil pomanjšani model 3.0 CSL, se je Hervé odpravil v mesto Saché v regiji Touraine, kjer se je srečal s Calderjem. Po kosilu je Calder vzel prazen kos papirja in napisal svojo zavezo, da bo pobarval avto Poulaina. Iz te zaveze se je ob podpori Jochena Neerpascheja, tedanjega direktorja BMW Motorsport, rodil prvi BMW Art Car. In avto je dirkal. Med naslednjo dirko 24 ur Lemansa avtomobil ni bil bučno sprejet le pri gledalcih, ampak tudi pri profesionalcih, kot sta Leo Castelli in Arman, ki sta umetnike predstavila Hervéju Poulainu.
Od leta 1975 spreminjajo umetniki iz celega sveta avtomobile BMW v umetniške stvaritve in tako, preko programa Art Car, označujejo določeno obdobje ustvarjanja. Domovanje vseh avtomobilov BMW Art Car je muzej BMW v Münchnu.
Tudi drugi umetniški avto je bil BMW 3.0 CSL, ki ga je poganjal vrstni 6-valjni turbo motor, največja hitrost je bila 341 km/h. Za delo je bil izbran Frank Stella. Odločil se je, da pokaže tisto, kar je običajno skrito očem. Avto je obložil z milimetrskim papirjem in na karoseriji upodobil lepoto notranjega delovanja in duh inženirjev. Leta 1977 je Roy Lichtenstein na vratih naslikal sončni vzhod in sončni zahod. Sledili so drugi znani umetniki, med drugim tudi svetovno znani umetnik Jeff Koons. Prav Koons je leta 2010 poskrbel za enega najbolj vpadljivih izdelkov BMW. V BMW Art avtomobile je vrnil "pop umetnost" - vrnil se je torej na začetke Art avtomobilov. Poslikal je BMW M3 GT2 in dejal, da je želel z vsakim vlaknom izraziti idejo "Jaz sem hiter!" Zdi se, da na tem avtomobilu svetli barvni elementi kar letijo. Tudi, ko miruje, je avto videti, kot da bo speljal, kar poka od moči. Leta 2010 se je vozilo postavilo na štart slavne vztrajnostne dirke 24-ur Le Mansu. In množice so bile navdušene.
Tudi s slovenskimi registrskimi oznakami - tokrat iX
Svoj del k legendarnim umetninam so letos pristavili tudi pri slovenskem BMW, kjer so pripravili natečaj RE:DESIGN iX, v okviru katerega so ob petdeseti obletnici BMW-jevega umetniškega udejstvovanja mladim slovenskim ustvarjalcem ponudili, da po svoje interpretirajo zunanjost BMW-ja iX. Električnega športnega terenca, ki je "serijski prototip" vsega, kar imajo ali pa še bodo imeli prihodnji modeli znamke BMW.
Med sedemnajstimi predlogi umetnikov, mlajših od 35 let, je žirija, v kateri so bili BMW-jev vodja oblikovanja Domagoj Dukec, umetniška vodja Cukrarne in Galerije Tobačna Alenka Gregorič, član skupine IRWIN in prodekan AVA akademije za vizualno umetnost v Ljubljani Miran Mohar, umetnica in docentka na ALOU Unikatno oblikovanje Kristina Rutar in vizualna umetnica in akademska slikarka, članice KD 3kolektiva Maša Gala, izbrala tri zmagovalce.
Prvo mesto je pripadlo magistrskemu študentu ALOU v Ljubljani Urbanu Klinkonu, čigar delo z naslovom Skica tudi krasi dejanski BMW iX, ki smo ga imeli priložnost preizkusiti na cesti. In avto je na cesti opazen, deležni smo bili veliko dvignjenih palcev. Avtor je avtorsko risbo v primarnih barvah s pomočjo osnovnih likovnih prvin povezal v vizualno zanimiv in atraktiven končni videz avtomobila, je ugotovila žirija.
O svoji kreaciji je za Žurnal24 povedal, ali je navdih iskali tudi v kakšnem od preteklih avtomobilov kolekcije BMW Art Cars? "Iskal ali ne, nedvomno okolje in vse kar vizualno "konzumiram" vpliva na moje nadaljnje ustvarjanje. Si to, kar ješ."
Umetnik je, preden je narisal zmagovito skico raziskal dela BMW Art Cars in se prepričal, da se ne bi vizualno in konceptualno ponavljal. "Po obisku BMW Welt sem ob branju knjige o BMW Art Cars ugotovil, da je moj koncept blizu Franku Stelli in njegovemu BMW 3.0 CSL v letu 1976. Njegovo delo je "blueprint" vozila na končnem produktu. S tem se je priklonil vsem tehnologom, mehanikom in oblikovalcem. Moje delo pa je prva ideja oziroma vtis o avtomobilu, ki jo oblikovalec prvič utelesi v obliki skice. To skico sem umestil na končni produkt BMW iX," pravi Kinkon, ki ga je že od malih nog zanimala vsaka vrsta mobilnosti, naj bo to s kolesom, skejtom, motorjem ali avtomobilom. "Avtomobili so me vedno zanimali - vendar ne vse tehnološke zmogljivosti in specifike, temveč bolj zunanja oblika in notranje oblikovanje. Z BMW Art Cars sem bil prvič seznanjen v Srednji šoli za oblikovanje in fotografijo. Projekt se mi je zdel zanimiv, saj je visokotehnološko podjetje sodelovalo z vplivnimi umetniki in povezovalo mobilnost in tehnologijo z umetnostjo in vizualnim izražanjem. Kasneje sem bolj podrobno raziskal BMW Art Cars in njihove koncepte, kar je bistvo k boljšemu razumevanju kateregakoli umetniškega dela."
Seveda je opazoval tudi odziv okolice v poslikanem BMW iX. "Vozil sem se po ulicah Münchna in opazil, kako so ljudje s široko odprtimi očmi smehljaje opazovali avtomobil in ga fotografirali. V tistem trenutku sem se počutil kot v nekakšni reklami.
Takrat sem prvič uvidel odziv okolice. Vsakič, ko za svoje delo dobimo pozitivne odzive, smo zadovoljni in tudi jaz sem bil."
10 najljubših umetnin Urbana Klinkona iz Art Car kolekcije:
1. Andy Warhol: BMW M1 Group 4, 1979
2. John Baldessari: BMW M6 GTLM, 2016
3. Roy Lichtenstein: BMW 320 Group 5, 1977
4. Alexander Calder: BMW 3.0 CSL, 1975
5. Robert Rauschenberg: BMW 635CSi, 1986
6. Ken Done: BMW M3 Group A, 1989
7. Jenny Holzer: BMW V12 LMR, 1999
8. Jeff Koons: BMW M3 GT2, 2010