BMW je razgrnil zaveso iz svoje nove "najbolj nore" različice M avtomobila. Kratica CSL ima v zgodovini znamke poseben pomen. Gre za okrajšavo Competition, Sport, Ligthweight. In v 50-letni zgodovini M divizije je oznaka CSL pripadala le peščici avtomobilov, ki smejo hkrati zapeljati na javno cesto ali dirkališče.
Prav za priložnost praznovanja polstoletnice so v Münchnu pripravili novega CSL. BMW M4 CSL je maloserijska izpeljanka, v katero so vgradili ogromno dirkaškega znanja iz dirkaškega stroja M4 GT3.
Kako daleč jim je uspelo pripeljati avto z registrsko tablico, pove podatek, da gre trenutno za njihov najhitrejši serijski avto na progi Nürburgring, saj je 20,6-kilometrsko razdaljo predivjal v sedmih minutah in 20 sekundah. V tem času je moral pokazati vse svoje vrline obvladovanja ravnin in ovinkov.
Visoka šola tehnike izdelave, pogona in dizajna
Za ves svet bodo izdelali le tisoč primerkov M4 CSL. V vsakem je vgrajen šestvaljnik iz klasičnega M4. Temu pa so polnilni tlak na obeh turbinskih polnilnikih z 1,7 bar povečali na 2,1 bar, spremenili so tudi elektroniko. Tako zdaj zmore kar 405 kW (550 KM) in 650 Nm navora, ki seveda prideta do izraza pri visokih vrtljajih. Avto do 100 km/h pospeši v 3,7 sekunde, po 10,7 sekundah je že mimo 200 km/h.
Pri izdelavi glave trilitrskega motorja so si pomagali tudi s 3D tehniko tiskanja posameznih delov. Posebej sta prilagojena mazalni sistem in izpušni sistem, za prenos moči na zadnji kolesni par skrbi osemstopenjski športni Steptronic menjalnik. Izdatno so se posvetili nastavitvam podvozja in krmiljenja, serijske so karbonske zavore, zadnji diferencial je posebej prilagojen za dirkaške podvige.
Od zunaj bo CSL na daleč viden in razpoznaven od ostalih M4, saj so zanj prihranili posebne barvne kombinacije. V oči bode velika odprtina "praznih" ledvic, veliko karbonsko črne površine in rdečih poudarkov. Tudi logotip je posebej prilagojen za jubilejno 50. obletnico.
Avto bo na voljo v posebni sivi, beli ali črni barvi.
Napredna svetloba je še en tehnološki vrhunec avta. Prednja svetila za doplačilo uporabljajo lasersko tehniko, ki ob aktivaciji zasenčenega ali dolgega snopa ne sveti v beli, temveč rumenkasti barvi. Gre še za en poklon dirkaški tradiciji. Grafika zadnjih svetil je prav tako nekaj posebnega, prvič v avtomobilskem svetu so uporabili lasersko tehniko, ko svetloba "na površje" pronica skozi tanke pore, s čimer so ustvarili prav poseben svetlobni efekt.
Od navadnega M4 se CSL razlikuje še po nekaj pomembnih lastnostih. Predvsem so mu močno zmanjšali maso, ki zdaj znaša le 1.625 kilogramov. Razmerje med maso in močjo je tako zelo športnih 4,02 kg/kW. To so dosegli tako z izdatno uporabo lahkih materialov kot z odrekanjem vsemu, kar v avtu ni nujno potrebno. Sprednja sedeža sta dirkaška in iz ogljikovih vlaken, njuno nastavljanje je špartansko, po višini je na primer to mogoče narediti le v delavnici. Prilagojena sta za uporabo šesttočkovnega pasu.
Namesto zadnje sedežne klopi pa je zgolj polica z mrežo, pod katero lahko potnika odložita kakšen kos prtljage ali čelado. Samo na podlagi sedežev so maso zmanjšali za več kot 40 kilogramov, še 15 kilogramov lažji je zaradi uporabe zelo tenke in lahke zvočne izolacije. Ker nima klasične motorne maske ali preprog, niti avtomatske klimatske naprave, je avto lažji še za dodatne štiri kilograme.
Notranjost je v precejšnji meri odeta v alkantaro in obloge iz lahkih materialov. Voznik inma pred seboj dva velika digitalna zaslona, zraven pa še HUD zaslon. Poleg standardnih lastnosti v infozabavnem sistemu so tudi dirkaške aplikacije za merjenje časov in dosežkov za zaprti cesti. Asistenčni sistemi so zmanjšani na minimum, pozabite na radarski tempomat, še dvoconska klimatska naprava je le za doplačilo.