Kot smo nedavno pri Žurnal24 že poročali, so se na nevarnem odseku med krožiščema na relaciji Kamnik - Mengeš pojavile nove kameram podobne naprave. Služijo za merjenje hitrosti. Vendar pa prehitrim voznikom položnic še niso pošiljali, saj naprava ni imela potrebnih dovoljenj.
Na Uradu za meroslovje so zdaj objavili vest, da so na mengeški obvoznici 6. januarja letos izvedli prvo overitev merilnika hitrosti modela Celeritas MVD 2022. S tem lahko merilo stopi v uporabo.
Prometne nesreče so na mengeški obvoznici zelo pogoste. Prav na tem odseku je konec novembra prišlo do tragičnega čelnega trčenja, v katerem je ena oseba umrla.
Do čelnega trčenja je znova prišlo tudi na začetku decembra, k sreči se je končalo "le" s poškodbami udeležencev.
Na Direkciji za infrastrukturo so za Žurnal24 povedali, da je vlogo za izvajanje testnih meritev podalo slovensko podjetje Cestel iz Trzina, ki je z različnimi rešitvami za upravljanje in spremljanje prometnih tokov znano tudi v tujini.
"Gre za prvi tip merilnika hitrosti v Republiki Sloveniji, ki združuje hkrati dva načina merjenja hitrosti: merjenje povprečne hitrosti vozila na odseku ter merjenje hitrosti vozila v vstopni ali izstopni točki z uporabo Dopplerjeve radarske antene," pojasnjujejo pri Uradu, ki ima v Sloveniji pristojnost upravljanja z nacionalnim meroslovnim sistemom.
Spodnja shema prikazuje osnovni princip delovanja in sestavne dele novega merilnika.
Kako deluje novi merilnik hitrosti
Merilnik lahko hkrati deluje le v enem od omenjenih načinov merjenja. Pri sekcijskem načinu s pomočjo dveh kamer beleži vozila, ki prevozijo vnaprej znano razdaljo. Ob prehodu mimo prve točke se posname fotografija in sproži umerjena štoparica. Ko vozilo prevozi drugo točko, druga kamera posname fotografijo, program pa preračuna povprečno hitrost. Če je večja od dovoljene, merilnik zabeleži kršitev, v nasprotnem vse podatke o vozilu takoj izbriše. Konkretno merilnik pri Mengšu meri povprečno hitrost na približno 600 metrih razdalje.
V načinu radarja pa ima osrednjo vlogo antena, ki z valovanjem izmeri hitrost vozila, ko zapelje mimo naprave. Če je vozilo prehitro, kamera posname fotografijo in jo prek povezave pošlje v nadzorni center prekrškovnega organa.
Prednost takšne dvojne narave naprave je po pojasnilu urada v tem, da lahko uporabnik, torej policija oziroma mestno redarstvo, merilnik prilagaja glede na trenutno prometno situacijo oziroma signalizacijo. To ima pozitiven vpliv na povečanje pretočnosti prometa.
Široka uporabnost tehnologije
Ena od ključnih pridobitev tovrstnih naprav poleg povečanja prometne varnosti je razbremenitev človeških virov policije. Omenjeni odsek mengeške obvoznice je statistično zelo nevaren, samo jeseni sta se tam zgodili dve hujši prometni nesreči, ena z najbolj tragičnim koncem.
Kot še dodajajo na uradu, je takšen merilnik primeren tako za uporabo na avtocestah, na cestah izven naselij, pa tudi znotraj naselij.
Gre trenutno za edino delujoče sekcijsko merjenje hitrosti v državi, pa še to je le preskusne narave in ga bodo po zaključku testnega obdobja predvidoma marca odstranili.
Slovenija je že pred skoraj 20 leti začela z načrti o vpeljavi sekcijskega merjenja hitrosti, saj ima ta način glede na prakso v drugih državah veliko prednosti v primerjavi s točkovnim merjenjem, med drugim je varnejši in voznike spodbuja k spoštovanju omejitev na daljši razdalji. Dars si ob (ne)pomoči policije že skoraj desetletje neuspešno prizadeva vpeljati sekcijsko merjenje na določene odseke avtocest.
odlicno zdravilo za razne naduvane, prepotentne voznike bmw, audi.. se vec tovrstnih radarjev... slovencek je nevroticen , cefurcek pa naduvan... en kot drug sta sila nevarna v prometu za normalne voznike.
Naj mi nekdo obrazloži, zakaj je ta cesta tako zaplankana, kot bob steza?
Hitrost je le eden od dejavnikov, ki pa ga je najlažje meriti. In zato se pač ukvarjajo pretežno le še s tem. Nekaj je pač treba početi za plačo, mar ne? Vsaj dokler plebs ne bo odločneje (npr. na volitvah… ...prikaži večh ali z množičnim 'kolesarjenjem') zahteval, da državni organi pričnejo reševati in tudi rešijo za narodovo varnost, red in mir pomembnejše prioritete. Katerih se je v preteklih desetletjih nabralo kar preveč in to na stare 'dolgove'.