Avto
208 ogledov

Za velike potrebe

Citroën berlingo
1/21
Gregor Prebil
Citroënov praktičen in uspešen enoprostorec berlingo je pred kratkim doživel prenovo. Olepšave ga sicer nekoliko pomladijo, a ne toliko, da bi na trgu lahko konkuriral še štiri leta, kolikor časa na cestah videvamo aktualno generacijo. Vseeno ostaja preprost in praktičen, a bo moral v kratkem ponuditi več vsebine, saj se mu zelo približujejo bistveno cenejši konkurenti.

Prenovljeni berlingo prepoznate po modnih LED dnevnih svetilih pod glavnimi žarometi, ki so tako kot tudi maska vozila in odbijači nekoliko drugačni, na novo so oblikovali tudi platišča. Na testniku je bilo veliko kroma, na sredini spredaj in zadaj se sveti tudi nov logotip, a morda še najbolj izstopa nova jadransko modra barva. Oblikovalci so ga torej olepšali le toliko, da se spopada z današnjimi trendi, vzrok pa je verjetno tudi ta, da berlingo ne osvaja z obliko, pač pa še vedno z enostavnostjo, prostornostjo in uporabnostjo. In te mu nikoli ni manjkalo, težava je le, da dobiva vse večjo konkurenco, tudi bistveno cenejšo. A o tem v zaključku testa.

Oprema tendence za manj zahtevne

Citroën berlingo | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Testirali smo različico multispace, z dvojimi serijskimi drsnimi vrati za lažje vstopanje zadaj, ki niso električno pomična, a tega niti nismo pogrešali, saj odpiranje in zapiranje kljub večji teži od klasičnih vrat poteka lahkotno, za nameček so priročna, ko moramo na zadnji sedež posaditi otroka. Slabost je, da so drsna vrata dolga, prav tako so ogromna vrata prtljažnika, zato je treba iskati velike parkirne prostore. Pred nakupovalnimi centri še gre, težje je v mestnih jedrih, kjer je treba parkirati pred šolo ali vrtcem. Pogrešali smo vsaj dvižno zadnje steklo, ki je na voljo v naslednjem opremskem paketu.

Zadaj je deljiva klop in ne ločeni sedeži. Tako kot spredaj se sedi visoko in zato pregledno. Sedeži z novo tkanino so udobni tudi za dolge poti, a nekoliko premalo podpirajo ledveni del, pohvalno pa ima tako voznikov kot sovoznikov sedež svoje naslonjalo za roko.

Notranjost testnika je bila prilagojena manj zahtevnim voznikom, ki stavijo predvsem na udobje in prostornost. Plastika je všečno dvobarvna, a manj privlačna in večinoma trda, monotonost nekoliko razbijejo sivi merilniki, ki pa so tudi slabše berljivi. Odlagalnih površin in predalov je sicer veliko, a vsi niso priročni. Tako testnik na sredini med obema sedežema ni imel velikega predala, so pa zato odlagalne površine v stranskih vratih, na sredinski konzoli, velik predal je nad glavo spredaj, pogrešali pa smo odlagališča za pijačo.

Izbrali bi najbolje opremljeni model

Citroën berlingo | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Nasploh je imel testnik z drugim od štirih paketov opreme (tendence) zgolj najbolj nujno opremo. Tako je imel izklopljivi ESP, ne pa tudi tempomata, niti parkirnih senzorjev, ki so pri tako velikem avtomobilu nujni. S solidno avdio napravo se upravlja z obvolansko ročico, avtomatska klima stane dodatnih 500 evrov, a se tudi v vročih dneh dobro kosa s segreto notranjostjo. Če pogledamo na cenik, hitro ugotovimo, da za dodatnih 1.350 evrov dobimo najboljšo opremo exclusive, zato se po sestavljenih paketih dodatkov ne izplača posegati. Exclusive ponuja skoraj vse, kar smo na testniku pogrešali: tri samostojne sedeže v drugi vrsti, odlagalno konzolo med prvima sedežema, avtomatske prednje brisalce, vzdolžne strešne nosilce, avtomatsko klimatsko napravo, električna preklopna ogrevana zunanja ogledala, regulator in omejevalnik hitrosti …

Prtljažnik je ogromen in uporaben, prostornina pa je od 675 do 3.000 litrov. Širok je 120 centimetrov, globok pa 99 centimetrov. Največja dolžina je 1,5 metra, uporabna višina pa 125 centimetrov. Berlingo je uporaben družinski avto, ki se ga lahko uporablja tudi v službene namene.

Turbodizel kos svoji nalogi

Turbodizelski 1.6 HDi motor z 68 kilovati moči (92 KM) povsem zadosti potrebam večine voznikov. Ni športnik, a je dovolj zmogljiv, da se kosa z maso dobre tone in pol, voznik pa ima občutek, da je pod pokrovom večja konjenica kot na papirju. Na odprti cesti je poraba s šestimi litri ugodna, v mestih je za dva litra višja, na avtocesti pa mu porabo, nižjo od sedmih litrov, onemogoča petstopenjski ročni menjalnik, ki ima za tovrstno vožnjo kljub dolgim hodom prestavo premalo, hkrati pa se ne more pohvaliti z najboljšo natančnostjo. Na izbiro je sicer tudi robotiziran šeststopenjski menjalnik, a bi mi vseeno raje ostali zvesti svojemu prestavljanju. V povprečju smo namerili porabo 6,5 litra na 100 prevoženih kilometrov. Podvozje sicer ni francosko mehko, a je požiranje neravnin udobno. Nagibanja v ovinkih je zaradi oblike karoserije veliko, podvozje pa v notranjost prinaša hrup.

Citroën berlingo | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Cena berlinga se z dodatki iz osnovnih 18.400 evrov ustavi pri 19.310 evrih. Toliko stane avto za štiričlansko družino z vsemi potrebnimi rekviziti za dopust in s psom. Ni malo, če gre soditi po konkurenci romunske Dacie v lasti Renaulta, ki bo kmalu ponudila podobno vozilo dokker, ki je še bolj prostorno in ponuja vse in še več kot testni berlingo. Tudi ekran na dotik z navigacijo, in to za nekaj tisočakov nižjo ceno. Kljub temu je s popusti, ki jih ponujajo, berlingo še vedno racionalna izbira, a se sedanji generaciji čas počasi izteka. V bližnji prihodnosti bo treba ponuditi še kaj več, ne le prostoren prtljažnik, uporabnost in centimetrsko udobje.

Podatki o vozilu: citroën berlingo multispace tendance 1.6 Hdi 90
Motor: štirivaljni, turbodizelski
Prostornina: 1.560 cm3
Najvišja moč: 68 kW (92 KM) pri 4.000 vrtljajih na min.
Navor: 230 Nm pri 1.750 vrtljajih na min.
Poraba na testu: 6,5 litra/100 km (mešani cikel), izpust 135 g CO2/km
Zmogljivosti: 161 km/h, 14,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4.380 x 1.810 x 1.800, medosna razdalja 2.730
Prtljažnik (v litrih): 675–3.000
Cena (v evrih): 18.400 (osnovni)/19.310 evrov (testni)

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.