Avto
6007 ogledov

Zakaj se Evropa boji poceni kitajskih volkswagnov?

Volkswagen logotip Profimedia
Volkswagen je začel s Kitajske izvažati poceni avtomobile, ki pa se jih v Evropi bojijo "kot hudič križa".

Volkswagen je v zadnjih mesecih odkrito priznal, da lahko na Kitajskem avtomobile, vključno z električnimi, proizvaja za pol manjše stroške kot v Evropi. Poleg tega jih ne proizvaja le ceneje, ampak jih lahko tudi precej hitreje razvija. Evropa žal od tega priznanja ne bo imela velikih koristi.

Volkswagnovi avtomobili, ki jih proizvaja na Kitajskem, si že utirajo pot na mednarodne trge. Prve bencinske limuzine so že naprodaj na Bližnjem vzhodu, podjetje pa že ocenjuje tudi trge v jugovzhodni Aziji in državah v razvoju. Evropa pa za Volkswagnove kitajske izdelke ostaja tabu.

Volkswagen ID.7 | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Kitajski direktor za tehnologijo Thomas Ulbrich je v uradni izjavi pojasnil, da kitajskih modelov v Evropsko unijo ne morejo izvažati zaradi razlik v elektronski arhitekturi in softverski tehnologiji inteligentnih vozil. Na prvi pogled se to sliši razumno, saj imajo na Kitajskem drugačne standarde, zahteve in homologacijske postopke.

Strah pred uničenjem evropske industrije

Vendar pa Kitajska tehnološko ne zaostaja za Evropo in njen avtomobilski trg je med najbolj tekmovalnimi na svetu. Kitajski kupci imajo pogosto celo večja pričakovanja od evropskih, ko gre za softver, opremo in pametne funkcije. Na področju električnih avtomobilov pa kitajske znamke postavljajo merila. Enako velja tudi za hitrost razvoja, integracijo umetne inteligence, infotainmenta ter avtonomnih sistemov vožnje. Težko bi torej verjeli, da je razlog za ovire pri prodaji Volkswagnovih kitajskih modelov zastarela tehnologija.

Pravi vzroki so verjetno drugje. Volkswagen bi z uvozom poceni avtomobilov s Kitajske lahko razdejal evropsko avtomobilsko industrijo, vključno s svojimi evropskimi obrati. Glede na to, da je proizvodnja v Evropi veliko dražja kot na Kitajskem, razvojni postopki pa počasnejši, bi uvoz avtomobilov s Kitajske takoj povzročil padec cen in marž. To bi bilo usodno za evropske tovarne, ki ne bi bile sposobne enakih in enako kakovostnih avtomobilov izdelati za pol cene.

Nekaj nemških zasebnikov je kitajske volkswagne že poskušalo uvažati v Nemčijo. Za poceni avtomobile je med kupci vladalo veliko zanimanje. Posledica pa so bile policijske racije in zaplembe vozil. Volkswagen torej Evropo varuje pred svojimi lastnimi avtomobili. S tem varuje svoje evropske dejavnosti, hkrati pa pred propadom tudi dejavnosti drugih evropskih znamk.

Volkswagen ID. Unyx 08 | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Pol ceneje

Kaj bi lahko pomenil uvoz kitajskih volkswagnov v Evropo, povedo številke. Volkswagen ID.3 na Kitajskem stane okrog 15 do 18 tisoč evrov, v Evropi pa se cene začnejo pri 30 tisoč evrih in segaj do 40 tisoč evrov. Podobne razlike s tudi pri avtomobilih s termičnimi motorji. Tiguan denimo v Evropi stane 30 tisoč evrov in več, na Kitajskem pa je na voljo za 15 do 20 tisoč evrov.

Volkswagen je sicer pred časom objavil,  da lahko prvikrat v zgodovini nove avtomobilske platforme in tehnologije razvije in zanje tudi pridobi odobritve na Kitajskem brez sodelovanja Nemčije. V mestu Hefei na Kitajskem so investirali milijarde evrov v novo proizvodno in inovacijsko središče. Investicija je bila del strategije "Na Kitajskem za Kitajsko", s katero poskušajo spet pridobiti tržni delež, ki so jim ga vzeli kitajski tekmeci, ter pospešiti sprejemanje odločitev in razvojne procese.

To pomeni, da se Volkswagnovo težišče počasi premika proti Vzhodu in da najboljši in najbolj sodobni volkswagni ne bodo več rezervirani za Evropejce. Kitajci bodo očitno lahko kmalu kupili nove tehnologije za ugodne cene, Evropejci pa bomo drago plačevali ohranjanje starih tovarn in dragih razvojnih procesov.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 13
  • DasAuto 14:32 15.december 2025.

    Avto industrija v evropi je že dolgo balonček, ki samo čaka, da poči... vse je totalno prenapihnjeno s cenami glede na konkurenco. Za tak denar bi vsaj kupec pričakoval res dobro kvaliteto, ampak na žalost plača samo še ime, kvalitete ...prikaži več pa že kar nekaj časa več ni... Na tak način rabimo kitajce, da malo streznijo evropske proizvajalce in predvsem trgovce, da začnejo malo bolj kvalitetno in cenovno primerno prodajat... kar se sedaj dela, že konkretno meji na meji prodajanja megle...

  • Avatar karjola
    karjola 13:22 15.december 2025.

    pa to vemo že dolgo da kitajc dela napol zstojn. blok motorja bo naredu iz krompirja ali repe.

  • atamama 08:43 15.december 2025.

    Kaj se je novinarju utrgalo? Da, da je končno povedal to, kar že vem nekaj let? Pa so skrivali ceno za fasado opreme in ne vem še kaj? ID3 bolje izdelan, več opreme za več kot 1/2 cenejši. Ja to ...prikaži več je realnost. Ali pa feedback. Česa? Samokaznovanja, ali korupcije pri izbiri dobaviteljev energentov in surovin??