Vodstvi avtomobilskih proizvajalcev Renault in Nissan sta po več mesecih napornih pogajanj potrdila obsežno spremembo razmerij v 24-letnem partnerstvu, poroča francoska tiskovna agencija AFP. Renault bo zmanjšal svoj delež v Nissanu s 43,4 na 15 odstotkov, slednji pa bo prevzel 15-odstotni delež v Renaultovem podjetju za električna vozila Ampere.
Podjetji sta napovedali tudi skupne projekte v Latinski Ameriki, Indiji in Evropi za izdelavo vozil, od poltovornjakov do mestnih terencev in električnih kombijev, povzema STA.
V Renaultu, ki ga vodi Luca de Meo (na spodnji fotografiji) so prenovljeni dogovor potrdili v nedeljo, v Nissanu pa danes, torej točno en teden po uradni napovedi novega sporazuma.
Z dogovorom avtomobilska proizvajalca "odpirata novo poglavje v svojem partnerstvu", so danes sporočili iz podjetij.
Renault ne bo takoj prodal preostalega 28,4-odstotnega deleža v Nissanu, temveč bo te delnice prenesel na francoski sklad, ki naj bi imel "nevtralizirane" glasovalne pravice za večino odločitev, vendar bi ekonomske pravice (dividende in prihodki od prodaje delnic) do prodaje teh delnic še vedno v celoti šle v korist skupini Renault.
Prodane bodo, ko bo to za Renault "komercialno upravičeno", pri čemer bo imel Nissan pravico do prve ponudbe, navaja AFP.
Buren začetek, burno nadaljevanje
Partnerstvo med Renaultom in Nissanom se je začelo leta 1999, ko je Renault Nissan rešil pred stečajem. Leta 2016 se je zavezništvu pridružil še japonski Mitsubishi, ki je bil prav tako v težavah. Nissan je prevzel 34 odstotni delež v tej družbi.
Odnosi v zavezništvu so se poslabšali leta 2018 po aretaciji Nissanovega prvega moža Carlosa Ghosna zaradi obtožb o zlorabi sredstev podjetja, pranja denarja in korupcije. Ghosn, ki je z Japonske pobegnil v Libanon, že od začetka postopka vztraja, da je žrtev zarote, s katero bi preprečili tesnejše povezovanje trojice avtomobilskih proizvajalcev.
Pogovori o spremembi odnosov v zavezništvu so ves čas potekali za tesno zaprtimi vrati, so pa viri razkrili, da Nissan in Mitsubishi zaradi pomislekov o zaščiti intelektualne lastnine nasprotujeta Renaultovemu načrtu za partnerstvo s kitajskim Geelyjem.
Renault, ki ima tovarno tudi v Novem mestu, je namreč napovedal delitev posla na družbo Ampere, namenjene razvoju električnih avtomobilov in z njimi povezane infrastrukture, ter ločeno podjetje, ki bi v partnerstvu z Geelyjem razvijalo bencinska, dizelska in hibridna vozila.
Analitiki so preoblikovanje partnerstva opisali kot način za krepitev zaupanja med obema avtomobilskima proizvajalcema, zlasti po škandalu, ki ga je povzročil Ghosn.
V današnji skupni izjavi so navedli, da prenova "utira pot obnovi in krepitvi 24-letnega partnerstva, ustvarjanju novega agilnega duha in izkoriščanju pionirskih tehnologij vseh treh članic zavezništva," še poroča AFP.