Avto
21591 ogledov

Znano, zakaj so nekateri popularni modeli izginili iz slovenskih cenikov

Touran Anže Petkovšek
Pomanjkanje polprevodnikov je zdesetkalo proizvodne linije tovarn z avtomobili, vojna v Ukrajini pa bo boj za vsak avto, ki bo končal v prodajnem salonu, tudi slovenskem, še zaostrila. Nekateri priljubljeni modeli so že izginili s cenikov.

Ob robu predstavitve prenovljenega volkswagna T-roc, ki je trenutno najbolje prodajan model nemškega proizvajalca v Sloveniji (predstavitev bomo objavili v sredo) je direktor Volkswagna v Sloveniji Marko Škriba pojasnil izzive, s katerim se uvozniki in prodajalci z novimi vozili spopadajo – gre za veliko pomanjkanje vozil na trgu, ki bo zaradi vojne v Ukrajini še zaostreno. Situacija je edinstvena do zdaj, zato so tudi napovedi za prihodnje nehvaležne.

Dizel Prelomni trenutek Avto Prelomni trenutek: To se dizlom še ni zgodilo

(Pre)dolge čakalne dobe na nov avto

Pomanjkanje polprevodnikov že več kot leto dni močno pesti avtomobilske uvoznike, ki se borijo za vsak avtomobil, ki ga dobijo iz tovarne, pri čemer se dobavni roki tako daljšajo, da so bili prisiljeni sprejeti nepriljubljene odločitve in celo umakniti določene modele s cenikov. Čakalne dobe so postale nerazumno dolge, tudi več kot leto dni. Tako pri Volkswagnu trenutno na ceniku ni mogoče dobiti limuzinskega passata (čakajo na prenovljen model), pa tudi priljubljenega družinskega enoprostorca tourana in večji SUV touareg. Nekaj časa je bila motena prodaja električnega ID.3, ki tudi čaka na prenovo.

Volkswagen ID.5 | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Na ceniku dražja in bolje opremljena vozila

Karte so se premešale, na kar nakazuje izjava Škribe, ki pravi, da se je že kazala luč na koncu tunela za VW golfa, a ga trenutno zaradi težav pri dobavi skoraj ne najdemo več na lestvicah najbolje prodajanih vozil pri nas. "Če bi bile razmere normalne, bi bil to najbolje prodajan model pri nas," pravi Škriba, ki na naše vprašanje, ali za slovenske kupce predstavlja težavo, da tovarna omejuje in ukinjajo proizvodnjo najcenejših in najmanj donosnih opremskih različic, cena najcenejšega VW golfa se pri nas na ceniku začne pri 27.620 evrih, odgovoril, da ne. "Slovenski kupci izbirajo vsaj srednjo opremo, tako pri T-rocu kot pri golfu, zato to ni težava. Pri nas prodano le okoli tri odstotke osnovnih različic."

VW Golf Variant | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Naročite čim bolj razširjeno barvo in opremo

Škriba pravi, da to, kar je bila njihova največja prednost do zdaj, postala največja hiba - to je individualizacija. Avtomobilski proizvajalci so zadnja leta kupce nagovarjali z individualizacijo avtomobila po specifičnih željah glede oblazinjenja, barve, izgleda platišč, opreme … Zdaj pa ob pomanjkanju surovin in materialov tovarna glede na zalogo odloči sama, ali lahko tak avto izdela, ali ne in ga uvrsti na čakalni seznam. Prodajalci bi danes raje videli, če bi bil nabor barv, platišč in podobnega, čim bolj omejen, zato je več možnosti, da čim prej dobite avto, ki ga želite imeti, da izberete bolj pogosto barvo in opremo.

Nakup avtomobila preko interneta Nova rešitev Avto Avtomobile bomo plačevali povsem drugače

Letošnji februar je v primerjavi z lanskim po prodaji novih vozil v Sloveniji bistveno slabši tudi zaradi majhnih zalog vozil, ki jih imajo prodajalci.

Volkswagen T-roc | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Boj za SUV-je, večje povpraševanje po elektriki

"Vsi se borimo za SUV vozila," je priznal Škriba. Nič čudnega, saj SUV vozila pri nas obsegajo že 60 odstotkov trga. Direktor Volkswagna priznava, da jih zelo skrbi vojna v Ukrajini, saj imajo avtomobilski proizvajalci v Ukrajini številne dobavitelje, ki že zmanjšujejo proizvodnjo, ali pa jo v celoti zapirajo. Že danes je velika težava na avtomobilskem trgu predvsem pri tistih, ki avto potrebujejo takoj in to specifično za opravljanje svojega posla - na primer obrtniki, pa tudi predelovalci vozil, v na primer reševalna vozila. Poteka boj za vsako vozilo, zato bo manj tudi prijav na razne javne razpise (policija, vojska, javna uprava).

Nakup avtomobila Analiza Avto Analiza: Velikanske spremembe potrošnikov pri nakupu novih vozil

Škriba je na naše vprašanje, ali lahko tako kot lani, ko so se avtomobili znamke Volkswagen podražili kar trikrat, tudi letos pričakujemo dvig cen, dejal, da pri T-rocu, ki so ga pravkar predstavili jamčijo ceno, če ne pride do rasti večje od petih odstotkov, tovarna pa jim je zagotovila, da bodo cene ostale enake.

Veseli jih tudi, da je več dinamike na trgu električnih vozil, saj je bilo v prvih dveh mesecih pri nas registriranih okoli 300 vozil. To nakazuje, da bi letos po stagnaciji lani, ko je bilo podobno kot leta 2020 prodanih okoli 1.800 povsem električnih vozil, letos trg zrasel za dodatnih 700 vozil na skupaj 2.500 vozil.

VW ID.4 GTX | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Nekoliko začudeni so bili tudi nad potezo Vokswagna, saj je tovarna reklamirala, da bo spet proizvajala mali električni model e-up, ki je bil pred leti pri nas na prodaj za atraktivno ceno okoli 12.000 evrov. To ceno so zagotovili zaradi posebne reklamne ponudbe tovarne, svoj popust so primaknili tudi trgovci in pa država v obliki subvencije, ki je bila še 7.500 evrov. E-up! se pri nas niso odpovedali, vendar pa ga vsaj na začetku namerava Volkswagen prodajati na izbranih trgih, predvsem nemškem. Je pa Škriba zagotovil, da si ne moremo več obetati cen, kot je bila na začetku z vsemi subvencijami in popusti. Polna cena E-up bi bila danes brez subvencij okoli 27 tisoč evrov.

Ferrari F8 tributo Luksuz Avto Prodaja avtomobilov pri nas dokaz, da kriza ni za vse enaka

Največje povpraševanje v Sloveniji pri znamki Volkswagen bo tako letos po kompaktnih modelih T-roc, T-cross in polo. Tovarna je za letos obljubila vsaj 1.000 kompaktnih SUV-jev T-roc, podobne številke pa se vrtijo tudi za oba ostala navedena kompaktna modela.
 

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.