Kranj
17458 ogledov

Nova železnica Kranj - Ljubljana: Porušiti bo treba 25 stanovanjskih objektov

Kranj, železniška postaja, tiri, vlak,
1/4
M. Ha.
Ob objavi državnega prostorskega načrta za nadgradnjo železniške proge Kranj-Ljubljana so se oglasili prebivalci Struževega, ki nasprotujejo objavljeni trasi. Proti pa so tudi v Mednem in Stanežičah.

Po dobrem letu dni je država le pripravila in objavila državni prostorski načrt za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj. Na Ministrstvu za infrastrukturo poudarjajo, da je nadgradnja železniške proge med Kranjem in Ljubljano ključna za izboljšanje prometne povezave med severnim delom države in prestolnico. Državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo Andrej Rajh je dejal: "V Sloveniji vlagamo velika sredstva v obnovo železniškega omrežja. Gorenjska proga si po več desetletjih zanemarjanja zasluži celovito obnovo. S tem projektom želimo povečati prometno varnost, hitrost, udobje in frekvenco vlakov." Dodal je še, da bo z uvedbo dvotirne proge mogoče doseči, da bodo Kranjčani v le 15 minutah prišli iz centra Kranja v center Ljubljane.

V teh dneh potekajo javne predstavitve. Včeraj je tako potekala v prostorih Mestne občine Kranj. Župan Matjaž Rakovec je na njej izpostavil pomembnost projekta za celotno Slovenijo in poudaril, da je ministrstvo pokazalo pripravljenost na dialog in prilagoditve. "Gre za res izredno velik projekt, izredno pomemben ne samo za občane Kranja, ampak za celo Slovenijo. Verjamem, da bo na koncu korist zelo velika za vse prebivalce," je dejal Rakovec. Dodal je še, da bo projekt izboljšal prometne povezave in zmanjšal pritiske dnevnih migracij. "S tem projektom bomo ne le izboljšali povezavo z Ljubljano, ampak tudi olajšali vsakodnevne migracije in zmanjšali prometne zastoje. To bo velika pridobitev za naše mesto in okolico."

vlak, slovenske železnice, nogomet, uefa | Avtor: Profimedia Profimedia

V Struževem vre

Ko je lani v javnost prišla novica, da bo država nadgradila železniško progo Kranj-Ljubljana z izgradnjo drugega tira, je trasa dvignila kar nekaj prahu, predvsem med prebivalci Orehka v Kranju. Nova proga naj bi po prvih podatkih potekala skozi naselje Orehek, posledično pa naj bi morali porušiti več hiš. Na koncu je država s strokovnjaki odločila, da bo trasa potekala pod Laborami, skozi novozgrajeni predor, o čemer smo že pročali.

Sedaj pa so se oglasili prebivalci Struževega. Kot so povedali, jih o načrtih in trasi, ki bo močno vplivala tudi nanje, niso ustrezno obveščali. Tudi na javni predstavitvi v Kranju so dejali, da bo trenutni predlog za vedno spremenil kvaliteto njihovega bivanja, in sicer zaradi onesnaževanja, hrupa in podobno. Izpostavljajo predvsem nov most čez reko Savo in traso proge skozi Struževo, kjer naj bi potekal tovorni promet, gradnjo dodatnega tira in širitev obstoječe proge, Struževo naj bi dobil tudi svoje postajališče, na polju pa naj bi zrasla nova postaj za tovorni promet.

Eden izmed vidikov projekta je tudi rušenje stanovanjskih objektov. Na celotni trasi bodo morali porušiti okrog 25 stanovanjskih objektov, v Kranju in Naklem pa kar 11. Državni sekretar Rajh je pojasnil: "Projektanti se trudijo čim manj vplivati na življenja ljudi, in to kar je ostalo, je očitno tisti minimum, ki se mu ni mogoče izogniti. Številne objekte, tunele in pokrite prekope pa gradimoravno s ciljem, da zmanjšamo vpliv na okolje in ljudi." Ob tem je povedal je trasa sedaj v grobem določena, so pa možne manjše prilagoditve ali drugačne tehnične rešitve. "Zavedati se moramo, da državni prostorski načrt ni izvedben načrt, ampak v bistvu poda koridor, v katerem se bo trasa nahajala. Torej, v bistvu so meje državnega prostorskega načrta tudi meje možnih sprememb."

Tudi župan Rakovec je priznal, da je to eden izmed najtežjih delov projekta: "Razumemo, da so rušitve boleče za prizadete družine. Ob tem zagotavljamo, da bo vsak, ki bo moral zapustiti svoj dom, prejel ustrezno nadomestilo ali možnost novega bivališča. Na koncu moramo gledati širšo sliko in koristi, ki jih bo ta projekt prinesel vsem prebivalcem Kranja in Slovenije." Glede kmetijskih zemljišč pa je dodal: "Na skupen sestanek bomo povabili predstavnike krajevnih skupnosti od Žabnice do Struževega. Naš največji izziv je, da zadržimo kmetijske površine oziroma da država najde ustrezne nadomestne površine. Do konca julija imamo čas in skupaj bomo oblikovali predloge. Vsak tak poseg v prostor je lahko boleč, predstavniki države pa so danes tukaj zato, da nas poslušajo in v največji meri upoštevajo."

Vlak (Slovenske železnice) | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Ogorčeni so tudi v Mednem in Stanežičah

Glede državnega prostorskega načrta za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj se je v imenu prebivalcev Mednega in Stanežič na nas obrnila tamkajšnja prebivalka. Kot je povedala, prebivalci Mednega in Stanežič o trasi hitre železniške proge, ki bo potekala mimo njih, niso  bili ustrezno obveščeni. Za traso naj bi izvedeli šele, ko so se začele izvajati geološke raziskave. Ob tem je izpostavila, da nova evropska direktiva zahteva najširšo participacijo ljudi v vseh fazah odločanja, kar tukaj ni bilo upoštevano.

V Mednem in Stanežičah poudarjajo, da trasa poteka po najboljših kmetijskih zemljiščih in na območju vodovarstvenega območja visoke stopnje. Poleg tega naj bi proga potekala le nekaj deset metrov od hiš, postavljena pa naj bi varovalna ograja, ki je precej nižja od tiste ob avtocesti, čeprav naj bi vlaki po novi železniški progi peljali okrog 160 kilometrov na uro. Prav tako naj bi bila rekonstruirana sedanja regionalna cesta Medvode- Ljubljana, po njihovih podatkih pa naj bi bila ukinjena cesta v zaledju pri Stanežičah. Prav zato predlagajo, da se namesto gradnje nove trase obstoječa železniška proga optimizira, kar bi zmanjšalo vpliv na okolje in izboljšalo prometne povezave brez večjih posegov. Po njihovih besedah bi tako lahko dosegli podobne rezultate brez uničevanja narave in motenja lokalnega prebivalstva.

Na Ministrstvu za infrastrukturo so v prvem odzivu prebivalce predvsem povabili na javne predstavitve. Danes ob 17.00 bo v Kulturnem domu Medvode, v četrtek, 20. junija, ob 17.00 pa še v prostorih Osnovne šole Hinko Smrekar v Ljubljani. So pa nam obljubili odgovore na naša vprašanja. Ta smo poslali tudi na Mestno občino Ljubljana. Na njihove odgovore prav tako še čakamo.

Tiri, železniška proga, železnica GORENJSKA Gorenjska Kranj dobiva podzemno železnico Kranj, železniška postaja, tiri, vlak, ŽELEZNICA Gorenjska Rušenje hiš zaradi gradnje železnice v Kranj? Tako odgovarja ministrica!
Komentarjev 10
  • yanes 18:25 19.junij 2024.

    Ogorčeni v Stanežičah..Kaj res? A ti ljudje mislijo, da bodo večno uživali privilegije primestnega naselja? V naslednjih 10 letih bo tam zraslo novo mega stanovanjsko naselje ranga Štepanjc, ki zagotovo potrebuje tirno povezavo s centrom Ljubljane. A bo tistih 500 ...prikaži več vrlih Stanežičanov prepovedalo gradnjo naselja in nagnalo nove prebivalce ali kaj? Pa kakšna ganljiva skrb za kmetijska zemljišča. Ko se gradijo to. "razvojne osi" . beri mega nepotrebne AC se nihče ne pritožuje.

  • Kmodri_ 19:36 18.junij 2024.

    A do Jesenic bo pa podzemna? No, saj Kitajci lahko zgradijo heliodrom za !steče avte!

  • Naklonsky 15:28 18.junij 2024.

    “V Sloveniji vlagamo velika sredstva v obnovo železniškega omrežja..”. Da, stotine milijonov v obnovo železniških postaj močno dvomljivih cen takšnih obnov!