Začelo se je leta 1986 s predstavitvijo prvega modela, ki je temeljil na seriji E30. Pod pokrovom
je imel motor, ki je razvil 147 kW/200 KM, kar je bilo dovolj, da je z mesta do 100 km/h pospešil v
6,7 sekunde. M3 je bil skupek tehnologij športnega porekla – od amortizerjev, zavor s
serijskim ABS-om do samoventilirajočih diskov. Ekskluzivna tehnologija in izredne vozne lastnosti
so imele tudi svojo ceno. Prvi M3 je stal takratnih 58.000 nemških mark, kar je bilo za 14.700 mark
več od naslednje najdražje BMW-jeve trojke, 325i cabrio.
Večja konjenica za drugo generacijo
Naslednja generacija je bila narejena na osnovi serije E36, na tržišče pa je prišla
leta 1992. Na prvi pogled povsem običajna trojka, brez ogromnih spojlerjev in platišč, je bila
povsem drugačna, ko si dvignil pokrov motorja. To je bil prvi M3 z vrstnim šestcilindrskim
motorjem, ki je avto zaznamoval za vse čase. Iz motorja prostornine treh litrov je razvil največjo
moč 210 kW/286 KM in vrtilni moment 320 Nm. Za svoje čase neverjetno napreden avtomobil je bil
opremljen z elektroniko, ki je lahko obdelala prek 20 milijonov operacij v sekundi. Pospešek
do stotice je bil le šest sekund, kazalec hitrosti pa se je ustavil na elektronsko omejenih 250
km/h. Leta 1997 je bil predstavljen prvi sekvenčni menjalnik v velikoserijskemu avtomobilu. Kljub
začetnim dvomom je dobršen del kupcev izbral prav omenjeni menjalnik SMG.
|
|
Paša za oči z dodatkom adrenalina
Tretja različica je premiero doživela leta 2000. Čeprav je na prvi pogled videti kot izvedba serijskega modela, njene sposobnosti nikogar ne pustijo ravnodušnega. Iz 3246 kubičnih centimetrov ob pomoči tehnologije Formule 1 motor razvije 252 kW/ 343 KM, kar zadostuje za "šprint" do 100 km/h v 5,2 sekunde, motor pa vrsto let slovel kot najboljši na svetu. Bavarci so se poleg motorja posvetili tudi obesi. DCS (bolj znan kot ESP) je vgrajen serijsko, pri močnem pospeševanju pa je zelo koristen tudi samozapirajoči diferencial na zadnji osi.
Na vidiku je že novi M3. Sodeč po najavah bo osemvaljni motor močnejši in hitrejši kot katerikoli do sedaj. Ob tehnologiji 21. stoletja, kot sta brake energy regeneration in elektronbsko nastavljivi amortizerji, se bo M3 tudi tokrat brez dvoma uspešno zoperstavil tekmecem iz Stuttgarta (Mercedes) in Ingolstadta (Audi).