V mesecu novembru je tržni inšpektorat zaradi podražitev živilskih izdelkov in vse bolj agresivnega
oglaševanja, s katerim želijo trgovci z živili pridobiti kupce, vršil poostren nadzor nad
oglaševalskimi akcijami trgovcev. Pregledal je 195 prodajaln po vsej Sloveniji in nepravilnosti
oziroma kršitve ugotovil v 80 prodajalnah. Tržni inšpektorji na osnovi ugotovljenega že ukrepajo,
je zapisano na spletni strani inšpektorata.
Zakon o varstvu potrošnikov predvideva kazni od 4172 evrov do 20.864 evrov za samostojnega
podjetnika, od 12.518 evrov do 41.729 evrov za pravno osebo in od 1251 evrov do 4172 evrov za
odgovorno osebo pravne osebe oziroma samostojnega podjetnika, kot tudi upravne ukrepe v smislu
začasne prepovedi zavajajočega oglaševanja. Na osnovi ugotovljenih nepravilnosti oziroma kršitev so
inšpektorji za zdaj izrekli 46 ukrepov. Od tega je bilo izdanih 30 upravnih ukrepov in 16
prekrškovnih ukrepov.
Posamezni postopki še tečejo, zato bodo v prihodnjih dneh izdani še nekateri dodatni ukrepi.
Poleg tega pa bodo v skladu z oceno tržnega inšpektorata, da je treba z nadzorom nadaljevati tudi v
prihodnje, inšpektorji tudi v prihajajočih mesecih spremljali oglaševalska sporočila trgovcev.
Pod drobnogled so vzeli tudi označbe na policah
Tržni inšpektorji so pregledali tako tiskane oglase, ki so jih trgovci poslali na domove
potrošnikov, kot tudi označbe oziroma napise, ki se v vedno večjem številu pojavljajo na in ob
prodajnih policah v posameznih prodajalnah. V sklopu nadzora so inšpektorji ugotavljali
nepravilnosti oziroma kršitve, ki so se nanašale na prav vse prodajalne posamezne družbe. Najbolj
zavajajoča so različna poimenovanja akcij, ki jih uporabljajo družbe (prva cena, mega cena, vsak
dan nizka cena, blokirane cene, najcenejši v Sloveniji, trajno nizke cene, stop inflaciji in
podobno) in jih po navedbah inšpektorata ne razumejo niti zaposleni v družbi niti potrošniki.
Dejstvo, da družbe uporabljajo termine, katerih vsebina potrošnikom ni znana, in njihova
nejasnost po ugotovitvah inšpektorata že pomenita zavajajoče oglaševanje, saj tako oglaševanje
izkorišča ali bi lahko izkoriščalo potrošnikovo neizkušenost. Tržni inšpektorat je v konkretnih
primerih tako ocenil, da oglaševanje s pojmi, katerih prava vsebina potrošnikom ni znana, pomeni
takšno nejasnost, ki jo družba izkorišča ali bi jo lahko izkoriščala v dobičkonosne namene.
29
ogledov
Imena akcij zavajajo kupce
Tržni inšpektorat je pregledal 195 prodajaln po vsej Sloveniji in v 80 prodajalnah ugotovil kršitve. Kupce najbolj zavajajo različna poimenovanja akcij.