Mestna občina Ljubljana (MOL) še vsaj nekaj let ne bo uvedla zgoščevalne takse in tako poskušala zmanjšati števila avtomobilov, ki prihajajo v mesto, ter s tem omejiti onesnaževanja zraka.
To je mogoče sklepati iz odgovorov oddelka za varstvo okolja MOL, kjer pravijo, da je treba pred uvedbo takse zagotoviti učinkovit sistem javnega prevoza, boljše razmere za kolesarje in sisteme P+R (parkiraj in se pelji) za tiste, ki se vsak dan vozijo v službo v Ljubljano iz širše regije.
“K temu bosta pomembno prispevala sistema P+R na obeh koncih koridorja Zmajev rep – v Stožicah in ob Barjanski cesti, ki je v pripravljalni fazi,” menijo na MOL.
Najprej javni prevoz
Župan Zoran Janković napoveduje, da bodo najprej spodbujali uporabo javnega prometa, če pa to ne bo dovolj, bodo uvedli zgoščevalno takso po zgledu nekaterih zahodnoevropskih mest.
Takšno takso imajo v Londonu, Stockholmu, Oslu, Milanu, Bologni, Rimu in drugih mestih. Po katerem mestu se bo zgledovala Ljubljana, na MOL niso povedali, so pa dejali, da se sistemi uvedbe taks “zelo razlikujejo po obsegu, načinu in tehnični izvedbi”.