Slovenija
1698 ogledov

Uspel z reklamacijo za prepočasno internetno povezavo

Telekomunikacije Andrej Leban
Hitrost internetne povezave, ki jo obljubljajo operaterji, je le redko tako visoka kot tudi obljubljajo. A tudi kljub varovalkam "do", je do vračilo denarja zaradi nezagotavljanja ustreznih storitev mogoče priti.

Podjetje Telemach je svoje naročnike sredi februarja obvestilo, da bo večino svojih paketov in trojčkov s 1. marcem podražil za približno evro in pol, v zameno pa naj bi ponudili enkrat višjo internetno hitrost. Naročnik paketa trojček MIX S, ki je bil po starih pogojih poleg klasične telefonije, digitalne TV naročen še na internetno hitrost 8/1 megabita na sekundo, pa nas je obvestil, da je operater kljub obljubi o višji hitrosti vsaj pri treh lokacijah, kjer je naročnik on oziroma njegovi bližnji sorodniki, zatajil.

Telemach obvestilo | Avtor: zurnal24.si zurnal24.si
"Pozor, na enem naslovu se nam je hitrost dvignila šele 15. 3. 2016, na enem naslovu šele po mojem posredovanju in reklamaciji 6. 4. 2016, na tretjem naslovu pa sem šele danes presenečeno ugotovil, da imam še vedno staro hitrost 8/1 megabita na sekundo in ne 16/2 megabita na sekundo kot so jo obljubili," nas je še opozoril sogovornik, ki je internetno hitrost v vseh primerih preverjal preko testa za merjenje hitrosti internetne povezave Speedtest.net.

Vračali denar, a trdijo, da pritožb ni bilo

Ko smo na Žurnalu24 pri Telemachu skušali preveriti, v koliko primerih in zakaj niso zvišali hitrosti internetne povezave, so nam skopo sporočili, da "do zdaj pritožb ni bilo". Ko pa smo jim pojasnili, da zagotovo obstajajo takšni primeri, kjer so se sami odločili za vračilo dela denarja – korespondenco hranimo v uredništvu – pa odgovora nismo prejeli več.

V pojasnilu bralcu, ki so mu znižali naročnino za en evro, pri Telemachu sicer navajajo, da "so se hitrosti višale postopoma". A tega pri spremembi paketov oziroma povišanju cene naročnikom niso pojasnili.

Operaterji se zavarujejo tudi z besedico "DO"

Da najvišja možna hitrost internetne povezave, ki jo oglašujejo operaterji, pogosto ni enaka najvišji možni, zagotovo ni skrivnost. Običajno – tudi v primeru Telemacha - je v naročniških pogodbah navedeno, da operater zagotavlja hitrost internetne povezave "DO" določene količine prenosa, kar pa nujno ne pomeni, da je taka hitrost uporabniku ves čas na voljo. Ta je lahko odvisna tudi od števila uporabnikov na predmetnem priključku, kvalitete omrežja in uporabnikove tehnologije, naravnih ovir … Zaradi formulacije v naročniški pogodbi pa ta odstopanja še vedno spadajo znotraj pogodbenega dogovora.

Tina Čuček, predstavnica Agencije za pošto in elektronske komunikacije republike Slovenije, nam je pojasnila, da je "šele v primeru znatnih odstopanj dejanske hitrosti od pogodbeno dogovorjene ali sploh nedelovanja podatkovnega prenosa mogoče govoriti o neizpolnjevanju pogodbenih obveznosti operaterja, kar ima lahko za posledico upravičenost uporabnika do nadomestila zaradi slabšega delovanja oziroma nedelovanja storitev."

Višina nadomestil je urejena v splošnih pogojih izbranega operaterja oziroma ti določajo, da se pri višini nadomestil upoštevajo določila Samoregulacijskega kodeksa, ki so ga pod nadzoroma AKOSA pripravili operaterji sami.

Prekomerna odstopanja se zaenkrat presojajo v vsakem konkretnem primeru posebej, a AKOS načrtuje, da bi to lahko sčasoma izvedlo v sklopu AKOS Test Net - sistema za spremljanje kakovosti širokopasovnih storitev, ki je za zdaj le informativne narave.

Komentarjev 15
  • Jernej Kejžar 13:30 16.maj 2016.

    za t2 pakete govorimo o hitrosti "do" in hitrosti, ki je v pogodbi zagotovljena. pred menjavo paketa za paket z optičnim internetom je v mojem primeru internet z hitrostjo do 20mb/s deloval z hitrostjo 8,5-14Mb/s(odvisno od števila televizorjev) med tem ...prikaži več ko je bila zagovotljena hitrost ubogih 1Mb/s. tukej ni nobenih zavajanj, vse je napisano v pogodbi. glede teka kaj uporabnik rabi oz. od česa še ima korist: večina bi nas imela korist nekje do 500Mb/s. po tej hitrosti starejši diski(ukljično s prenosnim diskom, ki ga imam za shranjevanje večjih podatkov preprosto nebi več zmogli) nebi mogli več zmogli sprotnega prenosa podatkov.

  • jozicamurn 02:14 15.maj 2016.

    To kako uporabnik uporablja tisto kar je plačal tebe ne zanima, ti mu zagotavljaj to kar on plačuje! (večina je bolj naprednih in ima strežnike, backup, domene, povezavo več računalnikov in QoS naštiman itd.)Do ISP-ja je da ti nudi ...prikaži več tisto za kar plačuješ.

  • tomaz 20:30 13.maj 2016.

    Jože , ni poanta v tem kaj kdo potrebuje, poanta je v tem, če nekaj plačuješ, potem je tudi dolžnost operaterja da ti to zagotovi. Če tega ni sposoben, naj pa to odkrito prizna in odšel boš k tistemu, ki ...prikaži večki ti to zagotavlja. Na žalost je Telemah pograbil z veliko žlico, pokupil različne sisteme in zelo težko mu je to sedaj usklajevati in posledica so napake in problemi, ki se pojavljajo. Večino omrežja imajo na koaksu in uparabljajo lan sistem, torej je tudi hitrost odvisna od števila istočasnih uporabnikov, zato je v pogodbi tisti "do". Medtem ko T-2 in Siol uporabljata ip sistem, torej ti je linija do njihove baze vseskozi zagotovljena in ni odvisna od tega, koliko je naročnikov istočasno povezanih.