Slovenija
20 ogledov

"Zdravniki zgubljajo kredibilnost"

(Foto: Istockphoto) Žurnal24 main
Zastopniki pacientovih pravic v skupni izjavi za javnost opozarjajo na nujnost odprave sistemskih pomanjkljivosti, na cehovsko solidarnost in zgubljanje ugleda zdravnikov.

Zastopniki na temelju dogodkov v zvezi s primerom Nekrep poudarjajo, da so sistemske spremembe nujne, potrebna bo tudi resna analiza dela sedanjega vodstva zdravniške zbornice na tem področju.

Opozarjajo, da je od avgusta 2008 v veljavi zakon o pacientovih pravicah, "vendar se je obšel in celotna zadeva se je stihijsko prepustila medijem, še zlasti rumenemu tisku, ki je tako pacientom kot strokovni javnosti napravil veliko škodo".

Po njihovih besedah v Sloveniji še veliko dobrih zdravnikov, ki zaradi zadnjih odločitev zdravniške zbornice v širši javnosti izgubljajo kredibilnost in ugled, a si še ne upajo javno spregovoriti zaradi močne cehovske solidarnosti.

Zastopniki še pravijo, da sprejemamo možnost napak in zmot pri delu zaposlenih v zdravstveni dejavnosti, ki je dejavnost z izjemno visokim tveganjem. A o nepravilnostih, zmotah, napakah se je potrebno "obvezno pogovarjati na neodvisnem in visoko strokovnem nivoju brez medijev in poiskati hitre in učinkovite rešitve".

Izgubljeno zaupanje pacientov v zdravstveni sistem lahko povrne prav stalno opozarjanje na nepravilnosti in njihovo takojšnje sistemsko odpravljanje, dodajajo.

Zdravniki še vedno užaljeni
Kot navajajo, so trenutno pacienti izredno razočarani in vztrajno izgubljajo občutek varnosti pri procesu zdravljenja. Močno jih je strah posledic, če so obrnejo na zastopnike pacientovih pravic in spregovorijo o napakah ali dvomih. Še vedno je večina zdravnikov močno užaljena, če jih pacienti povprašajo o možnosti pridobitve drugega mnenja o poteku zdravljenja njihove bolezni. V normalnem, kakovostnem in želenem terapevtskem odnosu pa naj bi bil pacient upoštevan kot partner pri zdravljenju.

Zastopniki so odgovorne pozvali, da takoj vzpostavijo razmere, ki bodo omogočile bolnikom ustrezno in takojšnjo informacijo, tudi v primerih, ko se v teku zdravljenja pojavijo zapleti in napake.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.